יום שלישי, 13 באוגוסט 2019

עוד על קיבוע זכויות פנסיה

בפוסט קיבוע זכויות פנסיה נגעתי מעט בנושא. בפוסט זה אוסיף עוד מעט מידע אבל אתחיל באזהרה.

איני רואה חשבון ואיני יועץ מס ולכן איני מייעץ באופן פרטני מה לעשות. אני רק מציג דברים עקרוניים. לגופו של כל מקרה כדאי להתייעץ עם רואה חשבון או יועץ מס או לפנות לפקידי מס הכנסה.  

בפוסט הקודם ציטטתי מקור הטוען שפקידי מס הכנסה אינם מתמצאים בנושא. 
יש לפחות פקיד אחד שאני יודע שהוא מבין את הנושא לעומקו. 

Trade off 


המידע הנוסף שקיבלתי אומר שבחלק מהמקרים בחירה בקיבוע מס היא החלטה המביאה ליותר תשלום מס עם הפרישה על חשבון מס מופחת בכל שנות קבלת הפנסיה. 

לא בכל המקרים זה כדאי. לפעמים המס שמשלמים עם הפרישה גבוה יותר מהחיסכון העתידי במס לאורך שנים. 

כאשר גובה הפנסיה אינו גבוה, ממילא מס הכנסה נמוך, אם בכלל משלמים מס הכנסה, ועשוי להיות נמוך יותר לפנסיונרים גם ללא קיבוע זכויות. 
במצב כזה לא כדאי לקבע זכויות פנסיה במחיר של תשלום יותר מס.

כאשר מענקי הפרישה גבוהים וצריך לשלם עליהם מס הכנסה על מנת לקבל קיבוע זכויות ייתכן שזה הופך את הקיבוע ללא כדאי. 

פרמטר נוסף הוא משיכת פיצויים מהחיסכון הפנסיוני בעבר. ייתכן שמשיכת פיצויים כזו מונעת זכאות לקיבוע זכויות.

המקרה האישי שלי


לא אכנס לפרטים לגבי המקרה האישי שלי כמי שכבר מקבל גמלת פנסיה ועדיין עובד. אציג רק את השורה התחתונה.

בנסיבות הספציפיות שלי הגעתי להחלטה שלפני גיל 70 לא כדאי לי קיבוע מס הכנסה.  

אני חוזר שוב על האזהרה: לקבלת החלטות אישיות אל תסתמכו על מה שאני כתבתי.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התנהלות כלכלית בזוגיות בפרק ב': חלק 1 - סוגיות כלכליות וסוגיות אחרות

מניסיוני האישי, כמי שמחפש בת זוג לפרק ב' אני יודע, שזוגיות בפרק ב' היא יותר מורכבת מזוגיות בגיל צעיר.  בגיל צעיר אנחנו יותר נאיבים ...