יום ראשון, 21 בינואר 2024

לא כל בני האדם שווים: מה שנכון כלכלית לאחד לא בטוח שהוא נכון לאחר

 


מדי פעם אני משתף את קוראי הבלוג בהתנהלויות כלכליות שלי. 

אני מאמין בשקיפות ולא מאמין בסנדלרים יחפים

שיתפתי את הקוראים בנושא קניית ספרים במבצע. הפעם אשתף את הקוראים בנושא של מרכז בריאות וכושר. משהו שיכול להזכיר גם קאונטרי קלאב. 

במטרה להרחיב את פעילויות הפנאי שלי ניצלתי ביקור שלי בספרייה הלאומית על מנת לברר מה יכול להציע לי מרכז קוסל באוניברסיטה העברית.


קרוב לודאי שהמחיר של חבילה שנתית (בין 3,000 שקלים ל-4,000 שקלים לשנה, למי שסיים לימודים באוניברסיטה) הוא זול יחסית. 

יש כאלה שרק משווים מחירים וקונים את הזול. לא לכל אחד ולא בכל מקרה זה נכון.


אז מדוע לא רכשתי אותה?


הסיבה היא שלי באופן אישי זו תהיה עלות יקרה מאוד ביחס לתועלת. 

בחבילה נכללים תמיד שני שירותים: בריכת שחייה וחדר כושר. 

אין למנוי אפשרות לותר עליהם.


מדוע מנוי לבריכה לא כדאי לי?

אני ירושלמי שבגלל סיבות היסטוריות בילדותי, שלא כאן המקום לפרט אותן, לא למד לשחות באופן שיטתי. 

התסריט הסביר הוא שאני אגיע לבריכה במשך שנה מספר פעמים שניתן למנות אותו על אצבעות יד אחת. 

התסריט הפחות סביר הוא, שבגילי המתקדם, אחליט ללמוד לשחות נכון ואתאמן פעם בשבוע או יותר.  

אם אראה שאני הולך לכיוון של התסריט הסביר פחות,  אף פעם לא מאוחר להירשם באותו מועד. 

בתחומים שונים, למשל: ניהול מלאי, קוראים לגישה הזו: JIT. ראשי תיבות של: Just in Time. 

השורה התחתונה היא שבהתחשב במי שאני לא כלכלי עבורי להיות מנוי לבריכה.


מה עם חדר כושר?


לו היה ניתן להפריד בין מנוי לבריכה ומנוי לחדר כושר יתכן שהייתי שוקל את זה.

גם ללא מנוי לחדר כושר יש לי פיתרון חינמי מקביל. ברור שהוא פחות טוב אבל לא בהכרח בהרבה. 

לפיתרון הזה קוראים פארק כושר. יש אחד כזה כמה דקות הליכה מביתי. 

אני מבקר בו לא מעט. 

הגורם הקריטי שבו עדיף מועדון כושר הוא לא איכות המכשירים. הוא מדריכים שיודעים להסביר איך נכון להתאמן.

בנערותו של אחד מבניי לקחנו לו מאמן כושר פרטי. המאמן המצויין היה ישר מספיק בשביל להגיד לי, שהוא מרוויח יותר מאימון בבית שלי ופחות מאימון בחדר כושר, אבל חדר כושר עדיף עבור הבן שלי.

היות שהסעתי את הבן שלי לחדר הכושר, בחרתי להתאמן באותו זמן ולא לחכות בבית קפה. 

לא היה לי מאמן אישי, אבל בעל מכון הכושר היה מאמן מצוין ולמדתי ממנו כיצד להתאמן באופן אפקטיבי. 


חבילת חוגים מעל החבילה הבסיסית


חבילת החוגים עולה בסדר גודל של 1,500 שקלים לשנה. דוגמאות: פילטיס, פלדנקרייז. 

המחיר נראה לי אטרקטיבי עבורי. הייתי מגיע מספיק פעמים למקום שהוא כרבע שעה הליכה מביתי בשביל לעשות פעילויות שכדאי לי להתנסות בהן.

הבעיה היא שאי אפשר לקחת אותה ללא החבילה הבסיסית.

חקרתי את הפקידה עוד קצת ואז היא אמרה לי שאפשר גם לקנות כרטיסייה של עשרה טיפולים במחיר 370 שקלים. 

מודל כזה עשוי להתאים לי אישית.  


השורה התחתונה


בכל החלטה כלכלית של יחידים ומשפחות יש גורמים אישיים וסובייקטיביים. חשוב לשים לב אליהם.


 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התנהלות כלכלית בזוגיות בפרק ב': חלק 2 - התנהלות כלכלית שוטפת

  בחלק הראשון של סדרת הפוסטים הצגתי סוגיות וקשיים בזוגיות בפרק ב' עם דגש על סוגיות כלכליות.  בפוסט זה אתמקד בהתנהלות כלכלית שוטפת, כלומ...