יום ראשון, 6 באפריל 2014

הבנק אויב או אוהב? - כיצד להתנהל מול הבנקים

הכותרת של פוסט זה היא גם הכותרת של המצגת שלי, בהרצאה שהרציתי היום (בשנת 2014) לניצולי שואה בעמך בירושלים.
מאז הרציתי על הנושא הזה במקומות רבים וגם עדכנתי את המצגת. 
שיניתי את שם המצגת מ"הבנק ידיד או אויב" לשם קליט יותר "הבנק אויב או אוהב".
בשנת 2022 עדכנתי את הפוסט וצרפתי קישור למצגת מעודכנת. 

את הצורך בפוסטים בבלוג ובהרצאה על הנושא זיהיתי לפני חצי שנה בהרצאה על כלכלת המשפחה באותו פורום.

משאלות והתייחסויות המשתתפים הבנתי שלאנשים תחושות קשות כלפי הבנקים העושקים וגוזלים אותם (מנקודות המבט שלהם). ראיתי פחד, חשש מפעולה שמא פקידי הבנק לא יאהבו אותה, מרירות ותחושות דומות. 

לא רק שם זיהיתי התייחסות כזו. ראיתי משפחות שהגיעו במסגרת ייעוץ לכלכלת המשפחה, למסקנה, שיש מקומות טובים יותר לניהול כספם. 

כשבאו להעביר את הכסף, העבירו רק חלק קטן ממנו. הנימוק: "הפקיד בסדר איתי" או "הפקיד יכעס עלי ולא ירצה לתת לי שרות".

הגיע הזמן לשים את הדברים בפרופורציה וגם ללמד כיצד מתנהלים מול בנק. זה מה שניסיתי לעשות במצגת שלי.

צפו במצגת: הבנק ידיד או אויב?

הערה חשובה

את הייעוץ בכלכלת המשפחה לניצולי שואה, אני נותן ללא תשלום. בסיום המצגת, הם קיבלו כרטיסי ביקור שלי, בצירוף הזמנה מילולית לפנות אלי לייעוץ בכל עת.

גם ניצולי שואה אחרים מוזמנים לפנות אלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מס בן-גביר סמוטריץ

  אני מבין בכלכלת המשפחה ו בניהול סיכונים .  אני מבין מעט, אם בכלל, בנושאי ביטחון. מעניין שב-12 ביולי 2023 פרסמתי פוסט בבלוג שלי על ניהול ס...