יום ראשון, 1 בדצמבר 2013

האם לא הגיע הזמן לפעול לשיפור ההתנהלות הכלכלית שלכם?

פוסטים קודמים הכילו מידע וניתוחים בנושאים הנוגעים לכלכלת המשפחה: ניהול סיכונים, התנהלות מול בנקים, פרישה מוקדמת מעבודה, פנסיה, צרכנות, ביטוח, ייעוץ ואימון, דיור ומשכנתאות, מאזן, אשראי ועוד מספר רב של היבטים של ניהול כלכלת המשפחה.

האם לא הגיע הזמן לעשות שימוש בכל המידע ובמידע רב נוסף על מנת לשפר את התנהלות הכלכלית של משפחתכם?

אם כן, אתם מוזמנים לקרוא על השירותים שאני מציע בתחום כלכלת המשפחה. השירותים מיועדים לכל המשפחות, שרוצות ויכולות לשפר את התנהלותן: גם משפחות של יחיד ובוודאי גם משפחות שהכנסתן גבוהה אבל ניתן לשפר את התנהלותן באמצעות תכנון ארוך טווח וביצוע מה שתוכנן.

ייעוץ/אימון בכלכלת המשפחה

1. לכלכל בתבונה
תהליך ייעוץ/אימון מלא הכולל:

א. פגישה ראשונה ללא תשלום
בפגישה זו המשפחה לומדת על התהליך ועלי ואני מקבל פרטים בסיסיים על מצבה ותכניותיה הכלכליות.

ב. תהליך של עבודה משותפת של המשפחה ושלי על כל ההיבטים של ניהול כלכלת המשפחה: שוטף, דיור ומשכנתאות, התנהגות כלכלית, ניהול סיכונים, הגשמת יעדים כלכליים, היערכות נכונה לחיסכון וליצירת הכנסה פסיבית עתידית ועוד.

התהליך כולל איסוף מידע, ניתוח ובניית תיק המבוסס עליו (המשפחה מקבלת את תיק הניתוח) ובחירת חלופות לשיפור ההתנהלות (המשפחה היא זו שבוחרת). 
התהליך מבוסס על "ארגז כלים" טכניים ועל מודל כלכלי ואימוני.

ג. פגישת בקרה 
לאחר שהמשפחה התנסתה באופן התנהלות אחר מזה שהורגלה אליו, בוחנים את המתווה והתוצאות ומשפרים (אם צריך).

הערות:
הערה 1. כיועץ בכלכלת המשפחה אני רואה ביחד עם המשפחה את התמונה הכוללת ועוזר לה בתכנון שוטף ובתכנון לטווח ארוך. אינני מייעץ בתחומים שאין לי תעודה פורמלית המאפשרת לי לעשות זאת (למרות שלפעמים יש לי ידע והתנסות אישית משמעותית). אני כן מפנה את תשומת לב משפחות לסוגיות מהותיות באותם תחומים הנוגעות להן ומסייע להן באינטראקציה עם מי שזה עיסוקו. 

הערה 2. בהיבטים של התנהגות כלכלית, אני מביא את ההכשרה שלי כמי שסיים תואר M.A בפסיכולוגיה. 

2. טסט
ייעוץ קצר וזול בדומה לטסט למכונית או לבדיקות רפואיות תקופתיות.
פגישה אחת של כשעה וחצי.
אל תצפו לתוצאות מדויקות כמו בתהליך המלא. תצפו לכך שיתגלו בעיות מהותיות, עליהן תוכלו להמשיך לעבוד לבד או בסיועי. 
לא מבטיח, אבל זה כבר קרה, שגם בתהליך כזה עלינו על הוצאה משמעותית מיותרת שניתן לחסוך אותה במאמץ מזערי (למשל: ביטוח שלא יכול להתרחש אירוע בו מקבלים פיצוי מהחברה) או על בעיה עתידית שצריך לטפל בה מידית (למשל: שמירה על המשך חיסכון פנסיוני ותיק בתנאים טובים יותר מאשר אפשר לקבל היום) 

3. הנהלת חשבונות
אין הכוונה להנהלת חשבונות שאתם מכירים, המתייחסת לעצמאים ולחברות (אני מנהל לבד את הנהלת החשבונות שלי כעצמאי, אבל אינני מנהל חשבונות עם תעודות). אלא לתהליך פשוט בהרבה של ניהול מאזן הוצאות הכנסות של משפחה.
ההעדפה שלי היא שאני ארוויח פחות ומשפחה, שבאה אלי לייעוץ, תנהל לבד את המאזן שלה. אם יש משפחות שמתקשות בכך, אני יכול לעשות זאת במקומן, תמורת תשלום צנוע. 

4. תהליך אחר
טובת הלקוח קודמת לכל. אם סביר לחרוג מהתהליכים המובנים שאני מציע, אני גמיש.

5. ייעוץ פרישה לגמלאות
תהליך חדש בשיתוף עם יועצת פנסיונית מוסמכת. להחלטה על פרישה מוקדמת לגמלאות או על היערכות כלכלית לאחר פרישה לגמלאות בעיתה, יש מכלול של היבטים שחשוב להבין אותם בהקשר של כלכלת המשפחה (וגם בהקשרים אחרים, שאני יכול להפנות את הזרקור אליהם אבל לא לייעץ בהם). 

סדנאות
הסדנאות מיועדות למקומות עבודה, למתנ"סים ולכל מסגרת אחרת. חלקן נעשות בשיתוף עם בעלי מקצועות אחרים הקשורים למקצועות משיקים.

הסדנאות:

1. סדנה בכלכלת המשפחה

2. סדנה בניהול סיכונים בכלכלת המשפחה
לסדנה זו אני מביא את ההיכרות שלי עם מודלים של ניהול סיכונים וניסיון בייעוץ בניהול סיכונים בתחום המחשבים.

3. סדנת היבטים כלכליים בפרישה לגמלאות 

הרצאות
אני מרצה על כל נושא כלכלת המשפחה בכל מסגרת שתהיה מעונינת בכך. בחלק מהמקרים ההרצאה היא ללא תשלום.
אפשר להתאים את נושאי ההרצאות למאםייני קהל המשתתפים הספציפי. 
בין ההרצאות המצליחות במיוחד הרצאה על ניהול סיכונים והרצאה על הבנקים והתנהלות מול הבנקים.

כתיבה
במשך שנים ארוכות אני כותב על נושאים מקצועיים בתחומי עיסוקי בבלוגים, באתרי אינטרנט ובעיתונים מקצועיים. אני כותב גם עבור איגוד היועצים והמאמנים בכלכלת המשפחה.

 לייעוץ ניתן ליצור איתי קשר באמצעות טלפון: 054-4480616 או באמצעות דוא"ל avi.rosenthal@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הטיה קוגניטיבית: הטיית החוכמה לאחר מעשה

  כמו פוסטים קודמים גם פוסט זה עוסק בהטייה קוגניטיבית המפורטת בספרו של פרופ' דניאל כהנמן   ז"ל  "לחשוב מהר לחשוב לאט" , ג...