יום שני, 16 באפריל 2018

זכויות פחות ידועות של ניצולי שואה

בשנת 2014 כתבתי פוסט שכותרתו: זכויות ניצולי שואה. בפוסט פרטתי את הזכויות של ניצולי שואה, שאני מכיר, ויותר חשוב מזה, הפניתי לאתרים בהם אפשר לקבל מידע בנושא, למשל אתר כל זכות.

מהר מאד למדתי שמעבר לכך שזכויות ניצולי שואה משתנות מאדם לאדם בהתאם לנסיבות, הן גם משתנות עם הזמן. 
כך שכדאי לבדוק מדי פעם האם משהו השתנה.
הסיפור הבא ממחיש את מה שאני אומר. 

במסגרת ההתנדבות, הזניחה למדי, שלי עם ניצולי שואה, נוצר קשר ביני לבין ניצול שואה שעלה לארץ מרומניה בשנות ה-60. הניצול מקבל תגמולים שנתיים בסכום נמוך ממשרד האוצר.

בזמנו ישבתי איתו על רשימת תיוג של זכויות ניצולי שואה על מנת לבדוק האם יש זכויות, שמגיעות לו והוא לא מנצל אותן? לא גיליתי זכויות כאלה.
לו לא היה קטין בזמן השואה, היה מקבל, בכפוף לעמידה בתנאים מסוימים אחרים, קצבה חודשית.

בזכות מישהי שמתנדבת עם ניצולי שואה באופן קבוע גילינו שהתנאים לאנשים במצבו השתנו: בעבר היו זכאים לקצבה חודשית רק אלו שעלו עד שנת 1953. היום גם כאלה שעלו בשנות ה-60 זכאים לקצבה כזו. 

באמצעות עמותת אביב לניצולי שואה אנסה להשיג עבורו קצבה חודשית.
עמותה זו פועלת למען מיצוי זכויותיהם של ניצולי שואה ללא תמורה.

ניצולי שואה שהיו קטינים בזמן השואה
ככל שעובר הזמן גדל חלקם של ניצולי השואה שהיו קטינים בכלל ניצולי השואה. המבוגרים יותר הולכים לעולמם. כמעט כל "הקטינים" עברו את גיל 80. 
זה הזמן שימצו את הזכויות המגיעות להם.

הסיבה היחידה לחשיפת המעט שאני עושה היא, שמה שקרוב לוודאי שיקבל ניצול השואה, שאני בקשר איתו, מגיע גם לרבים אחרים, שלא יודעים על כך.

מענק חודשי מגיע לאלה שהיו קטינים בשואה בתנאים כמו עבודות כפייה של הוריהם. רומניה היא רק אחת מהמדינות המופיעות ברשימה.
מי שהיו קטינים שעברו את השואה מוזמנים לבדוק את זכאותם למענק חודשי זה. 
אם הם אינם מסוגלים לבדוק זכאות, קרובי משפחתם של "קטינים" כאלה מוזמנים לעשות זאת במקומם.

עוברים בזמן השואה
נאמר לי שגם מי שהיה עובר בזמן השואה זכאי למענק. לא הכרתי את זה. אני מניח שגם רבים מה"עוברים" לשעבר לא יודעים על זכות פחות מוכרת זו.
מי שנכלל בהגדרה הזו מוזמן לבדוק את זכאותו.

ייעוץ ללא תשלום בכלכלת המשפחה
ניצולי שואה מקבלים ממני ייעוץ בכלכלת המשפחה ללא תשלום. המעוניינים מוזמנים לפנות אלי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הטיה קוגניטיבית: הטיית החוכמה לאחר מעשה

  כמו פוסטים קודמים גם פוסט זה עוסק בהטייה קוגניטיבית המפורטת בספרו של פרופ' דניאל כהנמן   ז"ל  "לחשוב מהר לחשוב לאט" , ג...