יום שני, 26 בדצמבר 2022

עוד סיפור שלא יאמן על רשות המסים ואתר האינטרנט שלה

  


קשה להגיד שאינטרנט הוא הצד החזק של רשות המיסים בישראל.

אם תחפשו בבלוג הזה "רשות המיסים", תוכלו לקרוא מספר פוסטים על ארגון, שממש לא יודע השתמש באינטרנט. 

אולי אני תמים, אבל אני זוקף לזכות הפוסטים הנזעמים שלי את העובדה, שלמרות שהם עדיין לא מסוגלים לעבוד עם דפדפנים שלא מתוצרת מיקרוסופט, הם ציינו בכניסה לאתר שלהם באמצעות Firefox, שאי אפשר לעבוד עם הדפדפן הזה. 

שיפור ביחס למצב הקודם של  כניסה לתוכן לא מזוהה ,שרק בלש או מומחה למחשבים יכול להבין, שזה בגלל שהאתר שלהם לא עובד בסביבת הדפדפן.

אחרי שנואשתי מפנייה באמצעות אתר האינטרנט,  צלצלתי לטלפון של מס הכנסה. כשמוצאים אותו בחיפוש ב-google מופיע מתחתיו "שירות מהיר, מקצועי ואנושי".

מהסאגה הארוכה של ארבע פניות באמצעות האזור האישי באינטרנט אני יכול להעיד שרק שליש מזה נכון. זה מהיר. אנושי? אני מפקפק. מקצועי - בדיוק ההיפך ממקצועי


מבוא לסאגה סביב תיאום מס


לא הייתי רחוק מלכתוב פוסט מפרגן לרשות המיסים על השיפור העצום בפניות לתיאום מס באמצעות אתר האינטרנט אחרי שנוכחתי מניסיוני האישי בשיפור עד ש... 

בחודש נובמבר 2022 התחלתי לקבל קצבת פנסיה קטנה נוספת. הפעם מחברת הביטוח מגדל. 

גם הפעם היה טיפול מהיר וקיבלתי אישורי מס. אלא שחברת מגדל כתבה לי שהיא אינה יכולה להתחשב באישור המס ששלחתי אליה משום שהוא אינו תקין. מהר מאוד גיליתי שיש הבדל בין אישור דומה שנתנו לי עבור תיאום מס בקצבת פנסיה מחברת "הראל" לבין האישור הנוכחי. 

במקרה של מגדל מישהו ברשות המיסים הנפיק מסמך תיאום מס המתאים לשכיר ולא לגמלאי.

באמצעות האזור האישי כתבתי לרשות המיסים וביקשתי אישור מס מתאים. צרפתי את כל המסמכים  שברשותי וציפיתי לקבל אישור בפורמט מתאים.


"פעם רביעית גלידה" עם ערן יעקב?


בכל פעם שפניתי לא קיבלתי את האישור המבוקש. מנוסח התשובות הסתמיות שקיבלתי היה ברור לחלוטין,  שאף לא אחד קרא את מה שכתבתי, שלא לדבר על פתיחת מסמכי ה-PDF שצרפתי. 

לא קיבלתי אישור מס זהה לקודם רק בפורמט המתאים לגימלאי.

אומרים "פעם שלישית גלידה". אני פניתי ארבע פעמים ללא הצלחה. בחלק מהפניות ציינתי שלא קראו פניות קודמות דומות. 

אולי אחרי פעם רביעית ללא התייחסות, יזמינו אותי לגלידה עם מנכ"ל רשות המיסים ערן יעקב.  

בינינו, אני מעדיף שישלחו אישור תיאום מס בפורמט מתאים ואני מוותר על הגלידה.

 







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התנהלות כלכלית בזוגיות בפרק ב': חלק 2 - התנהלות כלכלית שוטפת

  בחלק הראשון של סדרת הפוסטים הצגתי סוגיות וקשיים בזוגיות בפרק ב' עם דגש על סוגיות כלכליות.  בפוסט זה אתמקד בהתנהלות כלכלית שוטפת, כלומ...