יום שני, 9 בנובמבר 2020

צונאמי הצעות להלוואות: מי נפגע ממנו?



בתקופה האחרונה פוקד אותנו צונאמי של מציעי הלוואות. 

ההיגיון מאחורי זה פשוט.
יש משבר כלכלי חמור.
שכירים איבדו את מקום עבודתם באופן קבוע או באופן חלקי. 
עצמאים מרוויחים הרבה פחות. חלקם משלמים שכירות על מבנים בהם ממוקם העסק שלהם.
אם אין להם מספיק חסכונות, הם צריכים מקורות מימון, כלומר: הלוואות.
אז למה לא להציף אותם בהצעות להלוואות אקספרס בריבית גבוהה במיוחד ללא ערבים?

מה אתם צריכים לעשות עם ההצעות האלו?


ההמלצה שלי: תתעלמו מהן
אם אתם צריכים הלוואה או חושבים שאולי אתם צריכים הלוואה, בדקו באופן יסודי חלופות שונות.
בצעו את הבדיקה בעצמכם או באמצעות מישהו מקצועי, למשל: יועץ לכלכלת המשפחה.

הפרמטרים לבדיקה:

1. האם באמת אתם צריכים הלוואה?

2. אם כן, מהו גובה ההלוואה?

3. האם, בהסתברות גבוהה, תוכלו לעמוד בתשלומי החזר ההלוואה?

רק אחרי שבדקתם את זה יגיע השלב של בחינת מקור ההלוואה.
יש הרבה מקורות כאלה. לא רק בנקים, חברות כרטיסי אשראי ו"שוק אפור". 

כמו בכל בחינה כזו, משווים ואם אפשר גם מתמקחים. 
גם בשלב זה, אם ניתן להיעזר באנשי מקצוע, עשו זאת. 
כמובן, שאין טעם לשכור את שירותיו של מומחה, שעלות הייעוץ שלו גבוהה מהפרשי העלויות בין הלוואות זולות להלוואות יקרות. 


מה זה אומר שמציעים את זה לאנשים כמוני?


כשמישהו מציע לאנשים כמוני הלוואה באמצעות שליחת הודעת SMS או הודעת דוא"ל אישית זה עלול לגרום לו נזק כלכלי

אני מתייחס להודעה כזו כהודעת Spam. המשמעות המעשית היא שאני חוסם אותו.
יותר הוא לא יוכל לשלוח לי הודעות. אם זה ארגון מפוקפק, הוא כמובן יחליף את מספר הטלפון שלו וישלח לי שוב Spam.

אבל אם מדובר בארגון רציני, המשמעות היא שיותר אני לא אקבל ממנו הודעות. 
אם הארגון הזה מוכר מוצרים פיננסיים אחרים, שאולי רלוונטיים עבורי, אולי לא אדע על קיומם. לכן אולי ארכוש מוצרים אחרים ממתחרים שלו שאינם מספימים אותי. 

צריך להביא בחשבון שאני יועץ לכלכלת המשפחה ויש לי גם לקוחות שאולי לא ייחשפו למוצרים רלוונטיים שלו רק משום שבחר למכור באגרסיביות יתר את ההלוואות היקרות שלו.

מדוע עוד לא כדאי להציע הלוואות לאנשים כמוני באמצעות פנייה ישירה?


כשמישהו מציע לי הלוואה ב-SMS זה סימן שהוא לא עשה מחקר שוק ולא פנה לסגמנט לקוחות רלוונטי. 

כיועץ לכלכלת המשפחה סביר שאני לא ממש זקוק להלוואה. ברור לגמרי שאם בכל זאת אני אזדקק להלוואה אדע לבד לחפש אותה.

מי שהיה מבצע עלי חיפוש בגוגל ביחד עם המילה הלוואות היה מגיע לפוסטים הממליצים להימנע מהלוואות שלא לצורך.
גם לכאלה המזהירים מהלוואות אקספרס המוצעות לכם באמצעות פנייה ישירה.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התנהלות כלכלית בזוגיות בפרק ב': חלק 1 - סוגיות כלכליות וסוגיות אחרות

מניסיוני האישי, כמי שמחפש בת זוג לפרק ב' אני יודע, שזוגיות בפרק ב' היא יותר מורכבת מזוגיות בגיל צעיר.  בגיל צעיר אנחנו יותר נאיבים ...