יום רביעי, 12 ביוני 2024

הרצאות יחודיות שלי



בפוסט הרצאות וסדנאות שלי - נכון לפברואר 2024 הצגתי באופן שיטתי את רשימת ההרצאות שלי ואת עצמי. 

בפוסט זה הגישה שלי שונה. היא מזכירה קצת את הגישה שלי בפוסט שכותרתו היא: שלוש הרצאות יוצאות דופן

גם בפוסט זה אתייחס רק להרצאות ייחודיות שלי, שכנראה אין מרצים אחרים המרצים על אותו נושא. 

ההבדל בין פוסט זה לפוסט שנכתב בשנת 2019 והוזכר כאן הוא שהייחוד של ההרצאות אליהן מתייחס הפוסט הנ"ל הוא במשתתפי ההרצאה. 

בפוסט זה אתייחס להרצאות המתאימות למגוון רחב של משתתפים והייחוד הוא בנושאים. 


ברידג' כראי החיים


אני מורה לברידג' ומרבה לכתוב על ברידג': בבלוג שליבאתר Jokopost, בויקיפדיה העברית ובמסגרות נוספות. כתבתי גם ספרי ברידג'

בהרצאה איני מלמד ברידג'. אני מתאר את הדימיון בין ברידג' לתחומי ידע אחרים רבים ומגוונים.

כך למשל, אני מתאר את הדומה בין דפוסי זוגיות בחיים לבין דפוסי שותפות בברידג'.

דוגמה אחרת הן הטיות קוגניטיביות המשפיעות על קבלת החלטות שלנו כמעט בכל תחום. 

אני מתאר את הביטוי של אותן הטיות בתחומים אחרים ואחר כך את הביטוי של אותה הטיה במשחק הברידג'. 

אני מדבר על משחק בכלל וברידג' בפרט כפעילות יצירתית.

אני מדבר גם על ניהול סיכונים בחיים ובמשחק הברידג'.

אני מדבר על תועלות משחק הברידג' למשחקים אותו. 

אני מדבר על שחקני ברידג' עם ביוגרפיה יוצאת דופן ועל מגוון רחב של היבטים אחרים.

הדבר הכי דומה שתוכלו למצוא להרצאה שלי הם חלק מהפוסטים במדור הברידג' שאני עורך וכותב באתר JokoPost.


כלכלת המשפחה במדינות עולם שלישי


ב"עוונותיי הרבים", אני גם נותן יעוצים כלכליים למשפחות וליחידים

אציין, שיש כאלה הזכאים ליעוץ ממני ללא תשלום: שורדי שואה, יוצאים בשאלה במסגרת "הלל" והמעגל הראשון של נפגעי המלחמה הנמשכת מאז ה-7 באוקטובר. 

כשטיילתי במדינות עולם שלישי בחרתי להתמקד בהתנהלות הכלכלית של משפחות ויחידים באותן מדינות. 

ראיתי אתגרים כלכליים והתנהלות כלכלית שונים מהותית של משפחות ויחידים ממה שאנחנו מכירים במדינות מפותחות. 

כמוב, שתוכלו למצוא מרצים על אותן מדינות שאני מרצה עליהן המכירים אותן טוב ממני ויכולים לתת עליהן הרצאות, אבל הם לא יתמקדו בהיבט של התנהלות כלכלית של משפחות ושל יחידים שבו אני מתמקד. 


במהלך איסוף המידע הלא קל (בעיקר בעיות של שפה של מרבית המקומיים, שברוב הארצות הללו אינם דוברי אנגלית) על ההתנהלות הכלכלית של משפחות ויחידים, למדתי שלא כל מדינות העולם השלישי שוות. 

יש קשר בין התרבות לבין ההתנהלות הכלכלית. 

כך שבנוסף להיכרות עם התנהלות כלכלית שונה לחלוטין ממה שאנחנו מכירים, תלמדו משהו על אותן ארצות, תראו תמונות מעניינות של נופים, אנשים ומקומות ישוב באותן ארצות ותכירו משהו מהתרבויות המקומיות. 

יש הרצאה נפפרדת על כל אחת מהמדינות. 

זה לא ממש מפתיע שרוב משתתפי ההרצאה יודעים מעט מאוד על בהוטן ועל מדגסקר

יותר מפתיעה הבורות ביחס לשתי מדינות ענק רב תרבותיות: אינדונזיה ואתיופיה


לא נעים להגיד, אבל לפני שאני הגעתי אליהן גם הידע שלי עליהן היה מועט.


להזמנת הרצאה. טלפון: 054-4480616









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתי יתרחש משבר כלכלי חמור במדינת ישראל?

בפוסטים קודמים הצעתי למשפחות וליחידים ל היערך למשבר כלכלי מתמשך ובמאי 2024 כתבתי פוסט שכותרתו:  מדינת ישראל לקראת משבר כלכלי שלא ידענו כמות...