יום שישי, 1 ביולי 2016

הנעלים הירוקות-צהובות הראשונות שלי

היום אני חוגג את יום הולדתי ה-65. היום קניתי בפעם הראשונה בחיי נעליים בצבע ספק צהוב, ספק ירוק.
לקניה הזו אין קשר לשינוי בצבע נעליים המועדף עלי, אבל יש לה קשר הדוק לכלכלת המשפחה בכלל ולצרכנות בפרט.

כיצד אני בוחר נעליים?
הקריטריון העיקרי שלי לבחירת נעליים הוא פונקציונאלי. למעשה אני זקוק לשלושה זוגות נעליים:

1. נעליים לאירועים
נעליים אלה צריכות להראות מספיק מכובדות לפגישות עסקיות, אירועים כמו חתונות, מסיבות קוקטיל והענקות פרסים.
הבלאי של הנעליים האלה נמוך. תדירות ההחלפה נמוכה מאד. כמעט אין לנעליים אלה משמעות צרכנית בגלל התדירות הנמוכה בה אני רוכש נעליים אלה.

2. נעלי הליכה
כמעט כל יום אני הולך 5 ק"מ או יותר ברגל. ההליכה היא הליכה ספורטיבית מהירה. נעלי ההליכה צריכות להיות נוחות ועמידות. אין טעם לקנות נעליים גרועות שאחליף אותן כל שלושה חודשים. עדיף לשלם יותר ולקנות נעליים שאינן גורמות נזקים בריאותיים לרגל ומחזיקות מעמד בערך שנה.

כשקונים מוצר פעם בשנה יש לזה משמעות צרכנית. את העיקרון הצרכני הראשון כבר הצגתי: כשקונים בזול לפעמים זה יותר יקר

3. נעלי ריצה
פעם או פעמיים בשבוע אני רץ 5-7 ק'"מ, את הגישה שלי לריצה תארתי בפוסט: לרוץ למרחקים ארוכים.
מאמן כושר הסביר לי פעם שלריצה עקבית בנעלי הליכה יש מחיר בבריאות הרגליים ועדיף לרכוש נעלי ריצה טובות. נעלי ריצה גרועות יתבלו הרבה יותר מהר. כמו נעלי הליכה, גם הן יגרמו נזקים בריאותיים לרגליים.

תדירות ההחלפה היא פעם בשנה עד שנתיים.

את שני סוגי הנעליים אותן אני מחליף בתדירות גבוהה יחסית אני בוחר כאמור על פי קריטריונים פונקציונאליים. 
אם אין התנגשות בין הצרכים הפונקציונאליים ובין המראה של הנעליים ואין פער במחיר, אעדיף נעליים שנראות יותר יפות בעיניי.

מה קרה בפעם האחרונה שהחלפתי נעלי ריצה?
בעל חנות הנעלים בה אני קונה באופן קבוע אמר לי שנשארו לו שני זוגות נעלי ריצה מקצועיות, שאנשים לא קנו אותן בגלל הצבע שלהן ושאל האם אני מוכן לבדוק קניה שלהן? מיד הסכמתי. ראיתי ולא ממש הזדעזתי מהצבע. במחיר של נעלי ריצה טובות, קניתי נעלי ריצה מקצועיות ששוות יותר מפי 2.

את ההבדל באיכות בינן לבין הנעליים הקודמות אני מרגיש פעם או פעמיים בכל שבוע. הרבה יותר נעים, נוח ובריא לרגליים לרוץ בנעליים האלה.

הצבע שלהן ממש לא מפריע לצבאים המסתובבים בטבע במסלול הריצה שלי ולטווס שיוצא מדי פעם מגן החיות וחוזר אליו מרצונו הטוב.
הצבע לא מפריע גם לכמה רוכבי אופניים, הולכי רגל ורצים אותם אני פוגש במהלך הריצה.

נעליים צהובות-ירוקות
היום קניתי נעלי הליכה. לאחר שמדדתי נעליים מהסוגים שאני רוכש בדרך כלל, שאל אותי המוכר: האם אני מוכן לבדוק באותו מחיר נעליים הרבה יותר איכותיות שנותרו מהמשלוח הקודם? המחיר דומה למחיר נעלי הליכה שאני קונה. הצבע ירוק-צהוב מזעזע. לא אותי.
כך קניתי את הנעליים הצהובות-ירוקות הראשונות שלי.

מה תוכלו ללמוד מזה?

1. כשאתם קונים מוצר כלשהו התמקדו יותר בפונקציונאליות שחשובה לכם ופחות במראה החיצוני שלו או במה שאתם חושבים שזו דעתם של חבריכם על מראהו החיצוני.

2. אופנות ומותגים מתחלפים. איכות המוצר חשובה יותר.

3. שימו לב למחיר, אבל לפעמים מוצר זול הוא הרבה יותר יקר ממוצר יקר.

הערת שוליים
בגילי המתקדם אינני עסוק בחיזור אחרי בחורות צעירות. גם בתקופות שבהן הייתי עסוק בזה בצעירותי העדפתי שיענו לחיזורים שלי על בסיס מי שאני ולא על פי צבע הנעליים שלי.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התנהלות כלכלית בזוגיות בפרק ב': חלק 1 - סוגיות כלכליות וסוגיות אחרות

מניסיוני האישי, כמי שמחפש בת זוג לפרק ב' אני יודע, שזוגיות בפרק ב' היא יותר מורכבת מזוגיות בגיל צעיר.  בגיל צעיר אנחנו יותר נאיבים ...