יום ראשון, 21 בספטמבר 2014

שופרסל שלי בקרית היובל- סוף טוב?

בפוסטים: איך לקנות במרכול? ואיך לקנות במרכול - פרק ב, דנתי בנושא של קניה במרכולים. באופן ספציפי, דנתי במחירים הגבוהים במיוחד ובהתנהלות הכושלת של שופרסל שלי בקריית יובל בירושלים. לא הייתי היחיד: 

1. המינהל הקהילתי יובלים פנה להנהלת הרשת בבקשה להפוך את החנות לחנות של המותג הזול שופרסל דיל או לפחות להוזיל את המחירים. כשזה לא הועיל, ארגן חרם צרכנים, מלווה במשמרות מחאה של תושבים שאיכפת להם. המוחים ביקשו מקונים לא לקנות בחנות עד להוזלת מחירים.

2. העיתון קול קטמון היובל קנה את אותו סל מוצרים בשופרסל שלי ובשני מתחריו בשכונה. סל קניות של כ-400 שקל בשופרסל שלי עלה כמעט 60 שקל פחות ביקר מבין שני מתחריו ו-100 שקל פחות בשני.

בסוף השבוע בישר העיתון קול קטמון היובל לקוראיו על סיום המאבק: שופרסל שלי הוריד מחירים. העיתון מביא דוגמאות למחירים החדשים בהשוואה לישנים ומראיין כמה מהפעילים המרכזיים, שתרמו למאבק.
הפעילים מסכמים זאת כניצחון במאבק ומסבירים כיצד ומדוע ניצחנו כולנו (צרכני שכונות באזור). 

עם כל הכבוד לפעילים, ישנו גורם נוסף שהביא לירידת המחירים: רשת שופרסל נקלעה להפסדים והכינה תכנית הבראה. התכנית כוללת סגירת סניפים, פיטורי עובדים ואיך לא, גם הורדת מחירים בחנויות שופרסל שלי. 

לפרטים נוספים קראו את המאמר בעיתון גלובס: שופרסל בוחנת תכנית הכוללת סגירת סניפים ותמחור מחדש. במאמר מרואיין מנכ"ל הרשת איציק אברכהן המסביר עד כמה עגום מצבה של הרשת ומה הצעדים שהוא שוקל לבצע.

השורה התחתונה
כפי שמציינים הפעילים במינהל הקהילתי, המחירים שהוזלו עדיין יקרים יותר ממחירי חנויות זולות.

השאלה שאני שואל: האם ההתנהלות של שופרסל שלי תהיה דומה להתנהלות במחאת הקוטג'מורידים מחירים עד יעבור זעם ואז מעלים מחדש (או מעלים מחירים של מוצרים אחרים ומשאירים כמה מוצרים זולים לדוגמה).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הטיה קוגניטיבית: הטיית החוכמה לאחר מעשה

  כמו פוסטים קודמים גם פוסט זה עוסק בהטייה קוגניטיבית המפורטת בספרו של פרופ' דניאל כהנמן   ז"ל  "לחשוב מהר לחשוב לאט" , ג...