יום חמישי, 27 ביוני 2019

כנס איגוד היועצים והמאמנים בכלכלת המשפחה: יותר בשלות

מקור התמונה: מצגת של אורון מכלוף מחברת מנורה מבטחים
בכנס איגוד היועצים לכלכלת המשפחה יוני 2019

החל משנת 2000 אני יועץ ומאמן בכלכלת המשפחה במשרה חלקית, בנוסף לעיסוקים אחרים. במהלך שנות פעילותי הבחנתי בתהליך התבגרות ושינוי של התחום במדינת ישראל. 

התהליך הזה בא לידי ביטוי גם בכנסים של איגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה.  

אתמול (26 ביוני) השתתפתי בכנס של האיגוד במכללת מגמות בפתח תקווה. 

כל הכבוד לשי אבו יו"ר האיגוד ולחברי ההנהלה ולשותפים האחרים לארגון הכנס המוצלח. 

בבלוג זה התייחסתי גם לכנס העשור של ארגון היועצים לכלכלת המשפחה שהתקיים בינואר 2018

התהליכים של התבגרות התחום בארץ שאני מבחין בהם הם:

1. גידול במספר היועצים 
לפי עשור שלטו מספר קטן של חברות בשוק. מרבית האחרים לא עבדו בתחום או עבדו בתחום ממש בשוליים. 
היום הפעילות גדולה יותר ומגוונת יותר. יש יותר מקום גם ליועצים עצמאיים. 

זה עדיין לא אומר שכל מי שנמצא בתחום מתפרנס היטב מתחום עיסוק זה, אם בכלל אבל המגמה היא לכיוון של יותר אנשים המתפרנסים מעבודה בתחום זה.

פרספקטיבה אישית: מהקורס בו אני למדתי אצל יוסי אש ונחמן לידור הגיעו לכנס רק עוד שניים: שי אבו יו"ר האיגוד יואש קציר. קרוב לוודאי שמרבית משתתפי הקורס האחרים אינם עוסקים במקצוע.

2. גידול בפעילות האיגוד ובמספר הפעילים באיגוד
לאחר כנס העשור פרש היו"ר הקודם יוסי אש ואיתו גם חברי הנהלה נוספים. 
הנימוק של יוסי: צריך לתת לאחרים את ניהול האיגוד אחרי עשר שנים שבהן היה יו"ר. 

ההנהלה החדשה, בראשותו של שי, נכנסה "לנעליים הגדולות" של יוסי וחבריו להנהלה הקודמת והוכיחה שוב שאין אנשים שאין להם תחליף. 
מספר חברי ההנהלה והפעילים בוועדות שונות, כגון: ועדת המחקר בראשותה של ד"ר אורלי רדליך, גדל וגם מגוון הפעולות והיוזמות של האיגוד.

3. יותר גורמים בתחומים משיקים רוצים לשתף פעולה עם יועצים לכלכלת המשפחה 
חברת מנורה- מבטחים שבתחילת הפוסט הצגתי, ולא במקרה, שקף מסוים מתוך המצגת של נציג בכיר שלה, שהציג בכנס, היא דוגמה לכך.

4. יותר טכנולוגיה
גדל השימוש בטכנולוגיה בהקשר של ניהול כלכלת המשפחה.

5. יותר התמחות
יש יועצים המתמחים בנישות מסוימות, למשל: היערכות לפרישה לגמלאות ואחרי הפרישה

מה חסר?

מיסוד המקצוע כמו שנעשה במקצועות אחרים (רק לאחרונה הוחלה חובת רישום על אנשים העוסקים בשיפוצים).
הכוונה היא להגדרה של השכלה ו/או ניסיון בתחום.

לקוחות צריכים לדעת האם מי שמטפל בהם הוא בעל כישורים מתאימים או סתם מישהו מהרחוב שהחליט להתפרנס מייעוץ בתחום שהוא לא מבין בו.

לקראת כנסים הבאים

אשמח להרצות בכנס הבא על ניהול סיכונים. אם אני המרצה היחיד בקורס של ארבעה ימים בתחום זה, המיועד למנהלי סיכונים מקצועיים,  מטעם חברה קנדית גדולה, אז אני בוודאי יכול להרצות גם ליועצים בכלכלת המשפחה.

יש לי ניסיון רב בתחום וגם הסמכה בינלאומית

תחום ניהול סיכונים הוא תחום חשוב בעבודתם של יועצים ומאמנים לכלכלת המשפחה. 
לרבים חסרים ידע והבנה בתחום. גם למרבית סוכני הביטוח חסרה הבנה כזו. 
אחת התוצאות היא בלבול מושגים בין ניהול סיכונים לבין ביטוח.

הערות

1. השקף מהמצגת של אורון מכלוף מחברת מנורה מדבר על מנועי צמיחה של מנורה-מבטחים וקרוב לוודאי גם של חברות ביטוח אחרות. 
ההתייחסות שלי לשיתופי פעולה בתחום של כלכלת המשפחה עם גורמים שיש להם אינטרסים שונים היא שזה ייעשה רק במצבים של Win-Win-Win. 

אחד מה-Wins לעיל הוא Win ללקוח (משפחה או יחיד). לי חשוב להימנע מניגודי אינטרסים הפוגעים בלקוחות. 

דבר נוסף הוא שמירה על שקיפות. אם משתפים פעולה עם גורם בעל אינטרסים, הלקוח צריך לדעת את זה גם במצבי Win-Win-Win.

2. בפוסט הבא אכתוב על שתי ההרצאות מהן התרשמתי במיוחד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מס בן-גביר סמוטריץ

  אני מבין בכלכלת המשפחה ו בניהול סיכונים .  אני מבין מעט, אם בכלל, בנושאי ביטחון. מעניין שב-12 ביולי 2023 פרסמתי פוסט בבלוג שלי על ניהול ס...