יום רביעי, 28 באוגוסט 2019

מה זו קופת גמל?

באופן בסיסי קופת גמל היא מכשיר לחיסכון פנסיוני או לחיסכון ארוך טווח. כשנכנסים לפרטים, מגלים שרב הנסתר על הנגלה ומרבית האנשים, בוודאי מרבית האנשים שאינם עוסקים בתחומים כלכליים או פנסיוניים, מתקשים לענות על השאלה בכותרת. 

המושג קופת גמל עשוי להתייחס לדברים שונים. לפעמים הוא גם רחב יותר מקופת גמל וכולל גם מכשירי חיסכון פנסיוניים אחרים כמו קרן פנסיה.

חיפשתי ולא מצאתי דף אינטרנטי המסביר באופן פשוט וממצה את המושגים המתייחסים לקופות גמל. 
בהחלט ייתכן שפספסתי משהו כזה בחיפוש. 
בסדרת פוסטים זו אנסה לעשות קצת סדר במושגים המתייחסים לקופות גמל.



כמה מהמושגים שנתקלים בהם

קופת גמל
קופת גמל לתגמולים
קופת גמל להשקעה
קופת גמל משלמת לקצבה
קופת גמל לא משלמת לקצבה
קופת גמל בניהול אישי
קופת גמל לפי סעיף 190
קופת גמל קטנה
קופת גמל לדמי מחלה

האם כל המושגים האלה מתייחסים לדברים זהים? האם יש חפיפה ביניהם? 
חלק מהתשובות לשאלות יינתנו בפוסטים הבאים.


הגדרת קופת גמל

במקומות שונים תמצאו הגדרות שונות למושג קופת גמל.

באתר כל זכות תמצאו דף בשם קופת גמל (מושג).
ההגדרה המופיעה שם: "קופת גמל היא שם כולל לקבוצת מכשירי חיסכון פנסיוניים לטווח בינוני או ארוך. בין המוצרים ניתן למנות קופת גמל לתגמולים, קרן השתלמות, קרן מחלה, פיצויים קצבה ועוד?" 

בויקיפדיה העברית תמצאו בערך קופת גמל תמצאו את ההגדרה הבאה: "קופת גמל היא הסדר השקעה המשמש לרוב למטרות חיסכון. בישראל, קופות גמל הן אחד מהסדרי ההשקעה הנפוצים והחשובים ביותר. בין היתר קרנות פנסיה, ביטוח מנהלים וקרנות השתלמות הן סוגים של קופות גמל. ישנן קופות גמל שאינן מיועדות לחיסכון פנסיוני, אלא עשויות לשמש לחיסכון לטווח זמן קצר יותר. לחוסכים בקופות גמל ניתנות הטבות מס משמעותיות". 

גם באתר של חברת הביטוח "מגדל" יש הגדרה של קופת גמל. ההגדרה דומה להגדרות האחרות אבל מתמקדת בעמית בקופת הגמל.


כמה דברים על הגדרת קופת גמל


המשותף להגדרות הוא שמדובר בחיסכון לטווח בינוני או ארוך או בחיסכון פנסיוני.

ההגדרות לעיל שונות מההגדרות של אנשים שאינם מצויים בתחום, אם הם בכלל רוצים ומסוגלים להגדיר קופת גמל. 
אנשים כאלה יגדירו הגדרה צרה יותר של המושג קופת גמל. היא לא תכלול מכשירי חיסכון כמו קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים וקרנות השתלמות.

אגב, גם בבלוג זה ההגדרה שלי היא צרה יותר. לא כללתי קרנות פנסיה וקרנות השתלמות במושג קופת גמל. לא התייחסתי גם לביטוחי מנהלים כקופת גמל.

בפוסט הבא

הפסקה המסיימת את הפוסט היא קדימון לפוסט הבא. בפוסט הבא אעסוק בקופות הגמל שהיו במדינת ישראל עד שנת 2006.







תגובה 1:

  1. קראתי תגובה מקוונת של עיתונאית מבוססת קליפורניה מגלה כיצד היא מוצאת חבר (אהבה אמיתית) 3 חודשים לאחר שהחבר שלה לשעבר נפרד. אני שולח הודעת דוא"ל ליצירת קשר עם אותו ד"ר אודודואה מכיוון שיש לי כוונות עוצמתיות אלה שהדברים יעבדו עבורי, האמנתי בעדויות שהן הוכחות מהחיים האמיתיים. הבנתי שזה יהיה טוב לשתף כאן כיוון שאני יודע שזה יעורר גם אחרים.
    למזלי מספיק נתקלתי בדוא"ל של Dr.Oduduwa (dr.odduwaspellcaster@gmail. com) ליצירת קשר שנמצא בקטע של תגובה בבלוג. היום אני מעיד בשמחה ובאושר בלבי לשתף את המאמר הזה לעולמי ... זה אחד הרגע הכי משמח בחיי. ד"ר אדודואה הוא הכישוף האמיתי הגדול-אהבה, ארגן כישוף מטעמי כדי לשחזר את בעלי לשעבר בעזרת כישוף הקסם והכישוף שלו. בעבר ניסיתי ייעוץ איות של גלגל כישוף אחר לא עובד בשבילי, הם דורשים כסף, אבל Oduduwa זה כישוף אהבה בשבילי בלי לבקש ממני לשלם עבור שירותיו. זו תוצאה מיידית אמיתית ומדהימה.
    אני נשואה מעל 6 שנים וזה היה כל כך נורא כי בעלי ממש בוגד בי וחיפשתי גירושין, נפרדנו לפני ארבעה חודשים וחזרנו שוב אחרי כל כך הרבה התחננות עם מתנות אהבה נחמדות. אני כל כך אוהבת את הגבר של בעלי, לא יכולתי לעשות שום דבר כדי לפגוע בו או לגרום לו להרגיש יותר רע איתי .. פשוט רציתי שהוא יחזור שיבטוח בי לנצח. היום שנינו חיים באושר יחד לאחר שאודודואה השיק כישוף אהבה בשמי.
    אני משמח תודה ומודה לאיש הגדול הזה אודודווה. בהתחלה חששתי מספק, אבל אני מנסה את זה וזה יעבוד לטובתי. אני בטוח שזה יעבוד גם לך, 100% בטוח.
    צרו עימו קשר באמצעות תביעתו האישית (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)
    יש לו את הכוחות לפתור את בעיות היחסים הבאות:
    * לחשי אהבה Win-Back אהוב לשעבר
    איות קסם הצלחה וקידום
    * קסם מזל - כוכב עסקים
    * הגנה וחיים ארוכים,
    * רזולוציית קללה, הגדלת פין ושד.
    * טיהור רוחני, שריפת שומנים,
    * קסם פוריות - פירות של נשים,
    * מגילת גזרות, איות בוטיק ומחשבי משחק
    אותו מאמר שקראתי ברשת הציל את קשרי הנישואין שלי מגירושים, קראתי ויצרתי קשר בדוא"ל כדי לתקשר עם Dr.Oduduwa לקבלת עזרה באמצעות: (dr.oduduwaspellcaster@gmail. Com)

    השבמחק

הטיה קוגניטיבית: הטיית החוכמה לאחר מעשה

  כמו פוסטים קודמים גם פוסט זה עוסק בהטייה קוגניטיבית המפורטת בספרו של פרופ' דניאל כהנמן   ז"ל  "לחשוב מהר לחשוב לאט" , ג...