יום חמישי, 10 במרץ 2022

בנק יהב: סיפור אמיתי וציני

 


מודה. לא הייתי נחמד ונעים בשיחה טלפונית עם יועצת השקעות בבנק יהב. מתחילת השיחה הבנתי את כוונותיה של הגברת, על אף ששידרתי לכאורה שאיני מבין.

לפני שאתם שופטים אותי לכף חובה, תזכרו שזאת אולי הפעם התשיעית או העשירית שזה קורה. בפעמים הקודמות בנק יהב קיבל את אותו המסר באופן מנומס. ממני, אבל לא רק ממני אלא גם מבעלת חשבון הבנק.


השיחה


יועצת השקעות: "שלום אבי, מדברת יעל (שם בדוי) יועצת השקעות בבנק יהב, מה שלומך?"

אני: "שלום יעל, במה זכיתי שהחלטת להתעניין בשלומי?"

יועצת השקעות: "נכנס סכום כסף גדול לחשבון שלך ולכן התקשרתי".

אני: "העניין הוא שהחשבון אינו חשבון שלי ואני רק מיופה כח". זו אולי הפעם העשירית שזה קורה שאתם מתקשרים אלי במקום לבעלת החשבון ובכל אחת מהפעמים הקודמות הסברנו לכם את זה".

יועצת השקעות: "אבל כתוב לי שזה המספר שאני צריכה להתקשר אליו".

אני: "אני לא יודע האם לבנק יהב יש מערכות מחשוב. לבנקים האחרים בישראל יש מערכות מחשוב. כמי שיעץ לחלק גדול מהם בתחום המחשוב, אני יודע את זה מידיעה אישית. הם פשוט משנים את מספר הטלפון במערכת הממוחשבת אחרי שהם מוודאים את זה עם בעלת החשבון".


כמה דברים רציניים ולא ציניים


האם הייתם נותנים להם לנהל את הכסף שלכם?

אמינות של נותני שירותים פיננסיים היא דבר חשוב. כשבעל חשבון לא יכול לסמוך על בנק שיתקשר אליו כשצריך, איך הוא יכול לסמוך עליו שייתן לו שירותים פיננסיים באופן סביר? 

 

שני סוגים של מיופי כוח בחשבון בנק

 לטובת בנקאים ומפתחי מערכות מחשוב בנקאיות שאולי לא מבינים את זה (להערכתי כמעט כולם מבינים את זה) יש הבדל מהותי בין שני סוגי מיופי כוח.


מיופי כוח שהם בעצם מנהלים את החשבון במקום בעלי החשבון

זה היה המצב כשהייתי מיופה כוח בחשבון של אימי ז"ל . בגיל מבוגר חלה ירידה ברמת התפקוד שלה. גם קודם לכן התיעצה איתי בנושאים פיננסיים. 

כמיופה כוח, אני למעשה ניהלתי את החשבון. בסניף הבנק לא ממש אהבו את זה. פעלתי באופן שונה מהלקוחות השבויים והמבוססים כלכלית, שהיו להם. התלוננתי על השירות הגרוע בפני מנהלת הסניף ואחרי זה בהנהלה האיזורית. 

בהחלט היה סביר שהתקשרו אלי ולא אל אימי ז"ל.

 

מיופי כוח למקרה חירום

במקרה הנוכחי מדובר במישהי שמתפקדת ופעילה. בבנק היו צריכים לדעת את זה. היא גם אמרה לבנק שהיא הוסיפה אותי כמיופה כוח, שיפעל במקרי חירום. למשל: אם היא מטיילת בחו"ל וצריכה כסף, בגלל אירוע בלתי צפוי, או למשל אם, חס וחלילה, היא נפגעת  בתאונה.

יותר מסביר שהבנק צריך להתקשר לבעלת החשבון ולא אלי.   


האם הייתי פותח תיק ניירות ערך בבנק?

אי אפשר להגיד קטגורית שלא, אבל ההסתברות לזה בתנאים הנוכחיים, דומה להסתברות שאקנה כרטיס לוטו ואחשוב שיש לי סיכוי סביר לזכות בפרס הראשון. 

סיבות יש למכביר. סיבה אחת ברורה היא עמלה גבוהה מאוד הנקראת "דמי משמרת". סיבה זו רלוונטית גם לאנשים רבים אחרים.

סיבה שנייה היא שאני קורא את מה שאני חותם עליו. כתוב שהבנק מייעץ ואני אחראי. 

לגבי הייעוץ, בלשון של המעטה לא ממש התרשמתי מהיכולת של הרבה יועצי השקעות בבנקים


הערת שוליים


כשלשירותים הפיננסיים של בנקים יש מתחרים חדשים משמעותיים, זה עיתוי לא ממש טוב לחזור על אותה טעות הרבה פעמים. 

תלמידי ברידג' שלי יכולים להעיד, שאני אומר להם שמותר לטעות אבל רצוי ללמוד מהטעויות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התנהלות כלכלית בזוגיות בפרק ב': חלק 1 - סוגיות כלכליות וסוגיות אחרות

מניסיוני האישי, כמי שמחפש בת זוג לפרק ב' אני יודע, שזוגיות בפרק ב' היא יותר מורכבת מזוגיות בגיל צעיר.  בגיל צעיר אנחנו יותר נאיבים ...