יום רביעי, 29 ביולי 2020

הבלוג החדש שלי Risk and Crisis


לבלוג החדש שלי קוראים Risk and Crisis. אתם מוזמנים לקרוא את הפוסט הראשון בבלוג החדש:

כפי שמעיד שמו של הבלוג הוא עוסק בניהול סיכונים וב-Crisis Management

הבלוג אינו מחליף אף אחד מהבלוגים הקיימים שלי. הוא מצטרף לשלושת הבלוגים הוותיקים שלי:

SOA Filling The Gaps בלוג העוסק במחשבים ובטכנולוגיית המידע

לכלכל בתבונה העוסק בעיקר, אבל לא רק, בכלכלת המשפחה.

ברידג' שלא היכרתם העוסק במשחק הברידג'.

הבלוג שלי על כלכלת המשפחה


תפיסת העולם שלי היא רחבה. כך נהגתי כיועץ מחשוב וטכנולוגיית המידע. כך אני פועל כיועץ לכלכלת המשפחה. 
כמעט כל יועץ לכלכלת המשפחה מסוגל לטפל באופן סביר בנושא של מאזן הוצאות והכנסות. גם אני אבל זהו אינו היתרון היחסי שלי.  כשניסיתי לבדוק מה היתרון היחסי שלי בהשוואה ליועצים אחרים לכלכלת המשפחה מצאתי:

1. ניסיון רב בעבודה כשכיר במסגרת משרד ממשלתי וכעצמאי.
המעבר הזה חייב אותי להבין לעומק את נושא הפנסיה התקציבית ואת נושא הפנסיה לעצמאים ולשכירים בתוכניות פנסיה אחרות.
הוא גם חייב אותי לנסות להבין לעומק משמעויות של פרישה מעבודה.

2. תואר שני בפסיכולוגיה (בהצטיינות)
במסגרת הלימודים עסקתי לא מעט בקבלת החלטות ובהטיות בחשיבה. הטיות שהן הבסיס של הכלכלה ההתנהגותית, שאינה מניחה מודל של מקבלי החלטות כלכליות רציונליים.

3. עבודה במשך עשרות שנים בהיי-טק
עבדתי מול יותר מ-40 ארגונים וראיתי כיצד אנשי הייטק צעירים לא תמיד מתנהלים כלכלית נכון. לפעמים הם משלמים מחיר כבד על ההתנהלות הזו כשהם חוצים את גיל ה-40 ומתקשים למצוא עבודה.

4. ניהול סיכונים
צברתי ניסיון מעשי רב וידע תאורטי לא מועט בניהול סיכונים בתחום המחשבים. מדובר בתחומים כמו אבטחת מידע, סיכונים טכנולוגיים, BCP ועוד.  
גם העובדה שסיימתי תואר ראשון בסטטיסטיקה באוניברסיטה העברית תורמת ליכולת שלי לנתח סיכונים. 
בשנים האחרונות אני מלמד קורסים בניהול סיכונים שעורכת בארץ הנציגות של החברה הקנדית PECB.
ניהול סיכונים הוא חלק חשוב מייעוץ בכלכלת המשפחה.

5. ייעוץ במחשבים בסקטור הציבורי ובסקטור הפיננסי

כמי שיעץ לכ-40 ארגונים בנושאי מחשוב יעצתי גם לארגונים בסקטור הפיננסי. בין הלקוחות שעבדתי איתם היו כמעט כל הבנקים בארץ וגוף בנקאי באירופה, חברת ביטוח הפניקס וחברת ביטוח גדולה ביפן. 
יעצתי גם לארגונים בסקטור הציבורי המשפיעים על החלטות כלכליות של משפחות: משרד האוצר, המוסד לביטוח לאומי, משרד הקליטה, משאד החינוך ועוד.
בכל ארגון ניסיתי להבין לא רק את המחשוב אלא גם את עולם התוכן ואת התרבות הארגונית.


הבלוג שלי על כלכלת המשפחה מבטא את התפיסה הרחבה שלי ואת היתרונות היחסיים שלי. הוא עוסק בקבלת החלטות, לא תמיד בהקשרים ישירים לכלכלת המשפחה.
הוא עוסק  בהיערכות לפרישה לפנסיה. הוא עוסק בעבודה בהייטק הוא עוסק בהתנהלות כלכלית של משפחות במדינות מתרבויות אחרות וברקע הכלכלי והתרבותי הרלווטי שלהן. 

הרבה פוסטים עוסקים בניהול סיכונים. בימי הקורונה התחלתי לעסוק באופן ישיר ובאופן עקיף גם בכתיבה על Crisis Management

מדוע פתחתי בלוג נוסף?

הבלוג עמוס מדי בפוסטים כך שחשבתי שיהיה נכון להפריד בין הפוסטים הרבים על ניהול סיכונים ועל Crisis Management לבין הפוסטים הרבים עוד יותר על כלכלת המשפחה. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מס בן-גביר סמוטריץ

  אני מבין בכלכלת המשפחה ו בניהול סיכונים .  אני מבין מעט, אם בכלל, בנושאי ביטחון. מעניין שב-12 ביולי 2023 פרסמתי פוסט בבלוג שלי על ניהול ס...