יום שישי, 20 במאי 2022

האם הכנסיה הקתולית השתלטה על ארגונים עסקיים וציבוריים במדינת ישראל?

 


כמה חודשים אחרי שהתגרשתי אני מתחיל לחשוד, שהכנסיה הקתולית השתלטה על כמה ארגונים במדינת ישראל.

האם חברת סלקום מנוהלת על ידי אנשי קש מטעם הכנסייה הקתולית?

האם מחלקת הארנונה של עיריית ירושלים היא חלק מהזרועות הארוכות של הותיקן?

לא בטוח שהתשובה חיובית. כפי שתראו בהמשך יכול להיות גם הסבר אחר למה שאנשים, שבחרו להתגרש במדינת ישראל, חווים. 

 

הכנסייה הקתולית

 

 

בזיליקת פטרוס הקדוש בקריית הוותיקן ברומא,    

מקור התמונה: ויקיפדיה

 

בסיור מודרך ומעמיק שעשיתי בקרית הותיקן ברומא הבנתי שהכנסיה הקתולית היא גוף רב עוצמה מבחינה כלכלית ומבחינה פוליטית. 

לא בלתי סביר לחשוב שהיא שולטת בארגונים. 

ידוע שהכנסיה הקתולית אינה מאפשרת גירושים

לא בלתי סביר לחשוב שאם היא שולטת בארגונים, היא תעניש את אלה שהתגרשו גם למען יראו וייראו. 

הדבר העיקרי ששולל את תיאוריית הקונספירציה הזאת היא הטענה: מה איכפת לכנסייה הקתולית אם זוג יהודים מתגרשים?


תיאוריה אחרת: פשוט עובדים גרוע


אם לא הוותיקן, אז פשוט הרבה ארגונים בישראל מטפלים לא טוב במצבים של גירושים. 

מבחינת אותם ארגונים נשארתם נשואים גם אם הודעתם להם שהתגרשתם והחלפתם כתובת. 

גם אם סיפקתם להם צילום תעודת זהות בה מופיע הכיתוב "גרוש" ומופיעה כתובת חדשה. 

גם אם סיפקתם להם תעודת גירושין מהרבנות ופסק דין של בית הדין לענייני משפחה.  

כשבני הזוג לשעבר מנסים לבנות מחדש את חייהם הם ממשיכים לקבל חשבונות והודעות שכבר לא רלוונטיות עבורם. 

אם אחד מהם החליף כתובת, חלק מהחברות במגזר הפרטי או במגזר הציבורי וחלק מהארגונים במגזר הציבורי מסרבים להכיר בכך.

מבחינתם לא רק הנישואים הם קתוליים. גם עם כתובת המגורים יש נישואים קתוליים.


אלה שגרועים במיוחד משלבים שלושה מרכיבים:

 

1. הגדרה לא סבירה של התליכים העסקיים שלהם

כמובן שזה לא מוגבל רק למצבים של גירושים.


2. מערכות מחשוב גרועות

אחרי יותר מארבעים שנה בתחום המחשוב, בהן הייתי מעורב במערכות של יותר מארבעים ארגונים מזוויות שונות, קל לי להבחין, כמשתמש במערכות, מי הקים מערכת לתפארת ומי הקים מערכת לדיראון של עשר שנים לפחות. 

זה לא רק המערכות עצמן, אלא גם חוסר האינטגרציה בין המערכות. 


3. שירות לקוחות גרוע

לא עונים או עונים לא לעניין. המתנות  ארוכות. תפריטי מלל אינסופיים וכיו"ב. 


ללא קשר לשאלה איזו משתי ההשערות נכונה, החוויה שלי היא שיש הרבה ארגונים גרועים. 

הגרועים ביותר הם: יחידת הארנונה של עיריית ירושלים (להבדיל מיחידת החנייה שתיפקדה באופן סביר) וחברת סלקום. 

אם תיאוריית העבודה הגרועה היא נכונה, אז עובדים בחברת סלקום גם חסרי הבנה עסקית מינימלית ולכן פוגעים שלא במתכוון במקום העבודה שלהם. 

במקום לקפוץ על ההזדמנות להמשיך לתת שירותי אינטרנט בסיבים לגרושתי ולילדיי הם כמעט דחפו אותי להודיע על ניתוק אחרי שהם התקשו להעביר את החשבון על שמה. 

מישהו בחברה הזו שכח שבחרתי בהם רק משום שנדרש חיבור באמצעות סיב אופטי כשהתחברתי והם היו הספק הראשון שהיה מסוגל לספק את זה באותה כתובת. 

היום הם צריכים להתחרות עם בזק ועם פרטנר שגם הם מציעים אינטרנט מבוסס סיבים באותה כתובת.

אם תקראו את הפיסקה הבאה, תבינו שלא חשבתי לרגע שמצבי הוא גרוע במיוחד: יש כאלה שמצבם הרבה יותר גרוע ממצבי. 


גירושים קשים


כשליוויתי כלכלית בהתנדבות מישהי, שהתגרשה וילדיה נשארו איתה, ניסיתי להביא אותה למצב שבו יהיה מספיק כסף לאוכל. 

לא הייתי לבד היו אנשים טובים שעזרו לא פחות ממני. התגלה שמס הכנסה צריך להחזיר לה כסף בגין תשלום יתר של מיסים על עבודתה בתקופה, שבה עוד הייתה נשואה. 

היות שהייתה נשואה באותה תקופה, החוק קובע שהיא צריכה להביא מכתב חתום על ידי בעלה לשעבר, שהוא מסכים שהיא תקבל את הכסף. 

הגירושים היו גירושים קשים. כשהיא לא הייתה יכולה לדבר עם הגרוש הסכמתי לנסות לדבר איתו. 

הסברתי לו שאני יועץ כלכלי בהתנדבות ושאם יחתום על מכתב המאפשר לה לקבל את הכסף, הכסף ילך לאוכל לילדים שלו. אחרת הוא יישאר במס הכנסה. 

האיש סירב לחתום.


יחידת הארנונה של עיריית ירושלים


התחלנו בזה שבמשך יותר משלושה שבועות סירבה מחלקת הארנונה לאפשר לי לשלם ארנונה על דירה אותה שכרתי. 

כמובן שכבר באינטראקציה המקוונת הראשונה שלי צירפתי העתק חתום של החוזה ומכתב של בעל הדירה בו הוא כותב שנכנסתי לדירה כשוכר ואת תאריך הכניסה שלי. 

לא כאן המקום לפרט את הרדיפות שלי אחרי המענה הטלפוני, הלא זמין בעליל בחודש ינואר, את הודעות הדוא"ל ששלחתי ולא קיבלתי עליהן מענה ואת ההתכתבויות האינסופיות באמצעות מערכת הטפסים הממוחשבת של עיריית ירושלים.


הנזק שנגרם לי מהעיכוב


מחלקת החנייה שלי עיריית ירושלים כן ענתה לפניות שלי וקיבלה ממני את כל המסמכים הנדרשים לקבלת תו חניה אזורי בשכונת בית הכרם, פרט למסמך אחד .... אישור על תשלום ארנונה.

נאלצתי לחנות ליד הדירה ששכרתי רק אחרי שעה 18:00 על מנת לא לשלם עבור חנייה בכחול-לבן. 

לא חשבתי שנכון שאשלם עבור חנייה כמה שעות כל יום ואחנה ליד הדירה. 

לא חשבתי שזה ייקח כל כך הרבה זמן עד שיתנו לי לשלם ארנונה. 

בשעת ערב מאוחרת נסעתי בכל יום לחניון חינמי זמני מרחק של כעשר דקות הליכה מדירתי השכורה וחניתי שם. 

לא יכולתי לחכות עד הבוקר. בשעות הבוקר לא הייתי מצליח למצוא חנייה באותו חניון. 

בקיצור כל ערב הלכתי עשר דקות. עניין פשוט להלך ורץ כמוני.

לא כל כך נעים בימים גשומים וקרים במיוחד והיו כאלה בחודש ינואר. 

בשעות היום ניסיתי למצוא מקומות חנייה חינמיים רחוקים בשכונה ושילמתי בזמן ההליכה מהמכונית לבית ולהיפך.


הנחת אזרח ותיק

מגיעה לי הנחה של 25% בתשלום הארנונה עקב היותי אזרח ותיק

על מנת להימנע מהסאגה של חיפוש מקומות חניה רחוקים בשכונה במשך זמן ארוך נוסף, החלטתי לשלם את מלוא הסכום ורק אחרי זה לקבל את החזר הכסף המגיע לי כהנחה.  

ב-16 במרץ הסתיים התהליך הביורוקרטי הזה כאשר העירייה שלחה לי הודעת דוא"ל בה היא מאשרת שמגיעה לי הנחה.

במהלך התהליך הועלתה טענה שכבר קיבלתי הנחה על דירת מגוריי לשעבר. 

נאלצתי להסביר ולצרף שוב אישורים על כך שאת הדירה הנ"ל קיבלה גרושתי. היא שילמה את הארנונה עם ההנחה המגיעה לה כאזרחית ותיקה. אין לזה שום קשר אלי.  

 

הסאגה שלא תיאמן על החזרת תשלום ארנונה עודף

 

הציפייה שלי הייתה שעכשיו מישהו ביחידת הארנונה של עיריית ירושלים יתקן באופן אוטומטי את גובה התשלומים שלי באמצעות כרטיס אשראי.

תתפלאו אבל כבר קרו לי דברים דומים בכמה ארגונים אחרים המתנהלים באופן סביר או יותר מסביר. 

חיכיתי, חיכיתי, חיכיתי ומי לא בא? עדכון סכום החיוב. 

פניתי טלפונית ליחידת הארנונה של העירייה. בינואר לא עונים שם לטלפונים, ללא המתנה כמעט אינסופית. באפריל ומאי עונים די מהר. 

התברר לי שהם רוצים שאמלא טופס מקוון עם בקשה להחזר ואצרף מסמכים.

למוד ניסיון הקפדתי לצרף את כל המסמכים ולמלא את כל הפרטים ו...

אחרי המתנה של לא מעט ימים קיבלתי הודעה שחסרים מסמכים. 

פניתי שוב טלפונית. לא יכולתי להאמין למשמע אוזניי!!!

לדברי הפקידה אני צריך לצרף אישור מגרושתי, שחשבון הבנק שאת פרטיו מסרתי הוא בבעלותי בלבד. 

הסברתי לפקידה שלא זה לא נכון ולא הגיוני. היא אמרה לי אז אתה יכול לצרף אישור ניהול חשבון מהבנק.

זה כבר נראה הגיוני לחלוטין. לא מעט בתי השקעות וחברות ביטוח ביקשו ממני אישור ניהול חשבון בנק או צ'ק מבוטל כשהצטרכו להעביר אלי כסף.

מהר מאוד הורדתי מאתר הבנק את האישור הנדרש וצרפתי אותו לבקשה שלי ובא לציון גואל. 

לא ממש. מערכת הטפסים של עיריית ירושלים שלחה לי כמה ימים אחרי זה הודעה שחסר מסמך. 

בטח ניחשתם.... אישור מגרושתי שאני בעל החשבון. 


מה הבעיה המעשית בדרישה ההזויה הזו?


אל תדאגו לי. גרושתי תיתן לי את האישור המופרך שעיריית ירושלים לא הייתה צריכה לבקש ממני. מערכת היחסים בינינו טובה.

גם לו לא הייתה נותנת לי הייתי מקבל את הכסף באמצעות בית המשפט לתביעות קטנות או גרוע יותר מבחינת עיריית ירושלים באמצעות תביעה ייצוגית בבית משפט. 

יש כאלה שכן צריך לדאוג להם.

לא במקרה מופיעה בפוסט זה פסקה שכותרתה "גירושים קשים". תחשבו על האישה אליה אני מתייחס בפסקה זו או על מקרים דומים אחרים של גירושים קשים.

הגרוש של אותה גברת לעולם לה היה חותם לה על זה. היא גם לא הייתה מבינה שהדרישה של עיריית ירושלים מופרכת בעליל.  

מבחינתה צריך לקבל את מה שעירייה או משרד ממשלתי אומרים. 

התוצאה הייתה ויתור על הכסף המגיע לה. במילים אחרות פחות אוכל לילדים שלה.


 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הטיה קוגניטיבית: הטיית החוכמה לאחר מעשה

  כמו פוסטים קודמים גם פוסט זה עוסק בהטייה קוגניטיבית המפורטת בספרו של פרופ' דניאל כהנמן   ז"ל  "לחשוב מהר לחשוב לאט" , ג...