יום חמישי, 21 בדצמבר 2017

נושאי ההרצאות שלי


ביום שני ה-18 בדצמבר הרציתי על ניהול סיכונים לקבוצת נשים במתנ"ס בשכונת שפירא בתל אביב. התמונה לעיל היא מאותה הרצאה.

אני מרצה על מגוון רחב של נושאים בכל מסגרת שיהיו מעונינים לשמוע אותי. ארגונים, מתנ"סים, עמותות, דיור מוגן, בתים פרטיים, בתי קפה וברים וכל מסגרת אחרת. 

הרציתי הרבה שנים בנושאים בתחום של מחשבים ומערכות מידע. הרציתי במכללות (מכללת הדסה, המכללה למינהל, מכלל סיוון שהפכה מאוחר יותר לחלק מג'ון ברייס הדרכה), באוניברסיטת דרבי, בלימודי החוץ של הטכניון, בקורס מנמ"רים של הטכניון ובחרת ביט פלוס.
הרציתי גם בכנסים מקצועיים ובארגונים.
בשנים האחרונות אני מרצה גם על ניהול סיכונים למקצוענים בתחום במסגרת קורסים של חברת PECB הקנדית, המאורגנים על ידי החברה המייצגת אותה בישראל.

בשנים האחרונות הרציתי גם בתחומים נוספים בהם התחלתי לעסוק בעיקר כלכלת המשפחה וניהול סיכונים. 
ההרצאות מיועדות לקהל הרחב ולא כהכשרה מקצועית לאנשים שזהו תחום עיסוקם. למרות שמדובר בהרצאות העשרה, עשויות לצמוח מהן גם תועלות מעשיות.

זוהי הזדמנות לפרט כמה מהנושאים שאני מרצה עליהם.


הכל סיכונים. כיצד לנהל סיכונים?

תוכן
לכולם יש סיכונים: לאנשים, למשפחות, לעסקים קטנים, לחברות ולמדינות. בהרצאה מוסברים מושגי היסוד של ניהול סיכונים וכיצד אפשר לטפל בהם. מובאות דוגמאות לסיכונים לישויות שונות בתחומים שונים.  

תועלות אפשריות 
הבנת סיכונים ושיפור ההתמודדות איתם.


הבנק אויב או אוהב? כיצד להתנהל מול הבנקים?
היחס של אנשים לבנקים הוא אמוציונלי. ההרצאה מתארת את תפיסת העולם של בנקים, את המטרות העסקיות שלהם ואת אופן התנהלותם. על בסיס הבנת הבנקים מוצע כיצד להתנהל מולם באופן טוב יותר בליווי דוגמאות.

תועלות אפשריות
התנהלות משופרת מול הבנקים.


לקראת פרישה ואחרי פרישה. כלכלת המשפחה בגיל מבוגר

תוכן
פרישה לגמלאות היא צומת משמעותית בחיים בכלל ובחיים הכלכליים בפרט. ההרצאה עוסקת במשמעויות הכלכליות ובאופן שצריך להיערך לקראתן וקושרת בין התחום הכלכלי לתחומים אחרים שמשתנים לאחר הפרישה לגמלאות.

תועלות אפשריות 

התנהלות כלכלית טובה יותר לקראת הפרישה ואחריה

הקשר בין התנהלות כלכלית של משפחות לתרבות 

תוכן
דפוסי ההתנהלות הכלכלית של משפחות תלויים בתרבות. כך למשל, התרבות האמריקאית היא תרבות צריכה. כשמדובר במדינות שהתרבות בהן שונה מהתרבות המערבית המוכרת לנו זה מרתק. בהרצאה אני מציג מדינות בהן ביקרתי כמו בהוטן, אינדונזיה, מדגסקר ואתיופיה באופן כללי ואחרי זה מתמקד בקשר בין התרבות לבין ההתנהלות הכלכלית.

תועלות אפשריות
אולי תגלו מקומות שמעניין לטייל בהם.

נושאים שונים בכלכלת המשפחה

תוכן
מגוון רחב של הרצאות בנושאי כלכלת המשפחה. אפשר להתאים את ההרצאה לאוכלוסיות ספציפיות. כבר העברתי הרצאות מותאמות ל: מורות, נכים, נכי צה"ל, קשישים, ניצולי שואה, עולים מאתיופיה ונשים. אפשר לא תהיה בעיה להתאים את ההרצאות לקבוצות אחרות.

תועלות אפשריות
שיפור ההתנהלות הכלכלית.

קבלת החלטות: רציונאלית או רגשית?

תוכן
לכולנו יש הטיות הגורמות לנו לקבל החלטות לא רציונאליות. זה נכון לגבי החלטות אישיות, החלטות כלכליות והחלטות מקצועיות. בין השאר אדון בהטיות בקבלת החלטות של רופאים, על פי ספרו של רופא שמביא מחקרים ומקרים המאוששים אותם בהקשר של הטיות בקבלת החלטות.


תועלות אפשריות
תתפלאו אבל במקרים קיצוניים ההרצאה הזו כולה להציל חיים. אם מישהו חולה או קרוב משפחה של חולה והוא מבין את ההטיות בקבלת החלטות של רופאים, יתכן שיקבל החלטה שתשפיע דרמטית על האבחון ועל הטיפול.
אני לא מזלזל גם בקבלת החלטות משופרת בתחומים אחרים. 

מהפיכות בעולם המחשבים מהמחשב המרכזי ועד האינטרנט של הדברים

תוכן
עולם המחשוב הוא עולם משתנה בקצב מהיר. חלק מהשינויים הם מהפיכות של ממש. בהרצאה אסקור מהפיכות ששינו את עולם המחשוב והשפיעו על כולנו. גם על כאלה שאינם מומחי מחשוב.

תועלות אפשריות
להבין את ההשפעה של המהפיכות במחשוב על החיים של אנשים שאינם מומחי מחשוב.

לאן נעלמה הפרטיות בעולם של הרשתות החברתיות, הטלפונים החכמים וה-Big Data? 

תוכן
בעולם המקושר באמצעות אינטרנט, טלפונים וחכמים ורשתות חברתיות החברות הגדולות ולא רק הן יודעים עלינו כמעט הכל. הפרטיות שלנו נעלמת. בהרצאה אני מסביר כיצד זה קורה.
אנסה גם לגעת באופן בו אפשר בכל זאת להיות באינטרנט ולשמור על מעט מהפרטיות.

תועלות אפשריות 
להבין את המידה והקלות בה נחשפים הפרטיים האישיים שלנו. 

נושאים שונים בתחום המחשבים ומערכות המידע 

תוכן
נושאים שונים בתחום המחשבים. אפשר להתאים נושא לפי בקשה.

תועלות אפשריות
הבנת ההשלכות על החיים של אנשים.

לפרטים נוספים טלפון: 054-4480616


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הטיה קוגניטיבית: הטיית החוכמה לאחר מעשה

  כמו פוסטים קודמים גם פוסט זה עוסק בהטייה קוגניטיבית המפורטת בספרו של פרופ' דניאל כהנמן   ז"ל  "לחשוב מהר לחשוב לאט" , ג...