יום חמישי, 27 בינואר 2022

טוני רובינס: היום השני - Identity

 


אתמול (26.1.2022) השתתפתי ביום השני בסדנת The Ultimate breakthrough Challenge 2022, של טוני רובינס. 

היום השני התמקד בזהות (Identity) של כל אחד מאיתנו. זהות במונחים שלי היא תדמית עצמית שלנו. התדמית הזו משפיעה על אופן פעולתנו. בהיבטים אישיים, אבל גם בהתנהלות כלכלית ובהתנהלות עסקית, שהם מוקד העניין בבלוג זה

העיקרון המרכזי שרובינס מציג, נקרא Principle of Identity. זהו רצון לקונסיסטנטיות בהגדרה עצמית של אדם.  

אפשר להיכנס לעומק לשאלות פילוסופיות בהקשר זה, למשל: הבעיה הפסיכופיזית. 
באימון מתמקדים בדברים מעשיים ולא בתיאוריות. מתמקדים בפעולות ובהשפעה עליהן. 

האם ניתן לשנות זהות?

 

על פי תפיסתו של רובינס, זהות היא משהו שניתן לשינוי. שינוי כזה יכול להשפיע מהותית על אופן ההתנהלות. 


דוגמה לשינוי שלילי באמצעות הסביבה

זוכרים פוסט שלי שכותרתו מה זה FUD? זוהי טכניקת שיווק שמטרתה לעורר אצל לקוחות פחדים ממוצר של מתחרה. טוני רובינס מתאר תהליך דומה אצל אנשים ביחס לזהות שלהם. 

אם הרבה אנשים מתייחסים למישהו בשלילה זה יוצר אצלו ספקות וחוסר ביטחון ביחס לזהותו. כשזה מתמשך ומסיבי יש כאלה, שהזהות שלהם תשתנה לזהות של מישהו, שרואה את עצמו כמוגבל ביכולותיו והוא עלול גם לפעול טוב פחות. 

תמונת הראי היא של אנשים, ששומעים יותר מדי שבחים וגם מושפעים מזה. הזהות שלהם הופכת למנופחת מחשיבות עצמית. 

 

דוגמאות לשינוי זהות אחרים

החלפת מקום עבודה או זוגיות חדשה. 

כמובן שרובינס אינו מתייחס לבני דור ה-Y או דור ה-Z המחליפים עבודות בתדירות גבוהה. הוא מתייחס לכאלה שעבדו במקום עבודה במשך שנים רבות ולכאלה שהיו בזוגיות מתמשכת. 

מנגנון הגורם לשינוי הוא ירידה מתמשכת בשביעות הרצון עד לנקודה שבה מבצעים שינוי. 

לאדם לא נוח עם הזהות שלו בעבודה או במשפחה או בהקשר אחר עד שזה מגיע לצורך בשינוי. 

יש כאלה המגדירים את עצמם באופן שלילי. אחרים הם בעלי הגדרה עצמית חיובית. ההגדרה של הזהות שלהם קשורה ל-Story אותו הזכרתי בפוסט הקודם.


הרחבת זהות

 

כפי שאפשר לגמד את הזהות אפשר גם להרחיב או להגדיל את הזהות.

רובינס מדבר על טכניקות לעשות זאת. במתכוון לא נכנסתי בפוסט זה לטכניקות.


דפוסים של זהות (Patterns)


1. פיזיולוגיה

תנועות גוף, מה אוכלים ומה שותים וכיו"ב.


2. פוקוס

רגשות


3. שפת הדיבור

השפה מייצרת משמעות.


אלה הם הדפוסים העיקריים. יש גם דפוסים נוספים.

רובינס טוען שניתן לשלוט בהם ולשנות אותם וכך להרחיב את הזהות שלנו. 

הדפוסים האלה משפיעים על יכולת הפעולה שלנו. כמובן גם בהקשרים כלכליים, למשל יכולת לשווק, יכולת להשפיע על קבלת החלטות בארגון וכיו"ב. 

בהקשר של כלכלת המשפחה, הזהות של בן המשפחה עשויה לקבוע את מדית ההשפעה שלו על אופן התנהלות כלכלת המשפחה של משפחתו.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

דעה: האמון הנמוך ביותר בעסקים מחיב שינוי מהותי בגישה

  הדעה היא דעתה של  Philippa White  במאמר שפורסם על ידי Cutter . כותרת המאמר:  Today’s Leaders Must Outgrow the Past .   המאמר מתייחס למנהיג...