יום שני, 9 במאי 2022

מה למדתי מההרצאה שלי על הבנקים?

 


אני לומד כל הזמן. גם בנושאים שאני בקי בהם. גם בהרצאות שלי. אתמול (8.5.2022) הרציתי על: "האם יהיו בנקים בעוד 20 שנים?" בבית הועד הישן בשכונת בית הכרם בירושלים. 

גם בהרצאה הזו למדתי. אפילו למדתי משהו שבדרך כלל אני לומד בהרצאות שלי. 

בפוסט זה אתאר מה אני לומד בהרצאות שלי. 

 

דברים טכניים 


איזה דברים ניתן לשפר בהרצאה? 

למשל: תקלדות בשקפים, דברים שפחות מובנים לקהל המאזינים, דוגמאות טובות יותר מאלה שהבאתי, השמטת חלקים שמייגעים את הקהל, תוספת דברים שמשתתפים בהרצאה חושבים שהם חסרים. 

דברים שמשתנים ומתיישנים, דברים רלוונטיים חדשים וכיו"ב.

 

העמקת ההבנה


מאזיני ההרצאה יכולים אולי לחשוב, שאין מי שמבין יותר ממני בנושא (גם זה לא קורה בדרך כלל. קורה שהם חושבים שאני מבין את הנושא לעומק).

גם אם הם חושבים כך אני מבחין גם בדברים, שאינני מבין אותם עד הסוף וצריך לשפר את ההבנה שלי. 

אחרי ההרצאה אני מנסה לחדד לעצמי את אותן נקודות. לפעמים זה בא לידי ביטוי עקיף בהרצאות הבאות על אותו נושא באמצעות הסברים מדויקים יותר.

לפעמים זה בא לידי ביטוי גם בשקפים במצגת.


משהו נוסף


 

הקהל בהרצאה שלי בבית הועד

זהו אולי הדבר היותר חשוב. הוא לא בהכרח קורה במרבית ההרצאות שלי, אבל זה קרה כבר כמה פעמים. במהלך ההרצאה עולים נושאים הקשורים אליה במידה זו או אחרת ומטרידים את השומעים ו/או חשובים לשומעים.  

לפני מספר שנים רב הרציתי בהתנדבות ב"עמך" בירושלים על התנהלות כלכלית בגיל מבוגר. 
שני שקפים בהרצאה התייחסו לבנקים. 

ההיתיחסות לבנקים, הביאה להרבה תגובות. בעיקר תגובות רגשיות: תערובת של פחד, תלות והרגשה שהבנקים מנצלים אותם.
 
בעקבות זאת בניתי הרצאה על הבנקים: הבנק אויב או אוהב? - כיצד להתנהל מול הבנקים
מטרת ההרצאה היא לסייע לאנשים להתנהל מול הבנקיםב אופן רציונלי ולא באופן רגשי. 

בתמונה בתחילת פיסקה זו אתם רואים חלק מהקהל בבית הועד הישן.
במהלך ההרצאה שלי נשאלו שאלות ועלו סיפורים אישיים על הונאות, למשל: אנשים שניסו להתחזות אליהם ולבצע פעולות במספר כרטיס האשראי שלהם או למשוך כסף מחשבון הבנק שלהם.

בעולם החדש האינטרנטי והדיגיטלי אנשים רבים בגיל מבוגר מתקשים לתפקד ומרגישים חשופים ולא בטוחים. יש כאלה שמנסים להשתמש בזה על מנת למשוך מהם כספים במרמה. 

הייתה הסכמה בקהל שהרצאה חדשה שלי, שבה אני אדבר על הנושא של איך להתגונן מפני הונאות כאלה,  חשובה להם מאוד. 
נדמה לי שלא רק להם. 

עם הניסיון העשיר שלי בניהול סיכונים, באבטחת מידע ובכלכלת המשפחה ובעבודה עם בנקים, נראה לי שלא יהיה לי קשה להוסיף הרצאה בנושא זה לרשימת ההרצאות שלי. 
להתראות עוד כמה חודשים בהרצאה הזו.






 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התנהלות כלכלית בזוגיות בפרק ב': חלק 1 - סוגיות כלכליות וסוגיות אחרות

מניסיוני האישי, כמי שמחפש בת זוג לפרק ב' אני יודע, שזוגיות בפרק ב' היא יותר מורכבת מזוגיות בגיל צעיר.  בגיל צעיר אנחנו יותר נאיבים ...