יום חמישי, 15 בספטמבר 2022

חברת UPS: תסמונת השירות הגרוע של חברות גדולות

 


ההודעה האחרונה שקיבלתי ב-SMS מחברת המשלוחים UPS הייתה: "תודה שבחרת UPS".

בואו נעמיד דברים על דיוקם: לא אני בחרתי בחברת UPS. 
מי שבחרה הייתה החנות, שבה קניתי ציוד לדירתי שבשיפוץ

אחרי היום (15.9.2022) אני לא אבחר ב-UPS, למעט מקרים שהמשלוח הוא לאזור נידח בעולם, שלאחרים אין פריסה המאפשרת משלוח לשם. 

 

תהליך שליחות של UPS

 

את ההערות שלי אוסיף בצבע אדום.


1. החנות אומרת לכם מה טווח הימים המשוער ש-UPS תעביר אליכם את הפריטים.


2. במועד כלשהו אתם מקבלים הודעת SMS מ-UPS.

בהודעת ה-SMS כתוב, שלמחרת תקבלו את המשלוח וביום קבלתו תקבלו הודעה.

אי אפשר לענות להודעה. 

הגורם היחיד שאפשר לצור איתו קשר, לפחות לכאורה, הוא אזור בהודעה שקיבלתם, שבו אתם יכולים לכתוב הודעה לשליח. 

במקרה שלי כתבתי באותו אזור שאני מבקש שהשליח יתקשר אלי על מנת לתאם מועד.

 

2.  למחרת מגיעה הודעה על טווח של שלוש שעות שבהן עלי להיות בדירה.

אלי הגיע הודעה אחרי שעה 11:00 בבוקר. בהודעה נדרשתי להיות בדירה בין 12:00 ל-15:00. 

נכתב בה שאם לא אהיה ולא אבקש להשאיר את זה לאחד השכנים הם יניחו את זה ליד הדלת. 

עשרה קבין של חוצפה ירדו לעולם תשעה מהם נטלה חברת UPS. 
הם באמת חושבים, שאפשר להשאיר ציוד יקר בחדר מדרגות ליד הדלת? 

מבקשתי החוזרת שיתקשרו אלי, התעלמו. פניתי גם לעובד בחנות והסברתי לו שאני לקוח לא מרוצה משום שהם בחרו ב-UPS. אחרי שהסברתי את הרקע הוא אמר שהוא יתקשר לחברת UPS והם יצרו איתי קשר. 

אני בהחלט מאמין שהוא התקשר. מ-UPS לא יצרו קשר.


הכשלים בקליפת אגוז


1. בכל UPS הגדולה אני יכול לפנות רק לשליח. 

לא כתובת דוא"ל. לא מספר טלפון. לא מישהו יותר בכיר.

 

2. מקבל המשלוח חייב להתאים את עצמו באופן מוחלט ל-UPS. אין אפשרות של בחירת שעה או מרווח שעות.
 
מחוץ לחברת UPS יש גם אנשים שמבצעים עבודות חיוניות בשעות מסוימות, למשל אנשי צוות רפואי בבית חולים. UPS מתעלמת מכך.

3. החלק בהודעת ה-SMS לפיו אם לא יהיה אף אחד בדירה הם ישאירו את המשלוח ליד הדלת בלתי סביר בעליל.

ראו לעיל.


יש לי מזל


בואו נסתכל על חצי או אולי רבע הכוס המלאה. 

אמנם ביטלתי פגישה. אמנם ישבתי בדירה מלוכלכת באמצע שיפוץ והתמלאתי אבק, אבל קצת אחרי שעה וחצי התקשר השליח וסיפר הוא שמגיע בעוד כמה דקות. הוא באמת הגיע ואפילו הביא את המשלוח שהזמנתי. 

הוא היה יכול להגיע שעה חמש ולהביא רק חלק מהמשלוח. 

אז ישבתי בדירה בשיפוץ במקום בדירה השכורה שלי, מרחק של חמש דקות הליכה.

ישבתי על כיסא מלוכלך וקראתי עיתון. יכולתי במקום זה לשבת בדירתי השכורה ולעבוד. כשהייתי מקבל שיחת טלפון מהשליח הייתי מגיע מיד לדירה.


ההמלצה שלי


לחלק מהחברות הגדולות פחות איכפת. בחרו חברת משלוחים שאינה UPS. אולי עדיפה חברה קטנה שכל לקוח חשוב לה. 

לא במקרה המוטו של חברת השכרת הרכב Avis שהייתה קטנה מהמתחרה Herz הייתה: "We try harder".

קראו גם פוסט ישן שלי:

Vendor Survival Guide: Supermarket, Grocery and Kiosk



 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התנהלות כלכלית בזוגיות בפרק ב': חלק 2 - התנהלות כלכלית שוטפת

  בחלק הראשון של סדרת הפוסטים הצגתי סוגיות וקשיים בזוגיות בפרק ב' עם דגש על סוגיות כלכליות.  בפוסט זה אתמקד בהתנהלות כלכלית שוטפת, כלומ...