יום רביעי, 26 בינואר 2022

יום 1: The Ultimate Breakthrough 2022 Challenge מנקודת המבט שלי

 

 

טוני רובינס. מקור התמונה: ויקיפדיה

אני משתתף בסדנה The Ultimate breakthrough Challenge 2022, שמעביר טוני רובינס. רובינס הוא מאמן עסקי ואישי מוביל בארצות הברית. הסדנה מתקיימת מרחוק ומשתתפים בה אלפי אנשים מכל רחבי העולם. 

הסדנה נמשכת חמישה ימים. שעתיים בכל ערב ותרגול מחוץ לשעתיים הנ"ל. 

אתמול (25.1.22) התקיים היום הראשון של הסדנה. בפוסט זה אתייחס לכמה דברים שלמדתי ביום הראשון. 

 

טוני רובינס

 

על ילדותו הקשה של רובינס תוכלו לקרוא בערך בויקיפדיה. אימו, שצרכה סמים ואלכהול, התעללה בו והחליפה בעלים.

הפעם הראשונה שנתקלתי בשמו הייתה במהלך קורס יועצים ומאמנים בכלכלת המשפחה, שהעבירו יוסי אש ונחמן לידור. מרצה אורחת המתמחה באימון הזכירה אותו. בעקבות זה קראתי מעט עליו ושמעתי כמה הרצאות אינטרנטיות שלו. 

אפילו התייחסתי לתפיסת העולם שלו בפוסט באכסניה אחרת. שם הפוסט: שואבי האנרגיה

 

ההיבט האישי שלי

 

בתקופה הנוכחית יש אתגרים גדולים בחיי האישיים. קראו למשל את הפוסט: משבר גיל ה-70 שלי. הזדמנות טובה לנסות ללמוד כיצד להתמודד איתם. 


לקחים שלי מהיום הראשון


אופן הפעולה שלנו

רובינס אומר שאנחנו בדרך כלל מתחילים בקביעת אסטרטגיה. מימוש האסטרטגיה מושפע ממאפיינים אישיים, שהוא קורא להם Story, כלומר: הסיפור של כל אחד מאיתנו. במאמר מוסגר, אני אכן מתחיל בקביעת אסטרטגיה.

לדעתו זהו סדר הפוך ממה שצריך לפעול. הסדר הנכון על פי תפיסתו:

 

1. מצב (State)
המצב הוא בעצם רמת האנרגיה שלנו. אם רמת האנרגיה שלנו נמוכה, איננו מסוגלים לפעול בכלל או איננו מסוגלים לפעול באופן אפקטיבי. כשזהו המצב אין חשיבות לכיוון הפעולה שלנו.

לא בכדי, בפוסט הישן שלי התייחסתי אליו בהקשר של אנרגיה. אנרגיה הוא מושג בסיסי מהותי בפיסת העולם שהוא מציג. 

 

2. Story
במושגים שלי זהו הדימוי העצמי שלנו או התפיסה העצמית שלנו. גם אם ה-State שלנו מלא באנרגיה ה-Story שלנו מגביל אותנו. מפתח לפריצה הוא שינוי ה-Story.
 
3. אסטרטגיה
רק לאחר שיש לנו מספיק אנרגיה ואין לנו "סיפור" המגביל אותנו אפשר לבנות אסטרטגיה. מהאסטרטגיה נגזרות פעולות.

הלקחים שלי

 
המשבר לא נוצר בחלל ריק הוא חלק מתהליך. במהלך התהליך נשאבה ממני הרבה אנרגיה, שהופנתה למקומות הלא נכונים.

בתחילת משבר גיל ה-70 שלי הייתי במצב לא קל. לא הייתה לי אנרגיה להפנות להתמודדות.
אנרגיה פחות בעייתית בהקשר שלי. כפי שאומר רובינס, וכפי שלמדתי מניסיוני לפני ששמעתי אותו, עיסוק בפעילות גופנית ובספורט מוסיף אנרגיה. ההליכות היומיות שלי והריצות פעם או פעמים בשבוע הוסיפו לי אנרגיה.

הסיפור שלי

"הסיפור שלי" הוא באמת עקב אכילס שלי. הגדרתי באופן חד דברים שאני טוב בהם ודברים שאני חסר יכולת בהם. אני מוכר את הסיפור הזה לאחרים. הגיע הזמן להשתחרר ממנו ולהיפתח לדברים אחרים, שלכאורה, אני גרוע בהם במיוחד.

ידידה שלי סיפרה לי שכשהייתה ילדה האימא שלה אמרה לה שהיא גרועה מאוד בריקוד. היא לא רקדה. היום, בתחילת שנות ה-,70 של חייה, היא התחילה לרקוד והיא מצטיינת בזה. 

אני לא הייתי צריך אמא שתגיד לי, שאני לא יוצלח בתחום הריקוד ובתחומים נוספים. אני אמרתי את זה לעצמי כחלק מהסיפור שלי ובעקבות התנסות כושלת בריקוד בתחילת שנות ה-20 של חיי. 
 
עוד לפני הסדנה אתמול כבר הצבתי לי אתגר של התנסות בתחומים שלא עסקתי בהם או כמעט שלא עסקתי בהם. כולל כאלה שאני חושב שאהיה גרוע בהם, ריקוד למשל.




 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התנהלות כלכלית בזוגיות בפרק ב': חלק 1 - סוגיות כלכליות וסוגיות אחרות

מניסיוני האישי, כמי שמחפש בת זוג לפרק ב' אני יודע, שזוגיות בפרק ב' היא יותר מורכבת מזוגיות בגיל צעיר.  בגיל צעיר אנחנו יותר נאיבים ...