יום שבת, 24 ביוני 2023

ליווי כלכלי של יוצאת בשאלה: סיפור הצלחה

 


כיועץ לכלכלת המשפחה עשיתי מאות ייעוצים כלכליים למשפחות ויחידים.  

מרבית היעוצים שלי היו לשתי קבוצות שונות: יעוצים בתשלום ליחידים ולמשפחות וליוויים כלכליים של יוצאים בשאלה בעמותת "הלל". 

בנוסף, נתתי יעוצים בהתנדבות לשורדי שואה (גם היום כל שורד שואה יכול לפנות אלי באמצעות  טלפון: 054-4480616 ולקבל יעוץ ללא תשלום) וליוצאי אתיופיה.   

שיעור ההצלחה ביעוצים בתשלום גבוה מאוד. שיעור ההצלחה בליוויים ב"הלל" הרבה יותר נמוך

אני שמח לכתוב פוסט זה על אחת ההצלחות הגדולות ביותר, שהיו לי בליווי כלכלי ב"הלל". הליווי הסתיים בזמן האחרון. 

כמובן, שלא אשתף את הקוראים בפרטים אישיים של אותה יוצאת בשאלה. 

מעבר לסיפוק הגדול שיש לי מההצלחה של אותה אישה, חשוב לי לספר על כך עבור יוצאים בשאלה, שיפנו בעתיד לליוויים כלכליים במסגרת "הלל", וגם עבור אחרים המגיעים ליעוצים כלכליים ללא תשלום בכל מסגרת.

ההבנה של מה גרם להצלחה במקרה שלה, אולי תגדיל את הסיכויים שלהם להצלחה. 


האם יש לי חלק בהצלחה שלה?


התשובה היא בודאי חיובית. אני מביא איתי הרבה ניסיון, ידע ויכולת חשיבה. גם מחויבות לאנשים שאני מלווה. 

אציין, שאני לא ייחודי, אני חלק מצוות נהדר של ליווי כלכלי, שבו יש הרבה אנשים מצוינים המביאים לליווי בדיוק את אותם הדברים שציינתי לגביי

לכל אחד יש זווית שונה וניסיון אחר. לפעמים הניסיון האחר של מישהו בצוות משלים את מה שחסר לי ואני יכול להיעזר במלווה נוסף. 

במקרה הזה, שוקי רוזנקר, עזר רבות ליוצאת ולי בנושא של הלוואה מעוגןנושא שבו המומחיות שלו והניסיון שלו עולים בהרבה על שלי.

במקרה הזה לא הייתי זקוק לעזרה מגורמים נוספים, אבל בלא מעט מקרים שיתוף פעולה עם עובדת סוציאלית ו/או ליווי משפטי הכרחי להצלחת ליווי כלכלי. 

גם גורמים אלה בתוך "הלל" עושים עבודה טובה מאוד. אם צריך, אני יודע להסתייע גם בגורמים נוספים ב"הלל" וגורמים משלימים מחוץ ל"הלל".


מה תרמתי בליווי?


1. חשיבה וניתוח, ביחד עם היוצאת בשאלה, של מגוון רחב של סוגיות כלכליות: מאזן הוצאות והכנסות, אינטראקציה מול בנקים, הלוואות, חשיבה משותפת על דרכים להגדלת הכנסות, סוגיות אישיות עם אספקטים כלכליים ועוד.

השורה התחתונה הייתה יציאה ממצב כלכלי קשה ומורכב למצב סביר ואולי מעבר לסביר.

2. חשיבה משותפת על היערכות לראיון עבודה, קורות חיים, המלצות ממעסיקים קודמים ועוד. 

השורה התחתונה הייתה מציאת עבודה מתאימה.

3. מידע העשוי לסייע בקבלת החלטות.


הגורם העיקרי להצלחה


את סט הכישורים, הידע והמחויבות מביאים מלווים כלכליים לכל הליוויים.

למרות זאת, במקרים רבים יש הצלחות חלקיות או אפילו חוסר הצלחה.

מה שמביא אותי למסקנה המתבקשת, שהגורם העיקרי להצלחה במקרה זה היא היוצאת בשאלה שבאה לליווי.

היא גילתה הרבה יוזמה, הרבה מחויבות לעצמה, הרבה עקביות ונחישות.

היא ידעה לפנות אלי כשצריך.

היא ידעה לפעול באופן עצמאי ולא להסתמך רק עלי.

היא ידעה לשתף אותי במה שהיא עשתה ולקבל היזון חוזר, שלפעמים חייב אותה לעשות שינויים.



מה הלקחים שיכולים יוצאים בשאלה להפיק?


1. אל תהססו לפנות לליווי כלכלי. 

יש ב"הלל" צוות מצויין של מלווים כלכליים או פיננסיים. פנו בכל פעם שתזדקקו לסיוע בתחום הזה. 


2. דחיית הפנייה עלולה לפעול לרעתכם.


3. אתם הגורם החשוב ביותר להצלחה.

זהו הלקח העיקרי. אם תפעלו בעקביות ובמחויבות לעצמכם, אין סיבה שלא תצליחו להתמודד עם סוגיות כלכליות ולשפר מהותית את מצבכם.

במאמר מוסגר, זה נכון לא רק לסוגיות כלכליות.


מה הלקחים לאחרים המתקשים בהתנהלות כלכלית?


מה שנכון ליוצאים בשאלה נכון גם לגביכם: אתם המפתח העיקרי להצלחה בשיפור ההתנהלות הכלכלית שלכם.


 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התנהלות כלכלית בזוגיות בפרק ב': חלק 1 - סוגיות כלכליות וסוגיות אחרות

מניסיוני האישי, כמי שמחפש בת זוג לפרק ב' אני יודע, שזוגיות בפרק ב' היא יותר מורכבת מזוגיות בגיל צעיר.  בגיל צעיר אנחנו יותר נאיבים ...