ביטוח אמור לתת לנו שקט נפשי. כשמתרחש אירוע שאחרת היינו צפויים לשלם בו סכום כסף גבוה, הביטוח אמור לכסות את זה.
לא מעט נוסעים לחו"ל מוכנים לשלם יותר עבור ביטוח מלא לרכב. ביטוח הכולל גם ביטול תשלום ההשתתפות העצמית.
ביטוח כזה מכונה בפוליסות ביטוח CDW. מסתבר שיש סוגים שונים של ביטוח CDW.
כמו בביטוחים אחרים, הכל יפה עד שיש נזק וצריך לפצות אתכם. אז תראו את ההבדל בין סוכן טוב לבין סוכן שדואג לעצמו ולחברת הביטוח.
לא הכל התנהל כצפוי בהשכרת הרכב בטיול ממנו חזרתי מניו זילנד.
בפוסט זה אתאר את מה שקרה ואנסה להפיק לקחים.
לפני הטיול
בחרנו רכב גדול שיתאים למשפחה. הדגם המיצג את הקטגוריה הזו היה Toyota Previa. בהזמנה באמצעות אינטרנט בחרנו בביטוח המקסימלי האפשרי תחת הכותרת CDW. בביטוח כזה לא משלמים השתתפות עצמית במקרה של תאונה.
בטיול
Toyota Previa הוא רכב גדול אבל בסניף במרכז העיר אוקלנד (1,400,000 תושבים העיר הגדולה בניו זילנד) לא היה רכב כזה. במקום זה קיבלנו רכב הרבה יותר גדול: Hyundai I20. בסוכנות נאמר לנו שהוא שייך לאותה קטגוריה.
תראו בהמשך שהיו משמעויות מעשיות לדגם הרכב שקיבלנו.
לא היה כל כך קשה להסתגל לנהיגה בצד שמאל בניו זילנד. הרבה יותר קשה להסתגל לכבישים הצרים, בעיקר באי הדרומי. בלא מעט מקומות יש גשרים צרים מאד בהם יכול לעבור בקושי רכב אחד.
הכל בגלל צמיג לא קטן
חיכוך בשולי גשר צר כזה גרם לתקר חמור בצמיג. מיהרנו להתקשר לטלפון החירום של חברת ההשכרה מהעיירה הסמוכה הגיע מוסכניק שהחליף את הצמיג הקרוע, אבל לא היה ברשותו צמיג מתאים מהסוג שמתאים לרכב שלנו.
לא ממש מומלץ להמשיך לסוע עם צמיג רזרבי וללא צמיג חמישי. במיוחד לא מומלץ לעשות זאת באי הדרומי של ניו זילנד ששטחו גדול ואוכלסייתו דלילה.
בטלפון החירום הפנו אותנו לצמיגיה מרשת העובדת עם החברה בעיר קטנה ולא מרוחקת. נאמר לנו ששם נמצא בודאות צמיג מתאים.
הגענו ונאמר לנו שמצטערים אבל צמיג כזה אין. נשלחנו באדיבות לסניף אחר של רשת הצמיגיות בעיר קצת יותר גדולה, שבה בודאות יש צמיג מתאים.
אתם כבר יודעים מה קרה בעיר השנייה: גם להם לא היה צמיג כזה. מה שהיה שונה בעיר השנייה, שבשכנות הייתה צמיגיה שלא שייכת לרשת והפנו אותנו אליה.
כמו בכל המקומות האחרים, גם שם היו אדיבים, אבל צמיג מתאים לא היה. הופננו לספק עיר ספק עיירה שלישית, שבה אולי נמצא צמיג מתאים ברשת הצמיגיות הרשמית העובדת עם חברת השכרת הרכב.
למודי ניסיון החלטנו מיד לטלפן לשם ולשאול האם יש להם צמיג כזה?
איש המקצוע, בצמיגיה בה היינו, היה זה שתיאר להם את המפרט הטכני של הצמיג, על מנת שלא יהיה בלבול. התשובה היתה ברורה וחיובית.
למחרת בבוקר הגענו לעיירה השלישית. הפעם הסתבר שיש שני תת-דגמים לצמיג הזה ותת-הדגם שברשותם אינו מתאים לנו.
נשלחנו לצמיגיה רביעית באותה רשת בספק עיר ספק עיירה רביעית.
הפתעה: הפעם היה להם צמיג מתאים והצמיג הוחלף.
תמיד יש הפתעות
ניסויים בתחום של כשלים בקבלת החלטות מגלים באופן עקבי הטיות רגשיות. זה מה שקרה לי, כשהמוסכניק התקשר לחברת ההשכרה בהקשר של תשלום עבור הצמיג.
נציגת החברה אמרה לי שהיתה תאונה ואני צריך לבחור בין שתי אפשרויות:
1. אני אשלם עבור הצמיג והביטוח ישאר כפי שהיה.
מדובר בעלות לא גבוהה.
2. החברה תשלם עבור הצמיג ואז יבוטל ביטוח ה-CDW וההשתתפות העצמית שלי, אם תקרה תאונה נוספת תהיה עד 2,000 דולר ניו זילנדי.
הסברתי לה שלא היתה תאונה, אלא נגרם נזק לצמיג עקב התחכחות בשולי הגשר. הגברת אמרה לי שהיא לא מאמינה לי.
זה מאד הרגיז אותי ולכן בחרתי בהחלטה הלא רציונלאית, שהחברה תשלם ואם תהיה תאונה נוספת אצטרך לשלם עד 2,000 דולר.
כמעט סוף טוב
תאונה נוספת לא היתה ולכן כלכלית ההחלטה שלי השתלמה. שקט שקונים בביטוח לא היה: כל הזמן חששתי מעלות גבוהה של תאונה נוספת חס וחלילה.
לקחים שאפשר להפיק מזה
1. כדאי לקרוא את הסכם ביטוח רכב חו"ל, כולל אותיות קטנות, ולשאול את כל השאלות העולות על דעתכם.
2. יכול להיות שיתברר לכם שביטוחים שלכאורה מכסים אתכם באופן מלא מכסים אתכם רק עד התאונה הראשונה.
3. חברת השכרה עלולה להתייחס לכל תקר בצמיג כאל תאונה.
לא הכל התנהל כצפוי בהשכרת הרכב בטיול ממנו חזרתי מניו זילנד.
בפוסט זה אתאר את מה שקרה ואנסה להפיק לקחים.
לפני הטיול
בחרנו רכב גדול שיתאים למשפחה. הדגם המיצג את הקטגוריה הזו היה Toyota Previa. בהזמנה באמצעות אינטרנט בחרנו בביטוח המקסימלי האפשרי תחת הכותרת CDW. בביטוח כזה לא משלמים השתתפות עצמית במקרה של תאונה.
בטיול
Toyota Previa הוא רכב גדול אבל בסניף במרכז העיר אוקלנד (1,400,000 תושבים העיר הגדולה בניו זילנד) לא היה רכב כזה. במקום זה קיבלנו רכב הרבה יותר גדול: Hyundai I20. בסוכנות נאמר לנו שהוא שייך לאותה קטגוריה.
תראו בהמשך שהיו משמעויות מעשיות לדגם הרכב שקיבלנו.
לא היה כל כך קשה להסתגל לנהיגה בצד שמאל בניו זילנד. הרבה יותר קשה להסתגל לכבישים הצרים, בעיקר באי הדרומי. בלא מעט מקומות יש גשרים צרים מאד בהם יכול לעבור בקושי רכב אחד.
הכל בגלל צמיג לא קטן
חיכוך בשולי גשר צר כזה גרם לתקר חמור בצמיג. מיהרנו להתקשר לטלפון החירום של חברת ההשכרה מהעיירה הסמוכה הגיע מוסכניק שהחליף את הצמיג הקרוע, אבל לא היה ברשותו צמיג מתאים מהסוג שמתאים לרכב שלנו.
לא ממש מומלץ להמשיך לסוע עם צמיג רזרבי וללא צמיג חמישי. במיוחד לא מומלץ לעשות זאת באי הדרומי של ניו זילנד ששטחו גדול ואוכלסייתו דלילה.
בטלפון החירום הפנו אותנו לצמיגיה מרשת העובדת עם החברה בעיר קטנה ולא מרוחקת. נאמר לנו ששם נמצא בודאות צמיג מתאים.
הגענו ונאמר לנו שמצטערים אבל צמיג כזה אין. נשלחנו באדיבות לסניף אחר של רשת הצמיגיות בעיר קצת יותר גדולה, שבה בודאות יש צמיג מתאים.
אתם כבר יודעים מה קרה בעיר השנייה: גם להם לא היה צמיג כזה. מה שהיה שונה בעיר השנייה, שבשכנות הייתה צמיגיה שלא שייכת לרשת והפנו אותנו אליה.
כמו בכל המקומות האחרים, גם שם היו אדיבים, אבל צמיג מתאים לא היה. הופננו לספק עיר ספק עיירה שלישית, שבה אולי נמצא צמיג מתאים ברשת הצמיגיות הרשמית העובדת עם חברת השכרת הרכב.
למודי ניסיון החלטנו מיד לטלפן לשם ולשאול האם יש להם צמיג כזה?
איש המקצוע, בצמיגיה בה היינו, היה זה שתיאר להם את המפרט הטכני של הצמיג, על מנת שלא יהיה בלבול. התשובה היתה ברורה וחיובית.
למחרת בבוקר הגענו לעיירה השלישית. הפעם הסתבר שיש שני תת-דגמים לצמיג הזה ותת-הדגם שברשותם אינו מתאים לנו.
נשלחנו לצמיגיה רביעית באותה רשת בספק עיר ספק עיירה רביעית.
הפתעה: הפעם היה להם צמיג מתאים והצמיג הוחלף.
תמיד יש הפתעות
ניסויים בתחום של כשלים בקבלת החלטות מגלים באופן עקבי הטיות רגשיות. זה מה שקרה לי, כשהמוסכניק התקשר לחברת ההשכרה בהקשר של תשלום עבור הצמיג.
נציגת החברה אמרה לי שהיתה תאונה ואני צריך לבחור בין שתי אפשרויות:
1. אני אשלם עבור הצמיג והביטוח ישאר כפי שהיה.
מדובר בעלות לא גבוהה.
2. החברה תשלם עבור הצמיג ואז יבוטל ביטוח ה-CDW וההשתתפות העצמית שלי, אם תקרה תאונה נוספת תהיה עד 2,000 דולר ניו זילנדי.
הסברתי לה שלא היתה תאונה, אלא נגרם נזק לצמיג עקב התחכחות בשולי הגשר. הגברת אמרה לי שהיא לא מאמינה לי.
זה מאד הרגיז אותי ולכן בחרתי בהחלטה הלא רציונלאית, שהחברה תשלם ואם תהיה תאונה נוספת אצטרך לשלם עד 2,000 דולר.
כמעט סוף טוב
תאונה נוספת לא היתה ולכן כלכלית ההחלטה שלי השתלמה. שקט שקונים בביטוח לא היה: כל הזמן חששתי מעלות גבוהה של תאונה נוספת חס וחלילה.
לקחים שאפשר להפיק מזה
1. כדאי לקרוא את הסכם ביטוח רכב חו"ל, כולל אותיות קטנות, ולשאול את כל השאלות העולות על דעתכם.
2. יכול להיות שיתברר לכם שביטוחים שלכאורה מכסים אתכם באופן מלא מכסים אתכם רק עד התאונה הראשונה.
3. חברת השכרה עלולה להתייחס לכל תקר בצמיג כאל תאונה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה