יום שני, 15 באוגוסט 2022

הרצאות וסדנאות שלי - נכון לפברואר 2024

 



בפוסט זה אציג את רשימת ההרצאות והסדנאות שלי נכון לפברואר 2024. 

אני גמיש ויכול לבנות הרצאות וסדנאות חדשות בתחומי ההתמחות הנוכחיים שלי.

אל תהססו לשאול אותי על אפשרות להרצאות גם בתחומים שאנם בהכרח חלק מההתמחויות, הלא מעטות, שלי. 

במקרה הכי גרוע תקבלו תשובה, שאני לא אבנה הרצאה על אותו נושא ואין לי הרצאה מוכנה.

במקרה הפחות גרוע, תקבלו תשובה, שאני לא אבנה הרצאה על אותו נושא אבל אני יכול להמליץ על מישהו אחר שמרצה על הנושא המבוקש.  

במקרה הכי טוב יתברר שיש לי הרצאה מוכנה או כמעט מוכנה על הנושא. 

במקרה קצת פחות טוב, אגיד שאין לי הרצאה מוכנה אבל אבדוק האם אני יכול להכין ואולי אחרי זה אכין אותה.

כבר היו דברים מעולם. בתחילת משבר הקורונה פנו אלי ושאלו האם אני יכול ללמד בארגון קורס על ניהול משברים? אמרתי שאני לא יודע, אבל אבדוק. 

זה הסתיים בהכנת קורס של חצי יום

הקורס כלל גם מעין סדנה, של תרגילים שהכנתי אחרי כל נושא שנלמד באופן תיאורטי. במקרה זה מדובר בארגון עם סניפים בכמה מדינות, כך שלבקשתם הקורס הוכן בשפה האנגלית. 

 

רקע

 

יש לי ניסיון רב כמרצה החל מימיי כסטודנט לתואר שני, שהעביר תרגילים כעוזר הוראה, המשך בשנים רבות בהן הרציתי במכללות ובלימודי החוץ של הטכניון על מחשבים וטכנולוגיית המידע וכלה בימים אלו. 

בשנים בהן עסקתי באינטנסיביות בטכנולוגיית המידע הרציתי גם בכנסים מקצועיים ובארגונים.

בשנים האחרונות אני עוסק לא מעט בנושאים אחרים כמו: כלכלת המשפחה, ניהול סיכונים וברידג' ומרצה על נושאים בתחומים אלה וגם בתחומים אחרים אליהם נחשפתי.

אני מרצה גם לא מעט הרצאות העשרה ולא רק הרצאות למקצוענים. 

אני מרצה גם פרונטלית וגם בזום.

 

כלכלת המשפחה

 

בתחום זה אני מעביר גם סדנאות. 

מגוון הנושאים על כלכלת המשפחה עליהם אני מרצה הוא גדול. 

אני מתאים את ההרצאה או הסדנה למשתתפים בה, למשל: הרצאה למורות, הרצאה לאזרחים וותיקים, הרצאה לניצולי שואה, הרצאה לצעירים יוצאי אתיופיה, הרצאה לנכים. 

ההרצאות נוגעות בכל האספקטים של כלכלת המשפחה כולל הטיות רגשיות ואחרות המשפיעות על קבלת החלטות כלכליות.

 

הרצאות מיוחדות


כיצד להיערך למשבר כלכלי מתמשך?

הרצאה חדשה. מתיחסת לגורמים למשבר כלכלי צפוי, במהלך המלחמה ואחריה. מתוארים גורמים למשבר וחשוב יותר כיצד להיערך למשבר. 

 

כלכלת המשפחה בעולם השלישי: ההקשר התרבותי

יש קשר בין התנהלות כלכלית ותרבות. 

בביקוריי במדינות מתפתחות ניסיתי להבין איך מנהלים המקומיים את כלכלת המשפחה שלהם בעולם ללא יציבות תעסוקתית, ללא פנסיה וללא בנקים. 

למדתי לזהות את הקשר בין התרבות המקומית להתנהלות הכלכלית של משפחות.  

בהרצאה אני מדבר על אינדונזיה, אתיופיה, מדגסקר ועל המדינה המרתקת ביותר לטעמי, בהוטן.

 

האם יהיו בנקים בעוד 20 שנים?

ההרצאה עוסקת בשינויים המהותיים המתחוללים בתחום של שירותים פיננסיים. 

הבנקים עומדים, לא פחות מאשר לפני אתגרים של המשך קיומם.

בעולם החדש יש מתחרים חדשים על שירותים פיננסיים בעיקר בעולם הדיגיטלי ובעולם האינטרנטי.

הבנקים צריכים להתאים את עצמם למציאות החדשה או להיעלם.

 

הבנק אויב או אוהב? - כיצד להתנהל מול הבנקים 

לרבים יש רגשות כלפי הבנקים (פחד, שנאה וכיו"ב) ורבים לא מבינים את האופן בו בנקים עובדים. 

השילוב של רגש וחוסר הבנה מוביל להתנהלות שגויה של לקוחות מול בנקים. מההתנהלות הזו נפגעים הלקוחות.


סיכונים בכלכלת המשפחה

ההרצאה משלבת בין המומחיות בניהול סיכונים לבין המומחיות בכלכלת המשפחה. 


עדיין לא מאוחר התנהלות כלכלית בגיל השלישי

הרצאה על התנהלות כלכלית בגיל השלישי המתייחסת לפרישה מעבודה או המשך עבודה ולתקופה שמיד אחריה. 

היא מתייחסת גם לדילמות הכלכליות הצפויות בגילאי 80 ומעלה.

 

ניהול סיכונים


"לפול ברשת? לא  אני" - כיצד להתגונן מאיומים והונאות?

סדרת ההרצאות החדשה שלי. מותאמת בעיקר לאזרחים ותיקים אבל גם לאחרים, שמתמצאים פחות בעולם האינטרנטי ובעולם הדיגיטלי.
 
בהרצאות לומדים כיצד להתנהל נכון על מנת שלא לפול קורבן להונאות Cyber והונאות אחרות ברשת האינטרנט, טלפונים חכמים, טלפונים רגילים, כרטיסי אשראי, חשבונות בנק וגם בסביבות אחרות.

אחרי ששומעים את ההרצאה אפשר לפנות אלי בבעיות או חששות אישיים ל"נפילה ברשת". 

חדש!!! 

"ליפול ברשת": אבטחת המידע של בנקים - לסמוך או לא לסמוך? 

ההרצאה מציגה את החוזקות והחולשות של אבטחת המידע של בנקים בארץ ובעולם. 
בסיום ההרצאה יש גם המלצות מעשיות.

 

קורס של חברת PECB להסמכה בניהול סיכונים

הרציתי בקורס של חברת PECB למקצוענים בתחום לצורך קבלת הסמכה בינלאומית. 

המעוניינים בקורס הזה צריכים לפנות לחברה שיש לה הרשאה של חברת PECB לארגן קורס כזה.

 

הרצאות העשרה בניהול סיכונים

סיכונים הם חלק מכל דבר בחיים. ניהול סיכונים הוא הדרך להתמודד איתם. 

הרצאות העשרה על ניהול סיכונים מותאמות לפי מאפייני המשתתפים.
 
 

ניהול משברים


משברים ברמות שונות מתרחשים כל הזמן. בכל הרמות: אישיות, משפחתיות, כלכליות, מדיניות, עולמיות ועוד.

הצצה קלה לכמה משברים בשנים האחרונות:

1. משבר כלכלי עולמי ומשבר כלכלי בישראל

2. מגפת הקורונה

ימי הקורונה ומשבר כלכלי שהתלווה אליהם היו ללא ספק משבר חמור במיוחד. לזה התלוו משברים כלכליים למשפחות ויחידים ומשברים אישיים. יש קשר הדוק בין ניהול סיכונים לניהול משברים.

קורס של כחמש שעות שהכנתי במהלך אחד מסגרי הקורונה מתאים לארגונים המעוניינים להיערך נכון על מנת להתמודד עם משברים.

3. התחממות גלובלית.

4.מלחמת רוסיה - אוקראינה

5. מלחמת חרבות ברזל



לקראת פרישה ואחרי פרישה

פרישה לגמלאות היא צומת משמעותית בחיים בכלל ובחיים הכלכליים בפרט. ההרצאה עוסקת במשמעויות הכלכליות ובאופן שצריך להיערך לקראתן וקושרת בין התחום הכלכלי לתחומים אחרים שמשתנים לאחר הפרישה לגמלאות.

 

ברידג'


אני משחק ברידג', מלמד ברידג' וכותב על ברידג'. אני גם מרצה על שני נושאים:

1. ברידג' כראי החיים

ההרצאה שלי "ברידג' כראי החיים" עוסקת באספקטים שמסביב למשחק עצמו: זוגיות בחיים ובברידג', יצירתיות, אמון, אספקטים חברתיים, הטיות בקבלת החלטות, השפעות בריאותיות ועוד. 

2. ברידג' כארגז כלים לעסקים

הרצאה העוסקת בקשר בין משחק הברידג' לבין התנהלות עסקית והתנהלות בעבודה.


נושאים נוספים


1. "האזורים הכחולים": לחיות מעל לגיל 100 מזוית ראייה של בן 72

בהרצאה זו אני מתאר מאפייני אזורים בעולם בהם תוחלת החיים גבוהה במיוחד ואפשר למצוא בהם אנשים מתפקדים מעל גיל 100. אני מתייחס לגורמים התורמים לכך ולשאלה מה אני ואחרים בעולם המודרני יכולים לעשות על מנת לחיות חיים בריאים עד גיל גבוה במיוחד.


להזמנת הרצאה צרו קשר  טלפון: 054-4480616 או דוא"ל: avi.rosenthal@gmail.com

ניתן להזמין הרצאה פרונטלית או הרצאה ב-Zoom.



 




 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התנהלות כלכלית בזוגיות בפרק ב': חלק 1 - סוגיות כלכליות וסוגיות אחרות

מניסיוני האישי, כמי שמחפש בת זוג לפרק ב' אני יודע, שזוגיות בפרק ב' היא יותר מורכבת מזוגיות בגיל צעיר.  בגיל צעיר אנחנו יותר נאיבים ...