יום ראשון, 9 בינואר 2022

ביורוקרטיה: עבודה מקוונת אינה תחליף לתבונה

  


 כולם מדברים בשבחי הקידמה הטכנולוגית: דברים נעשים באופן מקוון ואוטומטי אבל...

עבודה מקוונת אינה תחליף להיגיון. אינה תחליף לתבונה ואינה תחליף לשירות קל ונוח.  

פוסט זה הוא הראשון בסדרת פוסטים על פגעי שימוש לא נבון ביכולות מחשוביות. 

בפוסט זה אתייחס לכוכבית קטנה בטפסים ממוחשבים, המציינת ששדה מסוים בטופס הוא חובה. 

בימים אלה כשאני עובר דירה, אני מתנסה בביורוקרטיה לא יעילה המתבצעת באמצעות דיווחים ממוחשבים. 

הכלל שלמדתי הוא: ככל שיש יותר שדות חובה, שלא באמת צריכים להיות שדות חובה, כך מטורטרים יותר אזרחים הרוצים לקבל שירות מארגונים וחברות המספקים להם שירותים.

אתייחס פה לשתי דוגמאות.


הגיחון


העברת חזקה בדירה משוכר לשוכר מבחינת הספקת מים היא תהליך מורכב. מורכב מדי. 

אחת הרעות החולות בתהליך היא הכוכבית הקטנה המחייבית עדכון מספר נפשות. 

באמצע מילוי טופס החלפת החזקה נדרש למלא טופס ידני של שינוי מספר נפשות. 

הדייר הנכנס לא תמיד יודע למלא את כל הפרטים. חלופה פשוטה וטובה יותר היא הצהרה פשוטה על מספר נפשות שאותה יהיה ניתן לאמת בעתיד באמצעות תעודות זהות ואולי גם מילוי טופס עדכון מספר נפשות.


עיריית ירושלים תו חניה איזורי


במצוקת החניה הקיימת תו חניה איזורי הוא מצרך חיוני אבל צריך למלא את כל השדות שבהם יש כוכבית (שדות חובה). 

מדוע החליט מישהו במחלקת החניה שכמעט כל השדות הם שדות חובה גם אם לגבי חלקם אין בכך שום צורך?

בחרתי להתמקד בשדה של המיקוד. האזרח צריך למלא שדה זה כשדה חובה אבל מה לעשות שלפחות היום (9.1.22) זו משימה בלתי אפשרית. 

ממלאים מיקוד בן 7 ספרות והמערכת מוציאה הודעת שגיאה שהמיקוד צריך להיות עד 7 ספרות. מוחקים את שתי הספרות האחרונות, שאליהן כבר התייחסתי בעבר, נשארו חמש. המערכת מתלוננת שוב שבשדה המיקוד מותר למלא עד 7 ספרות. 

לא יותר פשוט להוריד את הכוכבית?




 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שירות לקוחות ב-Chat: כיצד הוא קשור לנהיגה מהירה מדי בכביש?

  בדיחה ישנה עוסקת בנהגים הנוסעים מהר מדי על הכביש. הם רוצים להגיע מהר אבל לא איכפת להם לאן יגיעו. רמז עבה: לבית חולים או לבית עלמין.  יש די...