יום חמישי, 16 ביולי 2015

כללי אצבע למענה לסוכני ביטוח המציעים לכם לבטח את עצמכם

פוסט זה נכתב בגלל גל פניות של סוכני ביטוח וחברות ביטוח, שפנו אלי בטלפון בזמן האחרון. מסתבר שאני לא לבד. קראו את המאמר של אליצפן רוזנברג ב -YNET שכותרתו: שלא ינסו לדחוף לכם פוליסת ביטוח מיותרת.

המצב כל כך עגום, שאגף שוק ההון במשרד האוצר מוציא הוראות המחייבות את הסוכנים לפעול לפי כללים הוגנים, שרוזנברג מפרט במאמר.

קשה מאד למכור לי פוליסת ביטוח מיותרת. אני מבין מספיק בניהול סיכונים וגם במקרים שאני צריך ביטוח כמענה לסיכון אמיתי, אני מוודא את הפרטים.  

בפוסט זה אציע לכם כמה כללי אצבע להימנעות מביטוחים מיותרים שמשווקים לכם.

כללי אצבע להימנעות מביטחים מיותרים

כלל 1: אל תתפתו למבצעים
כמעט תמיד הסוכן יגיד לכם בטלפון, שזה מבצע לזמן מוגבל. כמו בסופרמרקט, אל תתפתו למבצע.

כלל 2: החיפזון הוא מהשטן
אין שום סיבה לבטח את עצמכם בטלפון. אם אתם חושבים, שזה רלוונטי, בקשו מהמשווק שישלח לכם את הפוליסה בכתב בדוא"ל או בדואר.

כלל 3: בדקו היטב האם הפוליסה עונה על סיכון שאתם עומדים בפניו
לא כל אחד צריך כל ביטוח. כך למשל, מי שלא עובד לא צריך ביטוח אובדן כושר עבודה. היו  לי כבר מקרים של לקוחות בכלכלת המשפחה , שהיו מבוטחים בביטוח אובדן כושר עבודה ולא עבדו. המשמעות היא: לעולם לא יהיה אירוע שבגינו חברת הביטוח תשלם למבוטח.

כלל 4: אם אינכם מבינים מספיק התייעצו עם מי שמבין
פנו ליועץ לכלכלת המשפחה, לחבר טוב שהוא בעצמו סוכן ביטוח או לסוכן ביטוח אחר שאתם משוכנעים במאה אחוז שהוא ישר ואמין או למומחה לניהול סיכונים.

כלל 5: השתכנעתם שאתם זקוקים לביטוח? השוו והתמקחו
בקשו הצעות גם מחברות או סוכנויות אחרות. כמו בסופרמרקט, יכול להיות שמישהו אחר יציע לכם הצעה יותר זולה ללא מבצע. השוואה זה לא רק המחיר. זה למשל, כיצד יתפקד הסוכן וכיצד תתפקד חברת הביטוח ב"רגע האמת". 

"רגע האמת", בהקשר זה, הוא אירוע בגינו חברת הביטוח צריכה לשלם לכם כסף. 

כלל 6: השטן מצוי בפרטים הקטנים
גם אם אתם צריכים ביטוח, השאלה באיזה סכום לבטח? היא שאלה מהותית. אתם תצטרכו לענות עליה. לפעמים התשובה היא סובייקטיבית. סוכן הביטוח מרוויח יותר כשאתם מבוטחים בסכום גבוה יותר ומשלמים פרמיה גבוהה יותר. 

יש סוכנים הגונים, שיציעו לכם לבטח את עצמכם בסכום סביר. גם סוכן הגון, במקרים רבים, לא יודע לחשב מהו ביטוח סביר עבורכם. הוא יציע לכם סכום על פי מאפיינים כלליים שלכם: גיל, מצב משפחתי, מספר וגיל הילדים וכיו"ב. 

אבל יש גם אחרים. כך למשל, ביטוח תכולת הדירה של לקוח שלי בכלכלת המשפחה, היה גבוה פי 3 או פי 4 מסכום ביטוח סביר לתכולה שבביתו. הסוכן הציע. הלקוח שהאמין לו הסכים.

כלל 7: בדקו שהעלות של הביטוח סבירה ביחס לסיכון.
אם אין מדובר בסיכון מהותי (למשל: ניתוח בחו"ל, תרופות מחוץ לסל, ביטוח מבנה של הדירה וכיו"ב), שהעלות במקרה של התממשותו מגיעה לסכומים גבוהים, אל תבטחו אם הפרמיה החודשית שאתם משלמים היא גבוהה מדי.


מקווה שעזרתי לכם במשהו. אם אתם רוצים להסתייע בייעוץ שלי, על פי כלל 4 לעיל, אתם מוזמנים לפנות אלי. אינני סוכן ביטוח. אני יועץ ומאמן בכלכלת המשפחה ובנוסף לכך ביצעתי מספר פרוייקטים של ניהול סיכונים לארגונים.

טלפון: 054-4480616.
דוא"ל: avi.rosenthal@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הטיה קוגניטיבית: הטיית החוכמה לאחר מעשה

  כמו פוסטים קודמים גם פוסט זה עוסק בהטייה קוגניטיבית המפורטת בספרו של פרופ' דניאל כהנמן   ז"ל  "לחשוב מהר לחשוב לאט" , ג...