יום חמישי, 24 באוגוסט 2023

מערכת חינמית לעצמאים ולעסקים קטנים: Summit

 


עצמאים, בעיקר עוסקים פטורים המרוויחים מעט, נדרשים לדווח ולתת קבלות או חשבוניות. 

בעבר זה נעשה ידנית. חלקם השתמשו בשירותיהם של רואי חשבון, יועצי מס ומנהלי חשבונות.

בעלם הדיגיטלי של היום אפשר להשתמש בכלים ממוחשבים החוסכים זמן ונייר. 

הבעיה היא שגם המוצרים הללו וגם אנשי מקצוע עולים כסף. 



עוסקים פטורים שמרוויחים מעט


לתפיסתי, למי שמרוויח לא מעט או צבר מספיק נכסים כלכליים, זו לא ממש בעיה. 

בעלי מקצוע עשויים למצוא הטבות מס שמגיעות לעצמאי ושהעצמאי לא ידע לממש אותן. 

ההוצאה על שירותיהם היא הוצאה מוכרת לצרכי מס. 

באופן אישי אני משתמש בשירותיו של רואה חשבון לצורך הגשת דוח שנתי למס הכנסה. 

לדעתי, במקרה שלי זה מצדיק את העלות.

במקרה של מי שהוא עצמאי המרוויח מעט כעוסק פטור יש משמעות לכל הוצאה. 

אם ניתן לחסוך בהוצאות, עדיף.

אחת הדרכים היא עשה/י זאת בעצמך. כמה נועצים או מלוווים פיננסית שלי קיבלו את ההמלצה הזאת ממני בתוספת הדרכה שלי.


מה אני מציע להם?

בשוטף את מה שאני עושה. 

אני מנהל הכנסות והוצאות באמצעות גיליון Excel. הגיליון מכיל נוסחאות, למשל: אחוז ההוצאה שאפשר לדווח וסכום ההוצאה לדיווח האפשרי. 

מבחינת רשויות המס ניהול הוצאות באמצעות גיליון אינו חוקי. הסיבה: אני יכול לשנות בדיעבד את הסכומים

היות שאני מודע לכך, אני קונה פעם בשנה ספר תקבולים ותשלומים. חוברת זולה זו היא כן אמצעי חוקי לניהול הכנסות והוצאות. 

פעם בחודש אני כותב את ההוצאות וההכנסות בסדר כרונולוגי כנדרש בספר התקבולים והתשלומים ומוסיף את מספרי החשבוניות על הוצאות ומספרי הקבלות של הכנסות במקרה של עוסק פטור. 

את חשבוניות על הוצאות אני שומר.

כמובן, שלא כל הוצאה צריכה להיכתב. מדובר רק בהוצאות המוכרות כהוצאות עסקיות. 


ההדרכה שאני נותן לעוסקים פטורים שאני מלווה כוללת:

1. שולח להם גיליון EXCEL לדוגמה. מופיעים בו נתונים ותיאור ההוצאות וההכנסות. הנתונים אינם נתונים אמיתיים. 

2. שולח אותם לקנות בחנות מכשירי כתיבה ספר תקבולים ותגמולים.

3. מסביר להם כיצד למלא את גיליון ה-EXCEL וכיצד לכתוב בספר התקבולים והתשלומים על פי הנתונים בגיליון ה-EXCEL. 

ההסבר עשוי להיות מלווה בהזנת נתונים אמיתיים של הנועץ. 

יתרון נוסף של גיליון EXCEL הוא בקלות סיכום ההכנסות וההוצאות המוכרות בכל חודש. כשעוסק פטור צריך לדווח על הכנסתו בדיווח שנתי למע"מ, גיליון ה-EXCEL מכיל כבר את סיכום הנתונים של גובה ההכנסות שלו בשנת המס וכל מה שנשאר זה להעתיק את הסכום לדיווח המקוון. 

אני משאיר להם את ההחלטה האם להגיש לבד את הדוח השנתי למס הכנסה או להיעזר במקצוען? כמובן רק אם הם בכלל נדרשים לעשות זאת.


מערכת Summit


לא כל המערכות המקוונות לניהול הכנסות והוצאות כנדרש על ידי רשויות המס כרוכות בתשלום.

יש מערכות חינמיות ויש מערכות חינמיות מותנה בהיקף השימוש.

מערכת Summit היא מערכת מקוונת הנותנת שירותים חינמיים בנושאים כגון: הנהלת חשבונות והוצאת קבלות או חשבוניות מס. 

היא נותנת גם שירותים חינמיים נוספים לעסקים קטנים ולעצמאיים. 

הוצאת חשבוניות מס או קבלות חינמית מוגבלת במספר החשבוניות/קבלות שמוציאים כל חודש. 

לדעתי, המספר גבוה בהרבה ממספר הקבלות שעוסק פטור ממוצע מוציא בחודש.


גילוי נאות אני טרם השתמשתי בה. 

זוהי גם הסיבה שאינני נותן הערכה ביחס לשירותים שמקבלים מהמערכת.

אני מכיר כאלה שהשתמשו בה ומרוצים ממנה.

קישור לאתר של החברה:  Summit.

אם אתם מחליטים להשתמש בה, אודה לכם אם תכתבו את דעתכם על התוכנה בהערה לפוסט זה.


מדוע בחינם?


התופעה של תוכנות לשימוש חינמי נפוצה גם בתחומים שאינם קשורים בניהול עסקים של עצמאים ושל עסקים קטנים. 

היא נפוצה גם בתוכנות לשימוש ביתי, גם בתוכנות לשימוש של ארגונים גדולים וארגונים קטנים וגם לעצמאים.


תמיד המלצתי לא לקחת דברים בחינם בלי לבחון מה התועלת שיש למי שנותן אותם? אין ארוחות חינם


אציג כאן כמה תועלות אפשריות:

1. המשתמש החינמי ירצה בעתיד לקבל גרסה מורחבת בתשלום.
משתמש חינמי מקבל גרסה עם פונקציונלית חלקית. בעתיד ייתכן שיהיה מוכן לשלם עבור הרחבות.

2. משתמש חינמי עשוי להגדיל את היקף הפעילות
משתמש חינמי עשוי לקבל גרסה מוגבלת בהיקף שימוש. זהו המצב גם ב-Summit. אם וכאשר יגדיל את היקף פעילותו סביר שלא יבחן מוצרים מתחרים ויתחיל לשלם על מוצר התוכנה.

3. משתמש חינמי עשוי להמליץ על המוצר
אל תהיו בטוחים שכל מי שהוא ימליץ לו על המוצר יהיה משתמש חינמי. עשויים להיות גם משתמשים בתשלום.

4. פתרון באגים ושינויים פונקציונאליים
שימוש במוצר תוכנה עוזר לגלות בעיות ובאגים. לפעמים גם חוסר נוחות או חוסר בפונקציונאליות. גם משתמשים חינמיים עשויים להציף בעיות כאלה באופן יזום או במענה לסקרים.

5. הכנסות מפרסומות
בחלק ממוצרי תוכנה חינמיים מופיעות פרסומות בזמן השימוש. יצרן המוצר עשוי להרוויח מהן באופן עקיף או באופן ישיר.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התנהלות כלכלית בזוגיות בפרק ב': חלק 2 - התנהלות כלכלית שוטפת

  בחלק הראשון של סדרת הפוסטים הצגתי סוגיות וקשיים בזוגיות בפרק ב' עם דגש על סוגיות כלכליות.  בפוסט זה אתמקד בהתנהלות כלכלית שוטפת, כלומ...