יום שני, 22 במרץ 2021

שימוש ב-FUD בכלכלת המשפחה

 

בפוסט קודם הסברתי מה זה FUD? באופן בסיסי FUD היא שיטה המשתמשת בהפצת מידע שלילי ומעורפל או נכון חלקית. ברוב המקרים זוהי שיטת שיווק ומכירות ובמקרים לא מעטים המידע הוא על מוצר או שרות של מתחרה.

בפוסט זה אראה שימושים של זה, לא תמיד לטובת הצרכן, בהקשר רחב של כלכלת המשפחה.


מכרז קרנות הפנסיה לעובדי המדינה


במכרז זכתה מיטב-דש הקטנה. היא פשוט הציעה דמי ניהול הרבה יותר נמוכים מחברות הביטוח. 

כלל ביטוח, שהייתה בטוחה בזכייתה, ולכן גם דרשה דמי ניהול גבוהים בהרבה, הסבירה מדוע קרן פנסיה קטנה כמו מיטב דש לא יכולה לנהל את החיסכון הפנסיוני של עובדי המדינה? חלק מהטענות היו FUD קלאסי. מתחרה גדול וחזק מספר דברים שליליים, שחלקם לא נכונים, על מתחרה קטן יותר. 


חברות ביטוח  


כשמבוטח רוצה לתבוע חברת ביטוח בביטוח בריאות למשל, קורה שהחברה או סוכן של החברה מספרים לו שלא מגיע לו לקבל. 

אם הוא מתעקש, מסבירים לו שלא כדאי לו לתבוע. זה יגיע לבית משפט ויימשך הרבה שנים. לחברה יש כיסים עמוקים ועורכי דין מעולים והוא לא יצליח לעמוד בהוצאות ובזמן הארוך של התנהלות המשפט. 

אם הוא ממשיך להתעקש, מספיקים עם ה-FUD ומציעים לו פשרה על מנת לחסוך לו כסף וזמן. 


סוכני ביטוח


ביטוח אינו ניהול סיכונים אבל הוא בהחלט עשוי להיות אמצעי לטיפול באירועי סיכון עתידיים. 

אחת הטכניקות לגרום לאנשים לבטח את עצמם היא FUD. 

כך למשל, בביטוח תאונות אישיות, יש כאלה העלולים לתאר מקרים ספציפיים של תאונות ולטעון כי יש סיכוי גבוה לתאונה בגיל מבוגר. 

הסיכוי שהם מתארים עלול להיות גבוה ממה שהוא באמת. התוצאות המתוארות עלולות להיות מוטות מבחינת חומרה ביחס למרבית התאונות ולא בהכרח מציינים את גובה התשלום שיקבל המבוטח. 


הדוגמאות שהבאתי אינן היחידות מתחום כלכלת המשפחה. תוכלו למצוא הרבה דוגמאות אחרות. בפוסט הבא אביא דוגמה לשימוש שאני עשיתי בטכניקה הזו במסגרת ייעוץ בכלכלת המשפחה.




 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

דעה: האמון הנמוך ביותר בעסקים מחיב שינוי מהותי בגישה

  הדעה היא דעתה של  Philippa White  במאמר שפורסם על ידי Cutter . כותרת המאמר:  Today’s Leaders Must Outgrow the Past .   המאמר מתייחס למנהיג...