יום רביעי, 16 ביוני 2021

יוצאים בשאלה: צעדים ראשונים בניהול העסק שלכם

 


בפוסטים הקודמים בסדרה הסברתי את ההבדל בין עוסק פטור לעוסק מורשה ואת ההבדל בין עצמאי לחברה. לא משנה באיזה מהסטטטוסים לעיל אתם בחרתם אתם מנהלים עסק ולא שכירים. 

(שני חריגים שיכולים לפעול אחרת: עצמאי שהוא גם שכיר ומהעבודה כשכיר הוא מקבל הכנסה משמעותית ועצמכיר). 

 

כשאתם מנהלים את העסק שלכם האחריות כולה עליכם. בכל התחומים הקושרים אליו, למשל: מציאת לקוחות, תשלומי לקוחות, המשכיות תזרים הכנסות, שיווק, מכירות, התפתחות מקצועית ועוד. 

אין לכם מעביד שמבטיח לכם תשלום פחות או יותר קבוע. אין לכם מנהלים שאומרים לכם מה לעשות ונושאים באחריות במקרה של טעויות. 

 

הצעד הבא אחרי שהבנתם שהאחריות כולה שלכם


עליכם להבין את התחום העסקי הספציפי אליו נכנסתם. זה לא פשוט וזה תהליך הדרגתי. 

למען האמת, צריך לנסות להבין את התחום לפני שמחליטים להיכנס אליו.

הבנת העולם הזה עשויה לסייע לכם לשרוד ואולי אפילו להצליח. 

בפוסט הבא אביא לכם דוגמאות לדברים שלא הבנתי כשהפכתי משכיר בתחום המחשבים וטכנולוגיית המידע (מה שהיום נכלל במושג רחב יותר: היי-טק) ליועץ עצמאי. 

אביא לכם גם כמה דוגמאות מעולם המסעדנות, שהיו לי כבר לקוחות בכלכלת המשפחה, שנטשו אותו עם מפח נפש ולא מעט חובות. הם לא הבינו נכון את התחום העסקי הספציפי אליו נכנסו. 


אל תתחילו בדברים אחרים כמו פרסומות בתשלום קידום האתר שלכם בחיפוש ב-Google תמורת תשלום וכיו"ב. 

האם פרסום בתשלום מקדם את העסק שלכם? לא יודע. אכנס לכך בפוסט ייעודי לנושא הזה.

מה שאני כן יודע: כל עוד לא הבנתם את העולם העסקי אליו נכנסתם אל תעשו את זה!!!

 

מה צריך להבין?


להלן רשימה לא ממצה של דברים שצריך להבין: 

1. מי הם הלקוחות הפוטנציאליים של השירותים ו/או המוצרים שלכם?

2. מי הם המתחרים שלכם?

3. מה הביקוש וההיצע לשירותים ו/או למוצרים שלכם? 

4. מה היתרונות והחסרונות שלכם בהשוואה למתחרים?

5. מה הם תהליכי ההתקשרות העסקית בין לקוח לביניכם?

6. האם ההתקשרות היא לטווח קצר או לטווח ארוך?

7. האם להסתפק בלקוח אחד או שניים או לחפש מספר גדול של לקוחות? 

8. האם צפוי בזמן קצר שינוי מהותי בשוק שישפיע עליכם?

 

התהליך


אחד הדברים שצריך להבין שצריך לעבוד במקביל. בהקשר הנוכחי הכוונה היא לזה, שלא תוכלו לדחות נושאים אחרים עד שתבינו את מצב השוק של השירותים ו/או המוצרים שלכם לעומקו

ייתכן שתצטרכו לעשות גם דברים אחרים כמו פרסום השירותים או המוצרים, שאתם מציעים, אבל בהתחלה התרכזו בהבנת אופן עבודתכם, מיצובכם בשוק ובהבנת השוק. 

כמו כמעט כל אחד אחר בהתחלה תעשו טעויות. לפעמים טעויות גדולות. תלמדו מהן ותתקדמו עליה.


הערת שוליים


אם אתם יוצאים בשאלה, שיצאו לפני זמו לא רב, מעולם אחר לגמרי, אז הסיכוי שלא תבינו את העולם העסקי אליו אתם שואפים להיכנס הוא גדול יותר. חסרה לכם הבנה והיכרות עם העולם הלא-חרדי גם בהקשרים אחרים.

אולי חסרים לכם אנשים מנוסים שתוכלו להתייעץ איתם. 

ההמלצה היא להיזהר יותר מאחרים. ההמלצה הכללית של התייעצות עם בעלי נסיון חשובה יותר במקרה שלכם.





 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בריאות: היבטים כלכליים

  היגיאה אלת הבריאות במיתולוגיה היוונית, ציור של גוסטב קלימט, מקור התמונה: ויקיפדיה   רבים מאיתנו אינם יודעים להעריך בריאות טובה לפני שהם חו...