יום רביעי, 4 במרץ 2020

כיצד מטפלים בטלפונים חכמים רטובים?



מצעד המנצחות בקרנבל בריאו דה ז'נרו פברואר 2020.  

הפערים במחירי טלפונים חכמים, בדומה למוצרים מסוגים אחרים, עשויים להיות גדולים.  
השאלה היא: האם לקנות טלפון יקר או טלפון זול? 
האיכויות של טלפון יקר לרוב טובות יותר. הוא בדרך כלל מותג, מיוצר על ידי חברה מובילה ומוכרת. 
הפערים במחיר עלולים להיות גבוהים מאוד. צריך להביא בחשבון שטלפון חכם הוא מוצר שיש צורך להחליף אותו אחת למספר שנים בגלל התקדמות טכנולוגית, אפליקציות חדשות ודרישות הולכות וגדלות לקיבולות. 

תפיסת העולם שלי היא להימנע מקניית מותגים יקרים, למעט המקרים בהם יש להם יתרון איכותי מובהק שהוא רלוונטי עבורי. אם התפקוד של הטלפון הזול דומה לתפקוד של הטלפון היקר, בהקשר של הפונקציונאליות שאני משתמש בה, ואם פערי האיכות באותה פונקציונאליות נמוכים, אין סיבה לשלם מחיר יקר בהרבה כל שנתיים או שלוש שנים.


מצעד המנצחות 


האירוע הנועל של הקרנבל בריאו דה ז'נרו הוא מצעד המנצחות. שישה מ-12 בית הספר לסמבה בעיר ובסביבותיה (לדברי מדריך מקומי בכל בית ספר לסמבה 350 אלף עד 400 אלף תלמידים. כמובן שרק חלק קטן מהתלמידים מופיע במצעד) מופיעים במצעד. כל אחד מהם במופע שהכין במשך מספר חודשים. כל אחד מהם ארגן תפאורה מפוארת, מוזיקה וריקודים על נושא שנקבע מראש. בכל קבוצה צריכים להיות מיוצגים גם בעלי צרכים מיוחדים, קשישים וילדים. 
השיירה של קבוצה רוקדת במשך קילומטר לעיני הקהל. זה אורך שעה וחצי לקבוצה. 
ראשונה מופיעה הקבוצה השישית, אחריה החמישית וממש בסוף הלילה לקראת הבוקר מופיעה הקבוצה הראשונה.

הקהל נמצא בטריבונות חשופות. מקומות הישיבה מסומנים. 
ב-31 בינואר באתי לצפות במצעד (ראו אותי בתמונה בתחילת הפוסט). 
ההסעה שהוזמנה לראש היא באוטובוסים החל מסיום הופעת הקבוצה החמישית. 

אחת לכמה שנים יש גשם חזק במצעד. השנה היה גשם חזק במיוחד. נרטבתי לגמרי. מערך ההסעות הברזילאי קרס והאנשים הרטובים והכועסים המתינו זמן רב. לאחר שעה בערך נסענו במונית על חשבוננו למלון. 
מי שעוד נרטב הוא הטלפון הזול שלי. 
זה היה אירוע סיכון נדיר שבו יש יתרון לטלפונים יקרים: כנראה שטלפון יקר ואיכותי היה ממשיך לעבוד. שלי הפסיק לעבוד. 
ניסיתי לפתור את הבעיה בכוחות עצמי ופעלתי לא נכון. קרוב לוודאי שגורלו של הטלפון שלי נחרץ ואצטרך להחליף אותו. 
גם טלפונים יקרים של חבריי לקבוצה נרטבו אבל הם ממשיכים לפעול. 

כיצד לטפל בטלפונים שנרטבו? 

חשוב לייבש את הטלפון היטב לפני שמנסים להפעיל אותו.

אל תעשה

 הדברים הבאים אסורים לפני שמייבשים אותו היטב:

1. ניסיונות להדליק אותו
הניסיון עלול הגדיל את הנזק והוא עלול להיות בלתי הפיך.

2. ניסיון לטעון אותו
גם ניסיון זה עלול להחמיר את המצב. 

3. להשתמש בפאן על מנת לייבש אותו
הרוח הנוצרת עלולה לפזר את הרטיבות.

תעשה

הכנס את הטלפון לסביבת חומרים הסופגים את הרטיבות ממנו למשך זמן ארוך. מומלץ למשל, לשים אותו למשך זמן ארוך בתוך קערה שסביבו גרגרי אורז. האורז סופג את הרטיבות.

החיים ללא טלפון

היומיים ללא טלפון בכלל והימים שאחריהם עם טלפון Samsung 2 ישן, המחישו לי עד כמה אני, וגם רבים אחרים תלויים בטלפונים החכמים שלנו. 

מסקנות

1. בראייה של ניהול סיכונים אין הצדקה לרכישת טלפון חכם יקר רק בגלל שהוא עמיד יותר למים.
כמובן שזו אינה מסקנה המתייחסת לאזורים שבהם ההסתברות לגשם כל כך חזק או לנפילה למים מסירה גבוהים במיוחד.

2. חשוב לדעת כיצד לטפל בטלפון במקרים חריגים ולבצע את הטיפול המתאים. 
רטיבות היא כנראה רק אחד מהמקרים הנ"ל.










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מס בן-גביר סמוטריץ

  אני מבין בכלכלת המשפחה ו בניהול סיכונים .  אני מבין מעט, אם בכלל, בנושאי ביטחון. מעניין שב-12 ביולי 2023 פרסמתי פוסט בבלוג שלי על ניהול ס...