יום שישי, 2 ביוני 2023

להאמין בלי לבדוק: חברות נותנות שירות ובעלי מקצוע

 



בשני פוסטים קודמים עסקתי במצבים שבהם האמינו בלי לבדוק. באחד בנושאי קורס תכנות וייעוצים בכלכלת המשפחה ובשני בנושא Startups ובנושא קורס ללימוד  e-Commerce. 

בפוסט זה אתייחס למצב בו מאמינים למה שאומרים  עובדי חברה נותנת שירות או בעלי מקצוע. בדיוק למצבים כאלה מתייחס הפתגם "כבדהו וחשדהו". 

כמעט תמיד יש לאנשים האלה אינטרס ברור: למכור את המוצר או את השירות שלהם. 

מעטים יעשו את זה באופן הישר וההוגן ביותר האפשרי. 

מעטים ירמו באופן קיצוני. 

כל האחרים יהיו אי-שם על פני הרצף של שתי האפשרויות הקיצוניות.

אנחנו הלקוחות צריכים לכבד אותם אבל גם לחשוד שהם מנסים להרוויח יותר ממה שצריך. 

הצעדים הנדרשים:

1. לבחון חלופות אחרות.

2.להתמקח.

3. לנצל הנחות שעשויות להגיע לנו.

שלושת הדברים הללו אינם בלתי תלויים זה בזה. 

בחינת חלופות אחרות עשויה לתת נקודת התחלה טובה יותר להתמקחות. 

בחינת חלופות אחרות עשויה לגרום למוכר להזכיר לכם שמגיעה לכם הנחה ששכחתם שהיא אפשרית. מבחינתו עדיף להרוויח קצת פחות מאשר לא להרוויח כלום כשתרכשן את המוצר או את השירות אצל מתחרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

דעה: האמון הנמוך ביותר בעסקים מחיב שינוי מהותי בגישה

  הדעה היא דעתה של  Philippa White  במאמר שפורסם על ידי Cutter . כותרת המאמר:  Today’s Leaders Must Outgrow the Past .   המאמר מתייחס למנהיג...