יום שבת, 25 בינואר 2014

האם אפשר להקטין משמעותית את ההוצאות ולחיות טוב?

התשובה לשאלה זו חיובית. המפתח הוא התרחקות מתרבות הצריכה. אינכם חייבים לעשות את מה שעושים אחרים סביבכם:

1. אין הכרח ברכישת מוצרים ושירותים רק משום שאחרים רכשו אותם 
אם אתם  מטיילים הרבה בטבע (ויש לכם את המשאבים הכלכליים) אפשר לרכוש ג'יפ, כי הוא נוסע שם טוב יותר מרכב משפחתי. בשביל לעשות קניות בסופרמרקט, אפשר להסתפק ברכב משפחתי.  

2.אין הכרח ברכישת מותגים
אפשר לרכוש מוצרים של יצרנים ידועים פחות. מותגים רוכשים, כאשר יש להם ערך אמיתי המצדיק את הפער במחירים.

3. אין הכרח ברכישת דירה גדולה ואין הכרח לרכישתה דווקא בתל-אביב.

4. אין הכרח ברכישת דירה, אם אין לכם כרגע יכולת כלכלית מתאימה. אפשר גם לגור בשכירות.

ארבעה הסעיפים לעיל הם רק דוגמאות. תוכלו לבד למצוא דוגמאות נוספות.

כמובן שצריך להתייחס לעומק גם לצד ההכנסות.

רציתי להפנות אתכם לדיון מעניין בבלוגים אחרים על צמצום בהוצאות, המבוסס על תפיסת עולם, שונה מזו שתפגשו בדרך כלל.

להלן הקישורים:

הפוסט של דורין הרטמן ("הסולידית")

התשובה של רון ברמן
לא סולידית?

נקודת המבט שלי
איני מתלהב מהרעיונות של פרישה לפנסיה בגיל צעיר. מנקודת המבט שלי יש ערך לעבודה, גם אם היא בתמורה כספית זעומה או אפילו בהתנדבות. קראו למשל את הפוסט: זה לא רק הגיל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מס בן-גביר סמוטריץ

  אני מבין בכלכלת המשפחה ו בניהול סיכונים .  אני מבין מעט, אם בכלל, בנושאי ביטחון. מעניין שב-12 ביולי 2023 פרסמתי פוסט בבלוג שלי על ניהול ס...