יום שני, 22 ביולי 2019

קיבוע זכויות פנסיה

כיועץ בכלכלת המשפחה לא תמיד אני יודע הכל  בכל נושא כלכלי. 
יש יועצי השקעות מקצועיים שיודעים יותר ממני על השקעות. 
יש רואי חשבון ויועצי מס שמבינים הרבה יותר ממני בנושאי מיסוי. 
יש יועצים פנסיוניים שמבינים יותר ממני בנושא פנסיה. 

היתרון שלי, ושל יועצים אחרים לכלכלת המשפחה, הוא בראיית התמונה הכלכלית הכוללת של משפחה או של יחיד.  
אני מפנה לקוחות בכלכלת המשפחה למומחים בתחומים ספציפיים ולפעמים מלווה אותם באינטראקציה איתם. 

לצערי, יש גם מומחים בתחומים כלכליים ספציפיים המבינים פחות ממני בתחום מומחיותם. דוגמה לכך תמצאו בפוסט: הסוסים ברחו עכשיו ננעל את האורווה.

בפוסט הזה אני עוסק בנושא שאני לא ממש מתמצא בו. אני שם את זה בגלוי על השולחן.
כמו בנושאים אחרים אני לומד תוך כדי תנועה. לאחרונה נתקלתי יותר מפעם אחת במושג, שעד לפני מספר חודשים לא נתקלתי בו. הנושא הוא קיבוע זכויות פנסיה. 

כמי שהתחיל לקבל גמלת פנסיה לפני כשנה הוא עשוי להיות רלוונטי גם עבורי. בנוסף לגמלת פנסיה יש לי הכנסה מעבודה והכנסה פסיבית.
כשהכנתי מסמכים ומכתב מלווה לרואה החשבון שלי לצורך הגשת דוח שנתי, ביקשתי ממנו להתייחס גם לשאלה האם אני צריך לקבע את זכויות הפנסיה שלי?

אני מעריך שרואה החשבון שלי מבין היטב בנושא הזה והבעיה שלי, אם בכלל יש לי בעיה, תיפתר תוך מספר חודשים.

לאחר ההקדמה הארוכה אציג את הדברים שהספקתי ללמוד על קיבוע זכויות פנסיה. תתפלאו יש לי גם המלצה לאנשים שזה רלוונטי עבורם.


מה זה קיבוע זכויות פנסיה?


קיבוע זכויות פנסיה היא פעולה שיכול לעשות אדם שהגיע לגיל פרישה. אם יעשה זאת, הוא עשוי לשלם פחות מס הכנסה. 

מדובר בהקטנת מס על קצבת הפנסיה החודשית. מדובר באפשרות להקטנת מס על מענקי פרישה ולפי אחד מאתרי האינטרנט מדובר גם בהקטנת מס הכנסה לאדם שגם מקבל קצבת פנסיה וגם עובד.

הדבר החשוב ביותר הוא ששלטונות מס הכנסה וגופים המשלמים  קצבאות פנסיה לא יעשו את זה עבורכם. זה צריך לבוא ביוזמת הפנסיונר עצמו.

כמה נקודות שעולות מתוך המידע שנתקלתי בו:

1. אדם שמקבל גמלת פנסיה וטרם הגיע לגיל הפרישה לא יכול לעשות זאת.

2. לא בהכרח בכל המצבים מקבלים הנחה במס.

3. לטענת מי שכתב על הנושא באתר של B4 יועצי פרישה פקידי מס הכנסה לא ממש מבינים בנושא.


מה צריך לעשות מבחינה טכנית?


1. צריך לרכז את המסמכים הנדרשים

2. צריך למלא טופס 161 ד.

3. צריך להגיש למס הכנסה

ההמלצות שלי

1. אל תתעלמו מהאפשרות לקיבוע זכויות פנסיה. 
יכול להיות שקיבוע יחסוך לכם תשלומי מס לאורך שנים.

2. התייעצו עם מומחה בתחום: יועץ מס או רואה חשבון.

3. יש באינטרנט גישה לסימולטור לקיבוע זכויות פנסיה. לסימולטור לחצו כאן.

הערת שוליים

אשמח להפניות למידע על הנושא בנוסף למספר הקטן של אתרי אינטרנט העולים בחיפוש בגוגל.


  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הטיה קוגניטיבית: הטיית החוכמה לאחר מעשה

  כמו פוסטים קודמים גם פוסט זה עוסק בהטייה קוגניטיבית המפורטת בספרו של פרופ' דניאל כהנמן   ז"ל  "לחשוב מהר לחשוב לאט" , ג...