יום שני, 19 באוקטובר 2020

נושאי ההרצאות והסדנאות שלי נכון לשנת 2020

 


יש לי ניסיון רב כמרצה החל מימיי כסטודנט לתואר שני, שהעביר תרגילים כעוזר הוראה, המשך בשנים רבות בהן הרציתי במכללות ובלימודי החוץ של הטכניון על מחשבים וטכנולוגיית המידע וכלה בימים אלו. 

בשנים בהן עסקתי באינטנסיביות בטכנולוגיית המידע הרציתי גם בכנסים מקצועיים ובארגונים.


בשנים האחרונות אני עוסק לא מעט בנושאים אחרים כמו: כלכלת המשפחה, ניהול סיכונים וברידג' ומרצה על נושאים בתחומים אלה וגם בתחומים אחרים אליהם נחשפתי.

אני מרצה גם לא מעט הרצאות העשרה ולא רק הרצאות למקצוענים. 

בימי קורונה עגומים אלה אני מרצה גם מרחוק באמצעות זום וכלים אחרים.

בחלק מתחומי ההרצאה אני מעביר גם סדנאות.


פוסט זה הוא עדכון לפוסט שנכתב לפני שלוש שנים ותיאר את נושאי ההרצאות שלי.


כלכלת המשפחה


בתחום זה אני מעביר גם סדנאות. מגוון הנושאים על כלכלת המשפחה עליהם אני מרצה הוא גדול. אני מתאים את ההרצאה והסדנה למשתתפים בה, למשל: הרצאה למורות, הרצאה לאזרחים וותיקים, הרצאה לניצולי שואה, הרצאה לצעירים יוצאי אתיופיה, הרצאה לנכים. ההרצאות נוגעות בכל האספקטים של כלכלת המשפחה כולל הטיות רגשיות ואחרות המשפיעות על קבלת החלטות כלכליות.


הרצאות מיוחדות  


כלכלת המשפחה בעולם השלישי: ההקשר התרבותי

יש קשר בין התנהלות כלכלית ותרבות. בביקוריי במדינות מתפתחות ניסיתי להבין איך מנהלים המקומיים את כלכלת המשפחה שלהם בעולם ללא יציבות תעסוקתית, ללא פנסיה וללא בנקים. 

למדתי לזהות את הקשר בין התרבות המקומית להתנהלות הכלכלית של משפחות. 

בהרצאה אני מדבר על אינדונזיה, אתיופיה, מדגסקר ועל המדינה המרתקת ביותר לטעמי, בהוטן.


הבנק אויב או אוהב? - כיצד להתנהל מול הבנקים 

לרבים יש רגשות כלפי הבנקים (פחד, שנאה וכיו"ב) ורבים לא מבינים את האופן בו בנקים עובדים. השילוב של רגש וחוסר הבנה מוביל להתנהלות שגויה של לקוחות מול בנקים. מההתנהלות הזו נפגעים הלקוחות.

יש לי תשתית להרצאה דומה על עולם הביטוח. 


סיכונים בכלכלת המשפחה

ההרצאה משלבת בין המומחיות בניהול סיכונים לבין המומחיות בכלכלת המשפחה. 


האם את צריכה את תרבות הצריכה?

הרצאה על המשמעויות הכלכליות ומשמעויות אחרות של תרבות הצריכה הנפוצה במיוחד בארצות הברית ובישראל.


ניהול סיכונים


קורס של חברת PECB למקצוענים בתחום לצורך קבלת הסמכה בינלאומית. זהו קורס של 4 ימים מלאים המאורגן על ידי חברת א.ה. הדרכה וטכנולוגיה בע"מ.


סיכונים הם חלק מכל דבר בחיים. ניהול סיכונים  הוא הדרך להתמודד איתם. 

הרצאות העשרה על ניהול סיכונים מותאמות לפי מאפייני המשתתפים.


ניהול משברים


ימי הקורונה ומשבר הכלכלי הם ללא ספק משבר חמור במיוחד. לזה מתלווים משברים כלכליים למשפחות ויחידים ומשברים אישיים.  יש קשר הדוק בין ניהול סיכונים לניהול משברים.

קורס של כחמש שעות שהכנתי לפני מספר שבועות מתאים לארגונים המעוניינים להיערך נכון על מנת להתמודד עם המשבר.

אני מעביר גם הרצאות העשרה וסדנאות. 


לקראת פרישה ואחרי פרישה

פרישה לגמלאות היא צומת משמעותית בחיים בכלל ובחיים הכלכליים בפרט. ההרצאה עוסקת במשמעויות הכלכליות ובאופן שצריך להיערך לקראתן וקושרת בין התחום הכלכלי לתחומים אחרים שמשתנים לאחר הפרישה לגמלאות.


ברידג'


יש הבדל גדול בין ללמד ברידג' לבין הרצאות על ברידג'. 

ההרצאה שלי "ברידג' כראי החיים" עוסקת באספקטים שמסביב למשחק עצמו: זוגיות בחיים ובברידג', יצירתיות, אמון, אספקטים חברתיים, השפעות בריאותיות ועוד. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התנהלות כלכלית בזוגיות בפרק ב': חלק 1 - סוגיות כלכליות וסוגיות אחרות

מניסיוני האישי, כמי שמחפש בת זוג לפרק ב' אני יודע, שזוגיות בפרק ב' היא יותר מורכבת מזוגיות בגיל צעיר.  בגיל צעיר אנחנו יותר נאיבים ...