יום שישי, 16 ביוני 2023

פוסט אורח: אלי שלו: למה חשוב לבדוק את הביטוחים שלנו דווקא בגיל השלישי?

 


בבלוג זה אני נותן את הבמה לכותבים אורחים

הנושא חייב להיות קשור לעולם התוכן של בלוג זה. 

התוכן חייב להיות ראוי בעיניי. 

מה שכותב הכותב האורח הוא על אחריותו בלבד. 

לאחר הקדמה, כמו שאני עושה בשורת אלה, אני מפרסם את תוכן פוסט האורח כפי שהוא ללא שינויים שלי, למעט התאמת הפורמט לפורמט של הבלוג שלי.

את פוסט האורח הזה כתב אלי שלו. 

אלי הוא סוכן ביטוח מורשה, בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים.

אלי שלו כיהן כ-20 שנה במנהל הכספים בג'וינט ישראל - אשל. כיום עובד כסוכן עצמאי המתמחה ב"לעשות סדר בביטוחים ובפנסיות". 

ביטוח הוא חלק חשוב מהתנהלות כלכלית של משפחות ויחידים. בעיקר כאחד המענים לסיכונים כלכליים

סיכון כלכלי מהותי הוא היערכות לתקופה שאחרי  הפרישה לפנסיה. 

גם לנושא החיסכון הפנסיוני התייחסתי לא מעט בבלוג זה. 

גילוי נאות: אני מכיר את אלי הרבה שנים. מיודד איתו אישית ומעריך אותו מבחינה מקצועית.

אלי שלו: למה חשוב לבדוק את הביטוחים שלנו דווקא בגיל השלישי?


כשמגיעים לגיל מבוגר זה הזמן לפתוח את תיק הביטוחים, לבדוק שהתוכניות מעודכנות ולבחון מחדש אלו ביטוחים נחוצים ועל אלו אפשר לוותר. 


חלק מהביטוחים שעשינו כמשפחה צעירה, אולי פחות נחוץ

הדוגמה הבולטת היא "ביטוח חיים", שעשינו כמשפחה צעירה עם ילדים קטנים. אכן ביטוח חשוב לאותם זמנים.

בהגיענו לגיל השלישי, כבר צברנו חסכונות, הילדים חלקם "מסודרים" וביטוח החיים פחות נחוץ. הוא גם יקר. 

במסגרת עבודתי, כשאני מצביע על כך, אומרים לי, "אבל שילמנו כל החיים", "אני גם חולה". ממליץ לשקול לפי עלות מול תועלת.

אם נשארים תבקשו הנחה. 

תתפלאו שיש סיכוי טוב שתקבלו.


ביטוחים אחרים, נחוצים, צריך לשדרג 

לחלקנו, ביטוחים מאד ישנים עם הגדרות ישנות ופחות טובות. זה הזמן לבדוק ולשדרג במסגרת האפשרויות.


בשנים האחרונות מכרו לנו ביטוחים בטלפון תוך כדי הפחדות. כך נוצרו "ביטוחים כפולים"

הדוגמה הבולטת היא "ביטוח תאונות אישיות". ניתן היה למכור אותה עוד לפני העידן הדיגיטלי. 

המוצר הזה נמכר אגב חידוש ביטוח רכב או ביחד עם ביטוח נסיעה לחו"ל. השתמשו במילים מפחידות. 

עצם הביטוח הוא בסדר. אם יקרה משהו, נקבל פעמיים. אבל האם צריך שיהיו 2-3 פוליסות? כדאי לבדוק. 

דוגמא נוספת שאני מגלה במסגרת עבודתי, היא מצב שלמשפחה יש 2 ביטוחי בריאות. פוליסה אחת דרך מקום עבודה ושניה שעשו באופן פרטי. זו כפילות אמיתית שאין אפשרות לקבל פעמיים.


בשנים האחרונות היו כמה רפורמות בביטוחים שונים. מציעים לנו להחליף לביטוחים חדשים. יש יתרונות וחסרונות. - זה הזמן לבדוק עם איש מקצוע

הייתה רפורמה משמעותית בביטוחי הבריאות. 

אנחנו מקבלים מסרונים ופרסומות: "בוא נוזיל לך את ביטוח הבריאות". אכן הביטוח החדש הוא זול יותר ויש בו יתרונות. אבל, לחלקנו ביטוחי בריאות ישנים וטובים. יש בהם מרכיבים טובים משמעותית. 

לחלק מאיתנו גם היתה הרעה במצב הבריאות. במקרה כזה יש להיזהר שבעתיים. 

כדאי לבדוק ולהשוות, בעזרת איש מקצוע מתאים. 

רצוי שיהיה אוביקטיבי ולא יחליף כדי למכור.


לחלקנו ההכנסה ירדה

זה הזמן לבדוק הקטנת ההוצאות. לחלק מהביטוחים ניתן לבקש הנחה


אצל חלקנו חל שינוי במצב המשפחתי. - זה הזמן לבדוק "מוטבים". 

קבענו מוטבים בתוכניות הפנסיוניות ובפוליסות הביטוח, לפני הרבה שנים. לפעמים עוד לפני הנישואין ולידת הילדים 
חשוב מאוד לבדוק זאת ולהודיע לחברות הביטוח על רצוננו. אפילו עם כתבנו צוואה. 
ברוב המקרים, קביעת המוטבים בפוליסות גוברת על מה שכתבנו בצוואה. 

חלק גדול ממיליארדים של "כספים אבודים" נמצא בקבוצת הגיל השלישי. כדאי לברר.

התחלנו את חיי העבודה עוד בשנות ה-70. לחלק מאיתנו הופרשו כספים לקרנות פנסיה וותיקות. לא כולנו קיבלנו עדכונים בדואר, בגלל מעברי דירה הקשר נותק. 
בעידן הדיגיטלי, ניתן לקבל מידע מעודכן וליצור קשר עם קרן הפנסיה הוותיקה. 

החשוב ביותר: שיהיה בבית תיק מסודר, עם החסכונות  והבטחונות, למקרה שחס וחלילה.... 


כל הזכויותעל התמונה שמורות לאלי שלו



ממליץ, לשמור את העתקי הפוליסות והדו"ח השנתי האחרון, מכל הביטוחים שלנו. לארגן בקלסר מסודר וטבלה מקדימה.

מוזמנים לבצע את הבדיקה באמצעותי.

אפשר כמובן, לבדוק הכל לבד. 

1. להיכנס לאתר הביטוח של משרד האוצר (להיזהר ממתחזים).

2. להבין איפה הביטוחים.

3. להיכנס לאזור האישי בכל חברת ביטוח.

4. לקרוא את הפוליסות ולהבין מה כולל ומה לא כולל. 

או להשתמש בשרותים שאני מציע.

אני בעל רישיון של סוכן ביטוח. אבל, לא אמכור לכם ביטוחים נוספים. לא אחליף ביטוחים ולא אעביר לטיפולי.

לכן אני גובה שכר טרחה על הכנת התיק.
כך אני שומר על האובייקטיביות שלי
אני משקף את מצבכם מנקודת המבט והצורך שלכם. אני גם ממליץ על ביטוחים שחסרים לכם. שוב, בלי למכור. 

אלי שלו
סדר בביטוחים ובפנסיות
טלפון: 050-5606170 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התנהלות כלכלית בזוגיות בפרק ב': חלק 2 - התנהלות כלכלית שוטפת

  בחלק הראשון של סדרת הפוסטים הצגתי סוגיות וקשיים בזוגיות בפרק ב' עם דגש על סוגיות כלכליות.  בפוסט זה אתמקד בהתנהלות כלכלית שוטפת, כלומ...