יום שבת, 3 בדצמבר 2016

איך להפסיד 177,222 דולר בשניה במשך 45 דקות?

נתקלתי בפוסט באנגלית שכתב Richard Gowin בינואר 2015. את כותרת הפוסט שלו תרגמתי מילה במילה ככותרת של הפוסט הנוכחי בעברית.

מי שמעונין לקרוא את פרטי האירוע הטכני שגרם להפסד הגדול כתוצאה מבאג בתוכנת מסחר שפעלה מול הבורסה של ניו יורק מוזמן ללחוץ על הקישור:   How to lose $172,222 a second for 45 minutes. לדברי הכותב מכל הבאגים שהוא מכיר באג זה גרם לנזק הכספי הגדול ביותר. 


לא כל אחד רוצה ולא כל אחד יכול להבין את פרטי האירוע. למי שאינו מעוניין לקרוא את הפוסט הטכני באנגלית אתמצת את הנקודות העיקריות:

1. הבאג נגרם עקב שינוי בתוכנה שיושם לא נכון באחד מתוך 8 שרתים.

2. הוא נגרם בגלל טיפול לא נכון בחלק לא פעיל מהתוכנה.

3. הצטרפו לזה נהלים ותהליכים לקויים של טיפול בשינויי תוכנה ובדיקת שינויי תוכנה ותפיסה שגויה של טיפול בבעיות בזמן אמת.

את מי שהפסיד סכומי כסף גדולים זה ממש לא מענין מדוע זה קרה? 
האירוע ממחיש את הסיכונים במסחר במניות בבורסה המתנהל כמעט כולו באופן אוטומטי על ידי מערכות ממוחשבות המתחברות למחשבי הבורסה בניו יורק ובמקומות אחרים.

לקחים מאורע כזה


ככל שעולמנו נעשה ממוחשב יותר ומערכות מטפלות בנושאים קריטיים יותר, גדלה החשיבות של תהליכים נכונים של פיתוח ובדיקת מערכות ותרחישים של התמודדות מהירה עם תקלות בזמן אמת.

תחשבו לרגע על באג קשה בתוכנת מכונית הנוהגת בעצמה.
באותה מידה גדלה גם החשיבות של אבטחת מידע. ללא אבטחת מידע נאותה, מישהו יכול לחבל במתכוון בתוכנת המערכות וליצר באגים ו/או שינויים פונקציונאליים (למשל העברת כספים לחשבונו)




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התנהלות כלכלית בזוגיות בפרק ב': חלק 1 - סוגיות כלכליות וסוגיות אחרות

מניסיוני האישי, כמי שמחפש בת זוג לפרק ב' אני יודע, שזוגיות בפרק ב' היא יותר מורכבת מזוגיות בגיל צעיר.  בגיל צעיר אנחנו יותר נאיבים ...