יום שבת, 29 בינואר 2022

טוני רובינס היום הרביעי: מערכות יחסים

 

טוני רובינס. מקור התמונה: ויקיפדיה

ביום השלישי של סדנת ה-Breakthrough עסק רובינס בנושא הכסף. היום הרביעי הוקדש לנושא מערכות יחסים. 

מערכות יחסים קיימות בהקשרים עסקיים ובהקשרים רבים אחרים. כך משל, אני כותב הרבה על מערכות יחסים במסגרת שותפות בברידג'

המערכת המשמעותית ביותר היא מערכת זוגית של חיים משותפים. רובינס אומר שהעקרונות דומים במערכת זוגית הטרוסקסואלית ובמערכת זוגית של בני זוג מאותו המין, אבל התמקד במערכת יחסים זוגית בין גבר לאישה.   

 

הבדל מהותי בין גברים לנשים

 

נשים שונות מגברים. רובינס מתאר זאת כמינים שונים, במונח האנגלי: Species, כלומר: מקביל לבעלי חיים שונים זה מזה. 

הוא כמובן לא המציא את זה. הוא מזכיר את היין-יאנג בתרבות הסינית. גם במקומות רבים אחרים ההבחנה הזאת קיימת, למשל בספר גברים מאדים ונשים מנוגה.


ההבדלים על פי רובינס


שתיקה ודיבור

בעבר הרחוק גברים צדו. הצייד צד בשתיקה. דיבורים עלולים להבריח את החיה הניצודה.

נשים קטפו פירות, פיטריות וכיו"ב. על מנת לדעת עם פרי או פיטריה רעילים הן דיברו אחת עם השנייה. 

התוצאה היא שנשים מדברות ביניהן הרבה יותר מאשר גברים מדברים עם גברים אחרים.


גברים מסתירים בעיות נשים מדברות עליהן

אולי כתוצאה מהדפוס שתואר לעיל נשים נוטות יותר מגברים שלא להסתיר בעיות וכן לדבר עליהן.

אין לי ספק שעדיף וחשוב לדבר על בעיות.  אני לא המאצ'ו הטיפוסי. אני מדבר על בעיות. ההעדפה שלי לדבר על בעיות בזוגיות עם בת הזוג. 

על פי רובינס, ההעדפה של נשים היא בלא מעט מקרים היא לדבר על הבעיות עם מישהו שמבין אותן, כלומר: חברות.
 

נשים נוטות לקחת פחות סיכונים

רובינס הציג את זה באמצעות משאל בין המשתתפים בסדנה. התבקשנו לענות בכתב: האם אנחנו מפחדים ללכת לבד בלילה? התוצאה: אחוז גבוה מהנשים. אחוז מזערי מהגברים. 
מחקרים בנושא של ניהול סיכונים תומכים בתזה שנשים נוטות לקחת פחות סיכונים.

הקשר מתחיל עם התלהבות והופך למובן מאליו

כשהקשר מתחיל כל אחד רואה את השני. כשזה הופך למובן מאליו זה עלול להשתנות לכיוון שבו כל צד רואה מה הצד השני יכול או צריך לעשות למענו ולא מה הוא יכול לעשות לטובת הצד השני. 
במונחים של רובינס, כל אחד מביא את ה-State הפחות טוב שלו לזוגיות.

התוצאה היא כמובן ירידה באיכות הקשר. זה עלול להידרדר. אהבה אינה מספיקה למנוע את זה.
בניסוחו של רובינס: "מצב הקשר מבוסס על המצב (State) שלך".
 
בעיה נוספת שרובינס מצביע עליה היא הילדים במרכז. הזוגיות נדחקת למקום שני (הערה שלי: מי יודע? אולי גם מקום נמוך יותר).
הילדים לומדים ממה שהם רואים לא ממה שמספרים להם. זו תהיה כנראה גם הגישה שלהם לזוגיות בעתיד. 
 

איך מתמודדים עם הבעיה?

 
1. לאנשים חשוב שהם הכי חשובים לבן הזוג.
נסו לעשות זאת. 
גם לטענה הזו  מצאתי סימוכין בספר "אמנות הזוגיות". 

2. בלי שיפוט של בן/בת הזוג
 
3. לא להסתיר (Vulnerability)
כשמדברים באופן גלוי על בעיות, האפשרות לפתור אותן הופכת לסבירה יותר. 

4. גברים צריכים נסות להבין את שלושת ה-U שמפריעים בדרך כלל לנשים
Unseen, Not Understood, Unsafe

5. נשים צריכות להבין את שלושת ה-C שמפריעים בדרך כלל לגברים
Criticized, Closed, Control 

הזווית האישית שלי


מי שקורא את הבלוג האישי שלי יודע שאני נמצא במשבר של יחסי הזוגיות שלי עם אשתי בשלושים ושלוש השנים האחרונות.

כמי שחווה את זה על בשרו, יש לי הרבה מה להגיד על הנושא הזה. את מה שיש להגיד אבטא בפוסט אחר.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התנהלות כלכלית בזוגיות בפרק ב': חלק 1 - סוגיות כלכליות וסוגיות אחרות

מניסיוני האישי, כמי שמחפש בת זוג לפרק ב' אני יודע, שזוגיות בפרק ב' היא יותר מורכבת מזוגיות בגיל צעיר.  בגיל צעיר אנחנו יותר נאיבים ...