יום רביעי, 11 באוקטובר 2023

המלחמה נגד חמאס: ביטול ואו חסימת כרטיסי אשראי ואפליקציות תשלום




הלב כואב על הנפגעים מהמעשים הנוראים של הטרוריסטים של חמאס. 

אני יודע שלמשפחות הנפגעים יש דברים הרבה יותר חשובים וקשים מהנושא עליו אני כותב את הפוסט הזה. 

לצערי, למרות זאת יש צורך בהתייחסות שלהם גם להיבט זה. 


במצב רגיל, היחיד שיכול לבטל או לחסום כרטיס אשראי הוא בעל הכרטיס. אנחנו לא במצב רגיל. 

חברות כרטיסי האשראי מאפשרות לקרובי משפחה שמוכיחים את זהותם, ומסבירים את חוסר האפשרות של בעל הכרטיס לעשות זאת, לבטל או לחסום כרטיסי אשראי. 

אותו דבר ניתן לעשות גם באפליקציות תשלום כמו Bit ו-Paybox


הקבוצה הראשונה שעולה לי במחשבה הם אנשים בשבי החמאס. 

אם יש ברשותם כרטיס אשראי או טלפון סלולרי, אין לי ספק, שהחמאס יוכל לבצע פעולות של משיכת כספים. 

בנוסף לכל הצרות הענקיות לא כדאי שגם בעיה כזו תתווסף.


קבוצה אחרת הם נעדרים. ייתכן שגם הם בשבי החמאס. 


קבוצה שלישית הם כאלה שהטלפונים שלהם ו/או כרטיסי האשראי שלהם אולי נלקחו על ידי אנשי חמאס.


מה אולי יקרה בעתיד?


איני יודע מתי תהיה רשימה מלאה של אלה שאיבדו את חייהם בטרם עת, אלה שבשבי ואולי גם מעטים שלא יהיה ידוע מה עלה בגורלם. 

כשתהיה כזו, אולי כדאי שמי שיערוך אותן יעביר אותן גם לחברות כרטיסי האשראי ולחברות אפליקציות התשלום, על מנת לחסוך לקרובי המשפחה את הצורך להתקשר אליהן.

אף לא אחד יודע מתי תהינה רשימות מלאות כאלה. אולי עדיף לא לחכות עד שזה יקרה?


שרותים שלי ללא תשלום


בתחום של כלכלת המשפחה אני נותן ייעוצים ללא תשלום לניצולי שואה וליוצאים בשאלה מהעולם החרדי במסגרת "הלל"

אחרים משלמים.

במצב שנוצר אני מרחיב את היעוצים ללא תשלום גם למשפחות ויחידים מעוטף עזה ונפגעים אחרים מהמתקפה הרצחנית של חמאס.


לא רק אני


באיגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה יש הרבה אנשים אחרים שאיכפת להם ומוכנים ויכולים לעזור. 

גם חברים אחרים באיגוד עוזרים לא פחות ממני. יש גם תהליך של התארגנות של האיגוד ויש פעילויות שונות שהנהלת האיגוד מבצעת מול בנקים, חברות כרטיסי אשראי וגופים אחרים על מנת לעזור לאנשים במצב הקשה שנוצר.

פעילות האיגוד רחבה יותר מאשר המעגל של הנפגעים הישירים.


פרטי ההתקשרות שלי


טלפון: 054-4480616

דוא"ל: avi.rosenthal@gmail.com


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התנהלות כלכלית בזוגיות בפרק ב': חלק 1 - סוגיות כלכליות וסוגיות אחרות

מניסיוני האישי, כמי שמחפש בת זוג לפרק ב' אני יודע, שזוגיות בפרק ב' היא יותר מורכבת מזוגיות בגיל צעיר.  בגיל צעיר אנחנו יותר נאיבים ...