יום שני, 22 באוגוסט 2022

שיפוץ דירה למתחילים - הקדמה

 

צולם על ידי במהלך השיפוץ

ברוב המקרים הפרוייקטים בעלות הגדולה ביותר במהלך החיים של אדם או משפחה הם רכישת דירה וחיסכון פנסיוני.

כמובן, שיש פרויקטים אחרים בעלות כספית גדולה, למשל גידול ילדים. 

עד לזמן האחרון לא הבנתי את המשמעויות הכלכליות והאחרות של פרויקט יקר נוסף. מדובר בשיפוץ דירה. בכורח הנסיבות, אני מצוי בשלבים מתקדמים של שיפוץ דירה. 

במקרה זה מדובר בשיפוץ גדול ומקיף של דירה ישנה. העלות הכוללת של הפרויקט שלי אינה רחוקה מעלות של רכישת דירה.

אני ביצעתי הרבה טעויות במהלך ההכנות לשיפוץ וטעויות נוספות במהלך השיפוץ. 

סדרת הפוסטים תנסה לחסוך מאחרים חלק מהטעויות שלי.

שיפוץ דירה עשוי להיות חלק מפרויקט גדול יותר. הכוונה היא בעיקר לרכישת דירה או חלק מדירה בבעלות משותפת. אחרי הרכישה הרוכש רוצה או נאלץ לשפץ אותה.

 

פרוייקטים  במערכות מידע


כמי שעבד הרבה שנים בתחום המחשבים ומערכות מידע היכרתי פרויקטים רבים באותו תחום. ביניהם לא מעט פרויקטים גדולים. 

היכרתי פרויקטים מכל זווית אפשרית: כעובד בפרויקט, כמנהל פרויקט, כיועץ בפרויקט וכמי שששומע וקורא על פרוייקטים. 

לפעמים קראתי או שמעתי על פרויקטים במסגרת של התעדכנות מקצועית או השתתפות בכנסים. בפעמים אחרות חיפשתי פרויקטים דומים לפרויקטים בהם הייתי מעורב על מנת ללמוד מניסיונם של אחרים.

 

הדמיון בין פרוקיטיי שיפוץ לבין פרוייקטים במערכות מידע

 

למרות בורותי הגדולה בנושאי שיפוץ, הינחתי דימיון כלשהו בין פרויקטים בתחום של מחשוב ומערכות מידע לבין שיפוצים בדירה. 

חלק מהנחות העבודה שלי התבססו על דימיון מסוים זה שאיפשר לי להכליל מתחום מערכות המידע לתחום השיפוצים. 

השורה התחתונה (לבינתיים) היא שהדימיון גדול יותר ממה שתיארתי לעצמי. 

בפוסטים הבאים אפרט יותר.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התנהלות כלכלית בזוגיות בפרק ב': חלק 1 - סוגיות כלכליות וסוגיות אחרות

מניסיוני האישי, כמי שמחפש בת זוג לפרק ב' אני יודע, שזוגיות בפרק ב' היא יותר מורכבת מזוגיות בגיל צעיר.  בגיל צעיר אנחנו יותר נאיבים ...