יום שני, 18 בנובמבר 2019

"ארומה" עין חצבה ואין שירות



צרכנות נבונה אינה רק מחיר אלא גם התמורה שמקבלים בעד מה שמשלמים. 
מרבים לכתוב ביקורות על מסעדות ממסעדות ראויות במיוחד ועד למסעדות גרועות במיוחד, שבהן אין ספק שלא מקבלים תמורה ראויה לכסף.
פחות עוסקים ברשתות של מסעדות או בתי קפה. פוסט זה עיסוק ברשתות בכלל ובסניף הגרוע ביותר בארץ של רשת בתי הקפה "ארומה".


אחידות - הבעיה של רשתות  

אם אתה נכנס למסעדה או בית קפה ברשת ומקבל משהו אחר מאשר במסעדה/בית קפה אחר ברשת יש בעיה.
אתה מצפה לחוויה מסוימת. גם אם החוויה המדוברת היא שירות פשוט, מהיר ויעיל ולא חוויה קולינרית עילאית. 
אתה מצפה לתפריט מסוים ואולי כבר החלטת מה אתה מעדיף מביקורים קודמים שלך בבית קפה או מסעדה אחרת ברשת. 

כשהרשת גדולה ויש זכיינים שונים במקומות שונים שמירה על אחידות זו בעיה לא פשוטה.
לא תמיד מצליחים לעמוד במשימה הזו. 
לפעמים זה בכלל לא נורא. כך למשל, "פינתי" המיתולוגית בירושלים, ליד המקום בו היה קולנוע "תלאור", שכבר שנים רבות לא איתנו, זכורה לי לטובה מתקופת צעירותי, לפני כמה עשרות שנים. כשסעדתי בה לפני שנתיים שלוש היא הייתה טובה יותר ממסעדות אחרות באותה הרשת.  

הבעיה היא במצב ההפוך: שמסעדה או בית קפה ברשת גרועים בהרבה מסניפים אחרים של הרשת.
מה שמביא אותי ל"ארומה" בעין חצבה.

ארומה עין חצבה: האם יכול להיות יותר גרוע?  

התשובה לשאלה לעיל, היא לא התשובה הטריביאלית "כן" לה הייתם מצפים. 

בחודש נובמבר אני משתתף בפסטיבל ברידג' בינלאומי באילת. האוטובוס מאילת לירושלים עוצר בעין חצבה להפסקת מנוחה ואוכל. כמי שפוקד סניפי ארומה, בעיקר במסגרת של פגישות בייעוצים כלכליים למשפחות שאני נותן, בחרתי השנה ובשנה שעברה גם בעין חצבה ב"ארומה".

השירות המחפיר שקיבלתי הזכיר לי, שגם שנה לפני כן קיבלתי שירות לא ראוי, דומה מאוד לשירות השנה.
מיותר לציין שבסניף במקום נידח בו עוצר האוטובוס לכ-20 דקות שירות מהיר הוא חובה.
זה לא סניף באילת של הרשת, בו אכלתי ארוחת בוקר במהלך שהותי בפסטיבל הברידג', וקראתי עיתון בהמתנה לארוחה ובמהלך הארוחה. שם לא מיהרתי לשום מקום.

תקציר הביקור האחרון

ירדתי בין הראשונים מהאוטובוס ושמחתי לראות שהתור קצר. הזמנתי ושילמתי באמצעות כרטיס נטען של ארומה.
בשונה מסניפים אחרים של הרשת היה רק לחם לבן ולכן בעל כורחי נאלצתי לבחור בו (בסניפים אחרים אני מעדיף לחם מלא מטעמי בריאות).

אני מחכה ומחכה ומי לא בא? הכריך שהזמנתי. לאחר המתנה ארוכה פניתי לאחד העובדים שאמר לי שעוד דקה או דקה וחצי זה מגיע. 

אחרי שתי דקות הוא מגיע (העובד לא הכריך) ואומר שאין להם את מה שהזמנתי ומציע לי כריך עם משהו אחר שלא הייתי מעוניין בו. בסופו של יום התפשרתי על כריך עם משהו אחר ובעקבות האיומים שלי לקבל בחזרה את התשלום, משום שהאוטובוס ייסע בלעדי, הצליחו להוציא את הכריך הנ"ל ממש לפני הנסיעה.

הערת שוליים 

מספר העובדים, או אולי חלקם רק מחופשים לעובדים, הוא גדול בהרבה ממספר העובדים בסניפים אחרים של ארומה.
לא רק שזה לא עוזר זה מפריע: הם מדברים ביניהם במקום לטפל בלקוחות.

המלצת המבקר


אין הרבה תחרות במתחם של עין חצבה. אולי בגלל שאין הרבה תחרות התפקוד כל כך ירוד. בכל זאת יש במתחם חנות נוחות של רשת תחנות דלק וסניף של בורגר ראנץ'.

בפעם הבאה כשהאוטובוס שלכם עוצר בעין חצבה לכו לאחד המתחרים ולא לסניף "ארומה".







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התנהלות כלכלית בזוגיות בפרק ב': חלק 1 - סוגיות כלכליות וסוגיות אחרות

מניסיוני האישי, כמי שמחפש בת זוג לפרק ב' אני יודע, שזוגיות בפרק ב' היא יותר מורכבת מזוגיות בגיל צעיר.  בגיל צעיר אנחנו יותר נאיבים ...