יום שני, 16 במאי 2022

רשות המיסים: יש פיתרון לבעיה. אין פיתרון לתעלומה

 


בפוסט קודם ניסיתי לתת מורה נבוכים לשירותים תמוהים של רשות המיסים

הפעלתי את כל הכישורים הבלשיים שלי על מנת לנסות להגדיר שם משתמש במערכת של רשות המיסים ולהפעיל אותו. 

כל מאמציי, יש לומר הרבים, כשלו. 

אחרי שפרסמתי את הפוסט הבנתי שאני לא לבד. כמה אנשים אינטליגנטים ומשכילים סיפרו לי, שגם להם השביתו את שם המשתמש ודרשו מהם להגדיר שם משתמש חדש. גם הם כשלו.

 

הבעיה נפתרה

 

היום השתמשתי בתובנות שרכשתי אז וניסיתי להגדיר שם משתמש ובניסיון השני הצלחתי. נדרשתי להכניס פרטי כרטיס אשראי. 

בניסיון הראשון העדפתי להכניס פרטים של כרטיס שתוקפו יפוג בקרוב ואין לי כוונה לחדש אותו. 

קיבלתי הודעה שאחד משני הפרטים (מספר כרטיס אשראי ושדה מטופס 106 בשנת 2020) שהקשתי שגוי. בדקתי ומצאתי שלא שגיתי באף פרט. 

לפתע הבחנתי בהודעה קטנה, שהמערכת לא מקבלת כרטיסי דיינרס קלאב. 

הערה קטנונית: באתרים שמי שבנה אותם מבין מה הוא עושה, הוא נוהג לציין בתפריט באילו כרטיסי אשראי אסור להשתמש באתר. הערה קטנה כזו הייתה חוסכת לי, ואולי גם לאחרים, להקליד הרבה ספרות.

בפעם השנייה הקלדתי פרטי כרטיס אשראי אחר ולהפתעתי הצלחתי להגדיר שם משתמש באתר רשות המיסים.


התעלומה הבלשית לא נפתרה


כמובן שהפעם כשניסיתי להגדיר שם משתמש השתמשתי בדפדפן Edge של מיקרוסופט. 

במקום תפריט זהה לתפריט שבאתר ההזדהות הממשלתי קיבלתי תפריט שונה לגמרי. בנוסף למספר תעודת הזהות, יש רק שני שדות אפשריים להזדהות ומומלץ למלא את שניהם. האחד הוא נתון מסוים מתוך טופס 106 של אחת השנים הקודמות.

השני כאמור הוא פרטי כרטיס אשראי. 


כיוונים לפיתרון התעלומה


האם יש השפעה כל כך גדולה לפוסט בבלוג שלי, שאולי גרם למישהו ברשות המיסים לחשוב מחדש?

אם לא, האם היו מתלוננים רבים אחרים וכתוצאה מזה מישהו ברשות המיסים החליט לתקן.

הפעם התיקון אינו מתנגש עם האמרה של מישהו חכם: 

If it is not broken do not fix it.

הפעם ברור לגמרי שצריך לתקן.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התנהלות כלכלית בזוגיות בפרק ב': חלק 1 - סוגיות כלכליות וסוגיות אחרות

מניסיוני האישי, כמי שמחפש בת זוג לפרק ב' אני יודע, שזוגיות בפרק ב' היא יותר מורכבת מזוגיות בגיל צעיר.  בגיל צעיר אנחנו יותר נאיבים ...