יום שבת, 18 ביוני 2016

הפעם הראשונה שהעבירו לי את תכולת הדירה

זה היה בערב שבועות. אחרי שהתחתנתי היינו צריכים להעביר את התכולה הדלה יחסית של הדירה שלי, שמכרנו, לדירה המשותפת שרכשנו. 
מישהי שאני מכיר המליצה לנו על מוביל שהוביל את תכולת הדירה שלה. לא התעמקתי יותר מדי וקבעתי איתו טלפונית מחיר ומועד העברה.

מגיע בחור עם טנדר לא גדול. המהלך הראשון שלו הוא דרישה לתוספת של 200 ש"ח למחיר שקבענו. לא זוכר מה התירוץ: מספר המדרגות בחדר המדרגות או המרחק בין החניה לכניסה לחדר המדרגות.

שאלתי אותו היכן ישים את תכולת הדירה? התשובה שלו הוא יקשור את רוב הדברים על גג הטנדר ויעשה שני סיבובים להעברת הדברים.

"מה יקרה אם משהו יפול מהגג?" שאלתי. "הא, שכחתי לספר לך שאין לי ביטוח" הוא ענה.

מלכודת
בקיצור נכנסתי למלכודת. חאפר מעלה את המחיר. באופן ההעברה שבחר אין ספק שמשהו יפול מגג הטנדר במהלך ההעברה. זה יכול להיות פריט ששווה יותר מעלות כל ההעברה.

המועד שבחרתי הוא היום שעלי לפנות את הדירה על פי החוזה. בחרתי מועד לא כל כך מוצלח: ערב חג שבו חלק מהמעבירים כלל אינם עובדים והאחרים יקחו מחיר גבוה במיוחד.

לצאת מהמלכודת
החלטתי שלא משנה כמה זה יעלה לי החאפר לא יבצע את העברת תכולת הדירה.

המצאתי אמתלה כלשהי, לפיה אני צריך לעלות לדירה לכמה דקות ואחזור אליו. את הדקות האלה ניצלתי על מנת למצוא מספרי טלפונים של מעבירים שנראו לי אמינים ולהתקשר אליהם. רבים מהם לא ענו או לא עבדו באותו יום. בסוף מצאתי מעביר סביר שהביא משאית ושילמתי לו סכום גבוה.

אחרי שסגרתי עם מוביל אחר הודעתי לחאפר שאיני מוכן להוסיף אגורה אחת לסכום שסיכמנו ושאם אין לו ביטוח, אני אחתים אותו על הסכם שלפיו הוא אחראי על כל נזק שיגרם לרכוש שלי בהעברה. 
ידעתי שהוא יגיב בכעס ויסרב. דרכנו נפרדו לתמיד ותכולת הדירה הגיעה בשלום ליעדה.

ההמלצה שלי
ההמלצה שלי זהה למה שאני עשיתי בפעם השנייה שקנינו דירה ומכרנו דירה. בחרתי מראש מוביל טוב וסגרתי איתו הסכם כתוב וברור. אני יודע ששילמתי יחסית יקר, אבל המוביל הזה היה מקצועי ונחמד ברמה האישית. הוא טיפל בהעברה ביחד עם העובדים שלו. הם גם ארזו לנו את תכולת הבית וגם העבירו אותה ליעדה באופן הכי מקצועי.

ההמלצה שלי: כשקונים דירה ומוכרים דירה, שלמו קצת יותר או הרבה יותר לחברת הובלות טובה. חתמו איתה על הסכם ברור ומדויק.

כשקונים דירה צריך לשריין לפחות עוד 5% מעלות הדירה להוצאות שונות, כגון: מיסים, עורך דין, העברת חשבונות חשמל, גז ומים, שיפוצים מינימאליים שבדרך כלל ידרשו בדירה ועוד.
העברת תכולת הדירה היא אחת ההוצאות הנכללת בהוצאות אלה.

מחיר העברת תכולת הדירה הוא מחיר זניח בהשוואה למחיר ששילמתם עבור רכישת הדירה. ותרו על הניסיון לחסוך סכום קטן וודאו שההעברת התכולה מתבצעת כפי שצריך.
התדירות שבה מרבית המשפחות מחליפות דירה היא נמוכה. 
לרוב זה יקרה פעם בחמש, עשר או עשרים שנה.

טיפים בקשר להעברת דירה
לאחרונה קראתי כתבה של רועי מזרחי באתר וואלה שבה מרוכזים טיפים בנושא העברת תכולת דירה. מזרחי הוא מייסד אתר העוסק בהעברת דירות. לקריאה לחצו על הקישור: "זה עוד 300 שקל": כך תימנעו מהעלאת מחיר ההובלה בהפתעה.

הערת שוליים
כששוכרים דירה ותדירות ההעברה היא גבוהה יותר מערכת השיקולים עשויה להיות שונה.





  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הטיה קוגניטיבית: הטיית החוכמה לאחר מעשה

  כמו פוסטים קודמים גם פוסט זה עוסק בהטייה קוגניטיבית המפורטת בספרו של פרופ' דניאל כהנמן   ז"ל  "לחשוב מהר לחשוב לאט" , ג...