יום שלישי, 28 בינואר 2020

מדוע אני לא אוהב את יום הגנת הפרטיות הבינלאומי?


היום ה-28 בינואר הוא יום הגנת הפרטיות הבינלאומי (Data Privacy Day או Data Protection Day). אני לא אוהב את היום הזה. סיפור קטן משנות ה-90 על לארי אליסון מחברת אורקל ועל חברת מיקרוסופט יסביר מדוע.

באותה תקופה חברת מיקרוסופט התקשתה לבנות תשתיות תוכנה המסוגלות לעבוד באופן סביר במערכות מורכבות בהיקפים גדולים. זה כלל כמובן גם את מערכת ההפעלה Windows, בסיסי נתונים ותשתיות אחרות. המונח המקצועי ליכולת הזו היה Scalability. 
חברת מיקרוסופט הודיעה בכל העולם על יום שקראה לו Scalability Day. בכל הארצות הרבות בהן היו סניפי חברה היו ימי עיון, הדגמות והרצאות על Scalability במוצרי החברה. 


לארי אליסון, בעל המניות העיקרי בחברת אורקל ואז גם נשיא החברה, דיבר על כך. דבריו שודרו במקביל בכל סניפי חברת אורקל בעולם. 
אליסון אמר שבחברת אורקל אין Scalability Day. בחברה שלו יש 465 ימים בשנה שהם Scalability Day.
אחרי כן העביר הרצאה טכנית או טכנית למחצה על המגבלות הקשות, ואז גם האמיתיות, של Scalability במוצרי מיקרוסופט בהשוואה למוצרים מקבילים או דומים של חברת אורקל. 

מי מדבר על הגנת פרטיות ביום הגנת הפרטיות הבינלאומי?


במקביל ללארי אליסון, שטען שמי שלא דואג ל-Scalability בכל ימות השנה, לא יכול לדאוג לה רק ביום אחד, אני טוען שמי שלא שומר מספיק על פרטיות בכלל ולא שומר על פרטיות לקוחות בפרט במשך כל השנה לא יכול לדבר על זה ביום הפרטיות הבינלאומי

מה שקורה הוא שחברות שמכרו מידע פרטי של לקוחות, ללא רשותם או אישורם מדברות על חשיבות הגנת הפרטיות על ידי הלקוחות. 

קראו למשל פוסט קצת קטנוני שכתבתי על חברת Facebook בהקשר של שמירה על פרטיות לקוחות.
How to find that a company could not care less about your Privacy?
קצת קשה להבין מדוע חברה שנתפסה מעבירה בתשלום מידע של לקוחות לצד שלישי, ללא ידיעתם וללא אישורם,  מבקשת מהם  אחר כך לשמור על פרטיותם מפני צדדים שלישיים.


האם בכלל אפשר לשמור על פרטיות?


לצערי הרב, ספק אם בעידן האינטרנטי והדיגיטלי זה אפשרי. לפני מספר חודשים שמעתי בנסיעה במכונית ראיון ברדיו עם מומחה אבטחת מידע. הוא אמר שהוא ויתר על שמירת הפרטיות שלו ברשת משום שברור לו לגמרי שזה בלתי אפשרי.
מה שהוא יעשה לא ימנע את זליגת המידע.

אני לא מסכים איתו וממליץ לקוראים לנסות לשמור במידת האפשר על פרטיות בכלל ופרטיות ברשת בכלל. מצד שני להיות ריאליים ולהבין שהמקרים רבים זה לא יספיק. 

לכבוד יום הגנת הפרטיות הבינלאומי אני מצרף קישור לפוסט שכתבתי בשנת 2010.

Your private Data is Unforgettable






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מס בן-גביר סמוטריץ

  אני מבין בכלכלת המשפחה ו בניהול סיכונים .  אני מבין מעט, אם בכלל, בנושאי ביטחון. מעניין שב-12 ביולי 2023 פרסמתי פוסט בבלוג שלי על ניהול ס...