יום חמישי, 5 ביולי 2012

הבטטה כמשל או מדוע כדאי להשוות מחירים


מקור התמונה: ויקיפדיה

כולנו יודעים שהמחירים של פירות וירקות אורגניים יקרים יותר ממחירם של פירות וירקות אחרים. זהו גם הניסיון האישי שלי.
השאלה: האם יש יתרונות בריאותיים למזון אורגני לעומת מזון שאינו אורגני? והשאלה האם יתרון כזה מצדיק את הפער במחיר? הן שאלות שכל אחד יכול לענות עליהן לפי תפיסת העולם שלו.
לפי תפיסת העולם שלי ומצבי הכלכלי, לפעמים אני מרשה לעצמי לשלם יותר ולאכול פירות וירקות אורגניים (שלא לדבר על הפירות האורגניים, שגדלים בגינה הפרטית שלי והעלות שלהם זניחה). 

בחודשים האחרונים הפסקתי לקנות ולאכול בטטות. מירק בישול זול, הפכה הבטטה לירק שהמחירים שלו הגיעו עד ל 18 ש"ח לקילו ולפעמים גם מעל 20 ש"ח.
אני מתייחס למחירים בשוק ולא רק למחירים בסופרמרקטים. 

היום קניתי כמה ירקות בחנות של עדן טבע. להפתעתי, גיליתי שמחיר הבטטה האורגנית הוא 12.99 ש"ח לקילו, כ 5 ש"ח פחות מהמחיר בסופרמרקט.
הבטטה האורגנית לא נראית פחות יפה מהבטטה הרגילה ואני מנחש שהיא גם לא פחות בריאה.

השורה התחתונה
אל תיתפסו להנחות ואמונות ביחס למחירים. בדקו והשוו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התנהלות כלכלית בזוגיות בפרק ב': חלק 1 - סוגיות כלכליות וסוגיות אחרות

מניסיוני האישי, כמי שמחפש בת זוג לפרק ב' אני יודע, שזוגיות בפרק ב' היא יותר מורכבת מזוגיות בגיל צעיר.  בגיל צעיר אנחנו יותר נאיבים ...