יום שני, 6 בינואר 2020

שבע שנים של כתיבת לקט ידיעות שבועי בכלכלת המשפחה


הלוגו של איגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה

בשנת 2013 פנה אלי יוסי אש, אז יו"ר איגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה וגם, יחד עם נחמן לידור, מי שממנו למדתי את הבסיס לעבודתי בייעוץ בכלכלת המשפחה.

יוסי אמר לי, שהאדם שערך לקט ידיעות שבועי, המיועד ליועצים בכלכלת המשפחה, החליט להפסיק לערוך אותו, והציע לי להחליף אותו. החלטתי לקבל את הצעתו. 

עד סוף שנת 2019 ערכתי את הלקט הזה ושלחתי אותו בכל שבוע לכל חברי איגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה בישראל. לקראת סוף שנת 2019 הודעתי ליו"ר האיגוד הנוכחי, שי אבו (שלמד ביחד איתי באותו קורס אצל אש-לידור), שבסוף השנה אפסיק לערוך את הלקט, על מנת שיוכל למצוא מחליף. הודעתי לו שאני מוכן לעזור למי שיחליף אותי בכל מה שיצטרך. 

מהו לקט הידיעות השבועי?

לקט הידיעות השבועי הוא תמצית של מאמרים בעיתונות הכלכלית המקוונת ובאתרים כמו אתר בנק ישראל, אתר משרד האוצר, אתר הלשכה המרכזית בסטטיסטיקה ומאמרים אקדמיים או אקדמיים למחצה מאתרי מחקר בתחום הכלכלה. 
העורך קורא בכל שבוע מאמרים. בוחר כאלה שנראים לו מתאימים. מתמצת בקצרה נקודות עיקריות ומצרף קישור למאמר המקורי למי שמעוניין לקרוא אותו במלואו. 
במשך הזמן הוספתי גם סרטוני וידאו ופודקסטים מקוונים.
המאמרים נשלחו ליועצים בכל יום ראשון בשעות הבוקר.

מדוע קיבלתי על עצמי את העריכה שלו?


1. כמו בכל תחום בו אני עוסק אני ממילא קורא כל הזמן על מנת להתעדכן. את המאמרים הללו ממילא קראתי.

2. אני כותב לא מעט בתחומי העיסוק שלי ובתחומים אחרים. למשל בלוג על מחשבים, בלוג על ברידג', מדור ברידג' באתר אינטרנט וערכים בויקיפדיה.

3. רציתי לתרום לקהילת היועצים כפי שאני מנסה לתרום גם במסגרות אחרות, גם בהתנדבות. 
כך למשל, ניצולי שואה מקבלים ממני ייעוץ בכלכלת המשפחה ללא תשלום, אני מלווה כלכלית ללא תשלום יוצאים בשאלה במסגרת ה.ל.ל ונתתי ללא תשלום ייעוצים כלכליים לעולים מאתיופיה

4. כמי שהתנהל באופן סביר או אפילו טוב, באופן עקבי, מצבי הכלכלי טוב, אבל בתקופה הזו היו לי הכנסות נמוכות יחסית. 
בשנות ה-60 של חיי חלה ירידה בהיקף עבודתי כיועץ עצמאי במחשבים וטכנולוגיית המידע בארגונים גדולים. חיפשתי עבודות משלימות. כך הפכתי גם ליועץ בכלכלת המשפחה, למורה לברידג', למרצה בניהול סיכונים ולמרצה הרצאות העשרה בתחומים שונים.

עדיין שאפתי לא להוציא יותר מההכנסות שלי במקום "לאכול חסכונות". לא זלזלתי גם בסכום הנמוך ששילמו באיגוד היועצים והמאמנים בכלכלת המשפחה.


מדוע הפסקתי לערוך אותו?


שנה חדשה. עשור חדש. הגיע הזמן לסיים. להלן הסיבות לכך:

1. בכל תפקיד נדרשת תחלופה. 
מישהו חדש עשוי להביא רעיונות חדשים ולעשות משהו אחר, אולי טוב יותר ממה שאני עשיתי.

2. אני מעוניין לפנות את הזמן שאני משקיע בכתיבת הלקט לטובת עסוקים אחרים ועיסוקים חדשים שלי.

3. יש מידה מסוימת של שחיקה ורוטיניות

4. אחד המקורות העיקריים שלי, העיתון דה מרקר, התחיל לגבות תשלום על קריאת מאמרים מקוונים.
גם אם אני מצליח לפעמים לקרוא מאמר במלואו, זה לא מבטיח שכל היועצים לכלכלת המשפחה יוכלו לקרוא יותר מהפסקה הפותחת. 
במצב הזה נאלצתי לוותר עליו כמקור לידיעות בלקט.

5. שינוי בדפוסי הקריאה של יועצים בכלכלת המשפחה
ממספר קטן של יועצים לכלכלת המשפחה לפני שבע שנים גדלנו למספר גדול של יועצים.
זהו אינידיקטור לבשלות גדולה יותר של המקצוע. תוכנת רב מסר באמצעותה שלחתי לקטים שבועיים מאפשרת מעקב אחרי מספר הקוראים ואחרי מספר הלוחצים על קישורים.
מספר הקוראים גדל במהלך השנים. אחוז הקוראים כנראה לא קטן משמעותית, אבל מספר הלוחצים על קישורים קטן משמעותית.

6. מאזן ההכנסות/הוצאות שלי השתפר והפך לחיובי מאז שהתחלתי לקבל פנסיה מכובדת. 
לא פרשתי ואני ממשיך לעבוד אבל הסכום החודשי הנמוך כבר לא נדרש לי על מנת לנסות לא "לאכול חסכונות". 

מה הלאה?


כמובן שאמשיך בפעילותי כיועץ לכלכלת המשפחה. אשמח גם להמשיך לתרום לאיגוד וליועצים בדרכים אחרות. 
כמי שמרצה על ניהול סיכונים למקצוענים בתחום, מטעם חברה קנדית, ויש לו ניסיון רב בייעוץ בניהול סיכונים בכלכלת המשפחה וניסיון רב יותר בניהול סיכונים במערכות מידע ממוחשבות, הצעתי להרצות על ניהול סיכונים באחד הכנסים הבאים של האיגוד.

כתיבת בכלכלת המשפחה


אמשיך לכתוב פוסטים בבלוג הזה שעכשיו אתם קוראים בו פוסט. אמשיך לכתוב מדי פעם או להרחיב ולתקן מדי פעם ערכים על כלכלת המשפחה בויקיפדיה העברית.
אמשיך לשלוח עדכון כלכלי תקופתי במבנה שונה ובהיקף מצומצם יותר ללקוחות שלי בכלכלת המשפחה ולאנשים נוספים שביקשו להצטרף לרשימת התפוצה.

שתהיה לכולנו שנה אזרחית חדשה טובה ועשור חדש נפלא.




  




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הטיה קוגניטיבית: הטיית החוכמה לאחר מעשה

  כמו פוסטים קודמים גם פוסט זה עוסק בהטייה קוגניטיבית המפורטת בספרו של פרופ' דניאל כהנמן   ז"ל  "לחשוב מהר לחשוב לאט" , ג...