יום שני, 16 בנובמבר 2015

כיצד לא לבלבל את הקונים במבצעים? לשם שינוי משהו חיובי על רשת מרכולים

קוראי בלוג זה כבר יודעים, שמבצעים הם לא פעם מלכודות. אחד הטריקים של רשתות סופרמרקטים הוא לשים שלט מאיר עיניים של מבצע ובו מצוין גובה ההנחה. ליד הכיתוב מופיע איור להמחשה בלבד של המוצר. באותיות קטנות כתוב קוד ולידו מספרו של המוצר. 

במדף ליד מונחים מספר סוגי מוצרים דומים של אותו יצרן. 
הקונה הממוצע מתייחס לכל מה שכתוב למעט האותיות הקטנות. על חלק מהמוצרים על המדף מסומן קוד מוצר שונה מהקוד המופיע במודעת המבצע.

הקונה התמים נוטל מוצרים שעל המדף, בהנחה שיהנה מהנחה. כאשר הקוד של המוצר שונה הוא לא מקבל את ההנחה. 
אם אינו בודק את החשבון, קרוב לוודאי שלא יגלה, שלא קיבל כלל הנחת מבצע.

אם הוא כן בודק, הוא מגלה שלא קיבל הנחה ומנסה לעמוד על זכויותיו. הקופאית תבקש ממנו לחכות ותשלח עובד זוטר אל המדפים על מנת לבדוק האם מגיעה הנחה.

ברוב המקרים אחרי מספר דקות יחזור העובד ויגיד שמגיעה הנחה על מוצר עם קוד אחר ולא על מה שהקונה בחר. הקונה שכבר בזבז לא מעט זמן, יוותר לרוב על התהליך המורכב של החזרת או החלפת המוצר. 

הפתעה נעימה
היום קניתי בסניף תלפיות בירושלים של רמי לוי. כפי שכבר כתבתי, אני קונה במבצע רק מוצרים, שממילא התכוונתי לקנות גם ללא מבצע. 

הפעם היה מבצע על חטיף בריאות שהתכוונתי לקנות. בשלט המבצע נכתב: שימו לב המבצע חל רק על חטיפים עם הקודים הבאים: ...
בהמשך צוינו מספרי הקוד של החטיפים שבמבצע. על המדף היו גם חטיפים דומים עם מספרי קוד אחרים. כל מה שנדרשתי לעשות זה לבחון את הקודים ולוודא שעל החטיף שבחרתי חל המבצע.

כל הכבוד לחנות זו ואולי גם לכל חנויות רמי לוי (אם גם בהן מיושם אותו כלל) על ההגינות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התנהלות כלכלית בזוגיות בפרק ב': חלק 1 - סוגיות כלכליות וסוגיות אחרות

מניסיוני האישי, כמי שמחפש בת זוג לפרק ב' אני יודע, שזוגיות בפרק ב' היא יותר מורכבת מזוגיות בגיל צעיר.  בגיל צעיר אנחנו יותר נאיבים ...